HEAL DSpace

Ανάπτυξη δεικτών απόδοσης για την παρακολούθηση της κατάστασης λειτουργίας ναυτικών κινητήρων Diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κόντης, Φώτης el
dc.contributor.author Kontis, Fotis en
dc.date.accessioned 2021-10-05T08:28:17Z
dc.date.available 2021-10-05T08:28:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53925
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21623
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Δείκτες απόδοσης ναυτικών κινητήρων Diesel el
dc.title Ανάπτυξη δεικτών απόδοσης για την παρακολούθηση της κατάστασης λειτουργίας ναυτικών κινητήρων Diesel el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Απόδοση Κινητήρων Diesel el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-03
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο την ανάπτυξη δεικτών απόδοσης (KPI), για την παρακολούθηση της κατάστασης λειτουργίας ναυτικών κινητήρων Diesel. Οι δείκτες απόδοσης είναι εργαλεία επιμέτρησης επιδόσεων συστημάτων και έχουν ως κύριο σκοπό την διευκόλυνση της παρακολούθησής τους. Για τη χρήση των δεικτών απόδοσης χρειάζεται ένα ιστορικό μετρήσεων των μεταβλητών από τις οποίες απαρτίζονται. Έτσι στη παρούσα εργασία λήφθηκαν συγχρονισμένα δεδομένα για ένα διάστημα 6 μηνών, από κινητήρα πλοίου ο οποίος είναι τύπου 6S50ΜC-C και κατασκευαστή DMD – MAN B&W. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι 1) η ισχύς του κινητήρα, 2) η κατανάλωση καυσίμου, 3) οι στροφές ανά λεπτό του στροφαλοφόρου άξονα, 4) οι θερμοκρασία καυσαερίων στις εξόδους των κυλίνδρων του κινητήρα και στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή και 5) η πίεση στον θάλαμο scavenge air. Τα δεδομένα αυτά έπειτα από κατάλληλη επεξεργασία και διόρθωση ISO 3046-1:2002, συγκρίνονται με τιμές αναφοράς για την αντίστοιχη ισχύ τις οποίες τις έχουμε λάβει από τα Shop Test του κατασκευαστή και που έχουν επεξεργαστεί και διορθωθεί ανάλογα. Οι δείκτες απόδοσης που χρησιμοποιήθηκαν για την παρακολούθηση του συγκεκριμένου κινητήρα παράχθηκαν από τους λόγους κατανάλωση καυσίμου προς τις στροφές ανά λεπτό (HFO/RPM) και τη θερμοκρασία καυσαερίων στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή προς την πίεση στον θάλαμο scavenge air (TTC/Pscav). Οι αποκλίσεις των λόγων αυτών από τις τιμές αναφοράς σε συνδυασμό με τις αποκλίσεις της θερμοκρασίας καυσαερίων κάθε κυλίνδρου, καθιστούν έναν εύκολο και άμεσο τρόπο παρακολούθησης του συστήματος, καθώς και την άμεση κινητοποίηση σε περίπτωση εμφάνισης ελαττώματος στο σύστημα. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα