HEAL DSpace

Πολεοδομική και συγκοινωνιακή ανάλυση για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για τη βιώσιμη κινητικότητα στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής. Η περίπτωση Φάληρο - Βουλιαγμένη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοδωρίδης, Χρήστος el
dc.contributor.author Theodoridis, Christos en
dc.date.accessioned 2021-10-19T14:42:06Z
dc.date.available 2021-10-19T14:42:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53964
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21662
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παράκτιο μέτωπο el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Βιώσιμη κινητικότητα el
dc.subject Κινητικότητα ως υπηρεσία el
dc.subject Χρήσεις γης el
dc.subject Coastal areas en
dc.subject Planning en
dc.subject Sustainable mobility en
dc.subject Mobility as a service MAAS en
dc.subject Land uses en
dc.title Πολεοδομική και συγκοινωνιακή ανάλυση για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για τη βιώσιμη κινητικότητα στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής. Η περίπτωση Φάληρο - Βουλιαγμένη el
dc.title Urban and transport analysis for sustainable mobility’s reshape at the Attica’s coastal area. The case of Faliro - Vouliagmeni en
heal.type masterThesis el
heal.classification Πολεοδομία el
heal.classification Βιώσιμη Κινητικότητα el
heal.classification Urban Planning en
heal.classification Sustainable Mobility en
heal.language el el
heal.language en el
heal.access free el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-06
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο εργαστήριο της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Πολεοδομίας – Χωροταξίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το διάστημα Νοέμβριος 2020 – Οκτώβριος 2021. Πραγματεύεται την πολεοδομική και συγκοινωνιακή ανάλυση για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για τη βιώσιμη κινητικότητα στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής και συγκεκριμένα της περιοχής από Φάληρο έως Βουλιαγμένη. Η περιοχή επιλέχτηκε αφενός γιατί συγκεντρώνει υψηλές πιέσεις από επενδύσεις, αστικές αναπλάσεις και χρήσεις υψηλής ελκυστικότητας, αφετέρου επειδή είναι η φυσική πολεοδομική και κυκλοφοριακή απόληξη της αθηναϊκής μητροπολιτικής περιοχής και λειτουργεί ως ένα αστικό συνεχές τόσο κατά μήκος του παράκτιου μετώπου, όσο και εγκάρσια σε αυτό προς την ενδοχώρα. Για τους λόγους αυτούς, και καθώς τα αστικά παράκτια μέτωπα συγκεντρώνουν έντονο ενδιαφέρον αναπλάσεων διεθνώς, επιλέχτηκε η κατάρτιση ενός μεθοδολογικού πλαισίου για την ενίσχυση της προσβασιμότητας μέσω της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή. Μέσα από το θεωρητικό – βιβλιογραφικό υπόβαθρο, αναλύεται η σύνθετη έννοια του παράκτιου μετώπου και οι σύγχρονες θεωρίες για τις αστικές μετακινήσεις και την κυρίαρχη έννοια της βιώσιμης κινητικότητας. Στη συνέχεια, αναλύονται, μετά από βιβλιογραφική έρευνα και χρήση δορυφορικών εικόνων, διεθνή παραδείγματα καλών πρακτικών παράκτιων αστικών αναπλάσεων σε πόλεις του ευρωπαϊκού χώρου με όμοια χαρακτηριστικά με την Αθήνα. Το αποτέλεσμα είναι να εξάγονται συγκεκριμένα πορίσματα ως προς τις κατευθύνσεις και τα μέτρα των αναπλάσεων αυτών, τα οποία στη συνέχεια εξειδικεύονται στην περιοχή μελέτης της εργασίας. Η πολεοδομική ανάλυση αναφέρεται στις χρήσεις γης του κάθε Δήμου της περιοχής μελέτης και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ενώ η συγκοινωνιακή ανάλυση εστιάζει στα υφιστάμενα μέσα μαζικής μεταφοράς και το οδικό δίκτυο της περιοχής, ώστε μέσα από την χωρική ανάλυση με χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών να προσδιοριστούν τα κενά που θα πρέπει να καλυφτούν με όρους βιώσιμης κινητικότητας. Έτσι, προσδιορίζονται οι χώροι που πρέπει να ενισχυθούν συγκοινωνιακά ώστε να αυξηθεί η προσπελασιμότητα σε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού δικτύου και η προσβασιμότητα προς συγκεκριμένες περιοχές και χρήσεις. Η αξιολόγηση των μέτρων που υλοποιήθηκαν στα διεθνή παραδείγματα αναπλάσεων αναδεικνύει τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις του καθενός, ώστε τελικά να επιλεγεί το πιο υποσχόμενο μέτρο για την ενίσχυση της προσβασιμότητας προς το παράκτιο μέτωπο με όρους βιώσιμης κινητικότητας και συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός ενός αστικού δικτύου ποδηλατόδρομου που θα συνδέει το παράκτιο μέτωπο με τα υφιστάμενα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις σημαντικότερες χρήσεις γης. Για την ανάπτυξη της εργασίας χρησιμοποιούνται CAD προγράμματα, ορθοφωτοχάρτες ως υπόβαθρα και τηρείται η υφιστάμενη νομοθεσία και οδηγίες σχεδιασμού. Λέξεις – κλειδιά: παράκτιο μέτωπο, πολεοδομικός σχεδιασμός, συγκοινωνιακός σχεδιασμός, βιώσιμη κινητικότητα, κινητικότητα-ως-υπηρεσία, χρήσεις γης, ποδηλατόδρομος, προσβασιμότητα el
heal.abstract The present Master thesis was written in fulfilment of the MSc in Urban and Regional Planning, at the Sustainable Mobility Unit, School of Architecture Engineering, National Technical University of Athens (NTUA), during the period November 2020 – October 2021. It discusses the urban and transport analysis for sustainable mobility’s reshape at the Attica’s coastal area and, particularly, from Faliro to Vouliagmeni coast. The area of study was chosen because it concentrates high investment pressure, urban regenerations, and attractive land uses. It is also the natural urban and transport ending of the Athens metropolitan area, and it functions as a continuous linking Attica’s coastal area with inland. Furthermore, urban coastal areas concentrate intense interest worldwide. For those reasons, this area was chosen for the development of a methodological framework that supports accessibility with sustainable means of transport. The theoretical-bibliographical background analyses the composite concept of coastal areas and the up-to-date approaches of urban transport and sustainable mobility. Moreover, after bibliographical search and observation through satellite images, some good practices of urban coastal regenerations in European cities similar to Athens are being analysed. As a result, there are several directions and measures that are coming out from these regenerations as a common good practice, and they are specialized in the case study. The urban analysis refers to the land uses of the Municipalities covered in this study and the geometric features of Poseidonos Ave., while the transport analysis focuses on the current public means of transport and the existing street network, so that the places to be supported with sustainable mobility features are revealed by using Geographical Information Systems. Thus, it is determined which places to be supported in order to increase the through movement in particular streets and the accessibility towards several places and land uses. The measures’ assessment reveals their either positive or negative impact, would they be implemented in the area of study. Thus, the most promising measure is promoted for design, in order to achieve the increase of the accessibility towards the coastal area by sustainable mobility’s means, which is the design of an urban cycling network connecting the coastal area with the existing public means of transport and the most important land uses. CAD software, digital maps and satellite images are used in preparation of the thesis, whereas current legislation is also considered. Keywords: coastal area, urban planning, transport planning, sustainable mobility, MAAS, land uses, cycling network, accessibility en
heal.advisorName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος
heal.committeeMemberName Σαρηγιάννης, Γεώργιος
heal.committeeMemberName Βλαστός, Αθανάσιος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 160 el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα