dc.contributor.author | Δεδούση, Παναγιώτα | el |
dc.contributor.author | Dedousi, Panagiota | en |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T10:12:32Z | |
dc.date.available | 2021-09-24T10:12:32Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53890 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21588 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | COVID-19 | en |
dc.subject | Pandemic | en |
dc.subject | Digital health | en |
dc.subject | Virtual reality | en |
dc.subject | E-learning | en |
dc.subject | Medical education | en |
dc.subject | M-learning | en |
dc.subject | Digital transformation | en |
dc.subject | Emerging technologies | en |
dc.subject | Nursing education | en |
dc.subject | Dental education | en |
dc.subject | COVID-19 training programs | en |
dc.subject | Continuing medical education | en |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | COVID-19 | en |
dc.subject | Ψηφιακή υγεία | el |
dc.subject | Εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.subject | Κινητή μάθηση | el |
dc.subject | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject | Αναδυόμενες τεχνολογίες | el |
dc.subject | Ιατρική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Νοσηλευτική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Οδοντιατρική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Προγράμματα κατάρτισης COVID-19 | el |
dc.title | Αξιοποίηση εργαλείων ψηφιακής υγείας για την εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και ασθενών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 | el |
dc.title | Utilization of Digital Health Tools for the Education of Healthcare Professionals and Patients during the COVID-19 Pandemic | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Biomedical Engineering | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-09 | |
heal.abstract | Το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19 και ο ταχύτατος ρυθμός εξάπλωσης της νόσου έχουν προκαλέσει μια πρωτόγνωρη πίεση στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, παγκοσμίως, συνοδευόμενη από ανυπολόγιστες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Σε αυτήν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και στην προσπάθεια να μετριαστεί η εξάπλωση του νέου ιού, έχουν ανασταλεί ή διακοπεί όλες σχεδόν οι δραστηριότητες παραδοσιακής εκπαίδευσης τόσο φοιτητών επιστημών υγείας όσο και επαγγελματιών υγείας αλλά και ασθενών. Η σημασία της εκπαίδευσης για νέες μολύνσεις, όπως αυτή του COVID-19, αλλά και της συνέχισης της εκπαίδευσης στην περίοδο της πανδημίας, δεν μπορεί να αγνοηθεί, και ως εκ τούτου από την εμφάνιση του νέου ιού μέχρι και σήμερα, μια πληθώρα ερευνητών, οργανισμών, πανεπιστημίων και εταιρειών έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα προώθησης και ανάπτυξης εφαρμογών που χρησιμοποιούν εργαλεία και τεχνολογίες της Ψηφιακής Υγείας, σε μια προσπάθεια να συνεισφέρουν στον τομέα αυτό. Μέσω της Διπλωματικής αυτής Εργασίας, επιχειρείται μια ανασκόπηση των υπαρχουσών εφαρμογών εκπαίδευσης για τις εξής τέσσερις κατηγορίες ανθρώπων: τους Ιατρούς και Οδοντιάτρους, τους Νοσηλευτές, το Υγειονομικό Προσωπικό, που εργάζεται, στην πρώτη γραμμή της πανδημίας COVID-19, και τους Ασθενείς. Αρχικά, στον τομέα της Ιατρικής και Οδοντιατρικής Εκπαίδευσης, μελετάμε ψηφιακές πλατφόρμες, που βοηθούν τόσο φοιτητές όσο και επαγγελματίες στη συνέχιση της εκπαίδευσής τους, μέσω της ανάπτυξης τεχνικών, και επικοινωνιακών, δεξιοτήτων, για διάφορες ιατρικές ειδικότητες αλλά και για οδοντιατρικές πρακτικές. Στον κλάδο της Νοσηλευτικής Εκπαίδευσης, παρουσιάζουμε πλατφόρμες κινητής μάθησης και ψηφιακών προσομοιώσεων, που εστιάζουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η λήψη κλινικών αποφάσεων. Σε ό,τι αφορά τους Επαγγελματίες Υγείας, που εργάζονται στην πρώτη γραμμή της πανδημίας, περιγράφουμε ενδιαφέρουσες εφαρμογές, που αναπτύχθηκαν για την εκπαίδευση και προετοιμασία τους για όλα τα στάδια της πανδημίας COVID-19, από την προστασία, τη διάγνωση έως και τον εμβολιασμό. Τέλος, παρουσιάζουμε λύσεις που στοχεύουν αφενός στην εξασφάλιση της ψυχικής, της νοητικής και της σωματικής υγείας ασθενών - κυρίως ηλικιωμένων - και αφετέρου στην παροχή εκπαίδευσης και έγκυρης ενημέρωσης του γενικού πληθυσμού για την ίδια τη νόσο. Ολοκληρώνουμε την Εργασία, με την περιγραφή μιας σειράς κοινών προκλήσεων που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πιο πάνω εφαρμογές σε σχέση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την προσβασιμότητα, τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές μορφές εκπαίδευσης και με άλλα ζητήματα ηθικής. Αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα των προκλήσεων, προτείνουμε μια σειρά από κατευθύνσεις για την αντιμετώπισή τους, στοχεύοντας παράλληλα στη μεγιστοποίηση του οφέλους από την αξιοποίηση τέτοιων εφαρμογών, ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας COVID-19. | el |
heal.abstract | The outbreak of the COVID-19 pandemic and the rapid spread of the virus have caused an unprecedented pressure on healthcare systems, accompanied by incalculable economic and social consequences worldwide. In this emergency situation and in an effort to mitigate the spread of the new virus, traditional activities for the education of healthcare professionals, students and patients, have been postponed or canceled. The importance of training about novel infections, like COVID-19, as well as the need of continuing all types of education during the pandemic, cannot be ignored, and therefore, since the emergence of this new virus, a plethora of researchers, organizations, universities and companies have embarked on developing and promoting applications that utilize Digital Health tools and technologies, in an effort to address this situation. Through this Diploma Thesis, we perform a review of the existing digital applications for the education of the following four target groups: Doctors and Dentists, Nurses, Healthcare Workers, serving on the front-lines of the COVID-19 pandemic, and Patients. Beginning with the field of Medical and Dental Education, we discuss digital platforms, which help both students and professionals to continue their education, through the development of both technical and communicational skills, for various medical specialties and dental practices. In the field of Nursing Education, we present mobile learning and digital simulation platforms, focusing on the development of skills, such as clinical decision making. Regarding the Healthcare Professionals, who serve on the first-lines of the pandemic, we describe interesting applications, that cover all the stages of the COVID-19 pandemic, training and preparing them in order to protect themselves, use the right diagnosis methods and apply the best immunization practices. Last but not least, we present solutions that aim not only to ensure and strengthen the mental and physical health of patients – mainly addressed to the elderly – but also to provide education and valid information to the general population about the disease itself. In conclusion, we describe a series of common challenges that the above applications are facing, related to the protection of personal data, their accessibility, their ability to replace the traditional educational methods and other ethical issues. Recognizing the importance of overcoming these challenges, we propose a number of guidelines to address them, while aiming to maximize the benefits of utilizing such applications, even beyond the COVID-19 pandemic. | en |
heal.advisorName | Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος | el |
heal.advisorName | Πετροπούλου, Ουρανία | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος | el |
heal.committeeMemberName | Ματσόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Τσανάκας, Παναγιώτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: