dc.contributor.author | Κόντης, Φώτης | el |
dc.contributor.author | Kontis, Fotis | en |
dc.date.accessioned | 2021-10-05T08:28:17Z | |
dc.date.available | 2021-10-05T08:28:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53925 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21623 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δείκτες απόδοσης ναυτικών κινητήρων Diesel | el |
dc.title | Ανάπτυξη δεικτών απόδοσης για την παρακολούθηση της κατάστασης λειτουργίας ναυτικών κινητήρων Diesel | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Απόδοση Κινητήρων Diesel | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-03 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο την ανάπτυξη δεικτών απόδοσης (KPI), για την παρακολούθηση της κατάστασης λειτουργίας ναυτικών κινητήρων Diesel. Οι δείκτες απόδοσης είναι εργαλεία επιμέτρησης επιδόσεων συστημάτων και έχουν ως κύριο σκοπό την διευκόλυνση της παρακολούθησής τους. Για τη χρήση των δεικτών απόδοσης χρειάζεται ένα ιστορικό μετρήσεων των μεταβλητών από τις οποίες απαρτίζονται. Έτσι στη παρούσα εργασία λήφθηκαν συγχρονισμένα δεδομένα για ένα διάστημα 6 μηνών, από κινητήρα πλοίου ο οποίος είναι τύπου 6S50ΜC-C και κατασκευαστή DMD – MAN B&W. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι 1) η ισχύς του κινητήρα, 2) η κατανάλωση καυσίμου, 3) οι στροφές ανά λεπτό του στροφαλοφόρου άξονα, 4) οι θερμοκρασία καυσαερίων στις εξόδους των κυλίνδρων του κινητήρα και στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή και 5) η πίεση στον θάλαμο scavenge air. Τα δεδομένα αυτά έπειτα από κατάλληλη επεξεργασία και διόρθωση ISO 3046-1:2002, συγκρίνονται με τιμές αναφοράς για την αντίστοιχη ισχύ τις οποίες τις έχουμε λάβει από τα Shop Test του κατασκευαστή και που έχουν επεξεργαστεί και διορθωθεί ανάλογα. Οι δείκτες απόδοσης που χρησιμοποιήθηκαν για την παρακολούθηση του συγκεκριμένου κινητήρα παράχθηκαν από τους λόγους κατανάλωση καυσίμου προς τις στροφές ανά λεπτό (HFO/RPM) και τη θερμοκρασία καυσαερίων στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή προς την πίεση στον θάλαμο scavenge air (TTC/Pscav). Οι αποκλίσεις των λόγων αυτών από τις τιμές αναφοράς σε συνδυασμό με τις αποκλίσεις της θερμοκρασίας καυσαερίων κάθε κυλίνδρου, καθιστούν έναν εύκολο και άμεσο τρόπο παρακολούθησης του συστήματος, καθώς και την άμεση κινητοποίηση σε περίπτωση εμφάνισης ελαττώματος στο σύστημα. | el |
heal.advisorName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: