dc.contributor.author |
Theofanis, Athanasios
|
en |
dc.contributor.author |
Θεοφάνης, Αθανάσιος
|
el |
dc.date.accessioned |
2021-09-24T09:26:36Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T09:26:36Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53888 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21586 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροδυναμική μελέτη |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Κατασκευή |
el |
dc.subject |
Μοντελοποίηση |
el |
dc.subject |
Ανθρακόνημα |
el |
dc.subject |
Composite materials |
en |
dc.subject |
Bicycle rim |
en |
dc.subject |
CFRP |
en |
dc.subject |
ISO |
en |
dc.subject |
SolidWorks |
en |
dc.title |
Αεροδυναμική μελέτη & σχεδιασμός ρόδας (στεφάνη) αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου για κατασκευή από σύνθετο ενισχυμένο με ανθρακονήματα (Carbon Fiber Reinforced Polymer) |
el |
dc.title |
Aero design & flow study of a racing road bike rim for construction from composite reinforced with carbon fiber (CFRP) |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αεροδυναμική Μελέτη |
el |
heal.classification |
Σύνθετα Υλικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-20 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο σχεδιασμό και την αεροδυναμική μελέτη μίας ρόδας (στεφάνη) αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου για κατασκευή από CFRP (Carbon Fibre Reinforced Polymer).
Για τον τελικό σχεδιασμό της διατομής της στεφάνης (προφίλ, rim profile), έγιναν προσομοιώσεις αεροδυναμικής βελτιστοποίησης μιας αρχικής επιφάνειας ώστε να καταλήξουμε στην βέλτιστη εξωτερική επιφάνεια για τα δεδομένα του προβλήματος.
Μελετήθηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια σχετικής ταχύτητας αέρα-αναβάτη ώστε να καλυφθεί ένα εύρος περιπτώσεων για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση όπως επίσης συνυπολογίστηκε στην μοντελοποίηση το πιρούνι του ποδηλάτου για τον ίδιο λόγο. Χρησιμοποιώντας τα πρώτα αποτελέσματα ακολούθησε ακόμη μια σειρά αεροδυναμικών προσομοιώσεων ώστε να πλησιάσουμε ακόμα περισσότερο στο βέλτιστο αποτέλεσμα το οποίο ορίσαμε ως το μέσο όρο των 8 καλύτερων σχεδίων. Έπειτα σύμφωνα με το πρότυπο ISO 5775-2 “Bicycle Tyres and Rims”- Part 2 :Rims, 4th edition 03/2021 σχεδιάστηκαν οι εσωτερικές επιφάνειες της στεφάνης ώστε να υποδέχεται και να συνεργάζεται με τα αντίστοιχα ελαστικά του εμπορίου. Επειδή δεν είναι δυνατόν μία ρόδα να υποδέχεται όλα τα πιθανά ελαστικά του εμπορίου επιλέξαμε ανάμεσα στα πέντε είδη γεωμετρίας στεφάνης που αναφέρονται
4
στο πρότυπο ISO με κριτήριο το είδος και τη εμπορικότητα του. Η εσωτερική διαμόρφωση της ζάντας έχει καθοριστικό ρόλο στην σχεδίαση του αντίστοιχου διαιρετού καλουπιού όπως και στο πλήθος των τεμαχίων που το αποτελούν. Τέλος σχεδιάστηκε το διαιρετό καλούπι 14 τεμαχίων με το οποίο θα κατασκευαστεί η υπό μελέτη ρόδα. Το ίδιο σχεδιάστηκε με γνώμονα την κατασκευασιμότητα του, την λειτουργικότητα του, την ευκολία συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης όσο και με βάση την ευκολία αποδέσμευσης του τελικού προϊόντος.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης μιας σύγχρονης ανθρακονημάτινης ρόδας ποδηλάτου που πιστοποιείται σύμφωνα με τα τελευταία πρότυπα και ελαχιστοποιεί το βάρος και τις απώλειες αεροδυναμικής τριβή. |
el |
heal.advisorName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκόπουλος, Άγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Πανώριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών. Εργαστήριο Κατεργασιών των Υλικών (Μηχανουργικό και Μηχανολογικό Εργοστάσιο) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
133 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|