HEAL DSpace

Συγκριτική αξιολόγηση οδικής ασφάλειας κόμβων υπεραστικών οδών με βάση τις σχετικές τεχνικές εργαλειοθήκες από ΗΠΑ, Δανία και Γερμανία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σκαρέντζου, Χριστίνα el
dc.contributor.author Skarentzou, Christina en
dc.date.accessioned 2021-10-20T11:21:46Z
dc.date.available 2021-10-20T11:21:46Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53974
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21672
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ισόπεδοι κόμβοι el
dc.subject At grade intersections en
dc.subject Ανισόπεδοι κόμβοι el
dc.subject Interchanges en
dc.subject Εργαλεία αξιολόγησης οδικής ασφάλειας el
dc.subject Road safety assessment tools en
dc.subject Υπεραστικές οδοί el
dc.subject Rural roadways en
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Road accidents en
dc.title Συγκριτική αξιολόγηση οδικής ασφάλειας κόμβων υπεραστικών οδών με βάση τις σχετικές τεχνικές εργαλειοθήκες από ΗΠΑ, Δανία και Γερμανία el
dc.title Comparative safety evaluation study of rural intersections based on relevant technical tools from the USA, Denmark and Germany en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.classification Transportation engineering en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-06-18
heal.abstract Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη υπαρχόντων εργαλείων αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας για ισόπεδους κόμβους υπεραστικών οδών και ανισόπεδους κόμβους υπεραστικών αυτοκινητοδρόμων, καθώς και η σύνθεση ενός νέου ελληνικού εργαλείου αξιοποιώντας τα στοιχεία τους. Τα εργαλεία αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας αποτελούν μία μέθοδο ποσοτικοποίησής της με σκοπό να βοηθήσουν τον εκάστοτε μελετητή να συγκρίνει εναλλακτικά σενάρια σχεδιασμού μελλοντικών ή υπαρκτών οδικών έργων. Τέτοιου είδους μελέτες έχουν δημιουργηθεί από διάφορες χώρες ανά τον κόσμο, άλλες προσαρμοσμένες για χρήση στο πλαίσιο της εκάστοτε χώρας και άλλες με δυνατότητα προσαρμογής σε συνθήκες μελέτης χωρών του εξωτερικού. Πολλές από αυτές τις μελέτες συνοδεύονται και από σχετικό λογισμικό, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης σε συνδυασμό με την μελέτη του αντίστοιχου εγχειριδίου. Η σύνθεση ενός «Ελληνικού» εργαλείου, που αποτέλεσε και το βασικό στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι απότοκο της μελέτης περισσότερων του ενός ξένων εγχειριδίων, καθώς και στοιχείων που προέκυψαν έπειτα από μελέτη σε σχετικούς ιστότοπους (Clearing House). Τα εγχειρίδια που μελετήθηκαν είναι αυτά των ΗΠΑ, της Δανίας και της Γερμανίας. Πρέπει να αναφερθεί ότι καθένα από τα προαναφερθέντα εγχειρίδια διαφοροποιεί τις μεθόδους αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας σε υπό μελέτη τμήματα ελεύθερης οδοποιίας (ή ραμπών) και κόμβους. Όλα τα παραπάνω εγχειρίδια διέθεταν και έναν διαχωρισμό μεταξύ εγχειριδίων και εργαλείων που αφορούσαν σε υπεραστικές οδούς και σε αυτοκινητοδρόμους. Η μελέτη αστικών οδών και αστικών αυτοκινητοδρόμων δεν αποτελούν τμήμα μελέτης της παρούσας εργασίας. Η συγκεκριμένη εργασία ασχολήθηκε με τη μελέτη και την μετέπειτα κατασκευή εργαλείου για κόμβους, τόσο ισόπεδων υπεραστικών οδών, όσο και ανισόπεδων κόμβων αυτοκινητοδρόμων. Κάποια εργαλεία παρουσιάζουν κοινή μεθοδολογία (ΗΠΑ, Δανικό), ενώ άλλα διαφέρουν αρκετά (Γερμανικό). Η σύνθεση του «Ελληνικού» εργαλείου επιτεύχθηκε με την εύρεση και προσαρμογή κοινών χαρακτηριστικών μεταξύ των εργαλείων (και του ιστότοπου Clearing House) και δεν αποτελεί μελέτη βασισμένη σε στοιχεία και εξισώσεις που κατασκευάστηκαν από επιστήμονες με βάση τα ελληνικά δεδομένα. Επίσης, όλα τα εργαλεία συμπεριλαμβάνουν οδικά ατυχήματα μεταξύ μηχανοκίνητων οχημάτων, ποδηλατών και πεζών, αλλά εκλείπουν στοιχεία σχετικά με ατυχήματα ποδηλατών με πεζούς ή στοιχεία ατυχημάτων για διασταυρώσεις με σιδηροδρομικές γραμμές. Συνεπώς, η πληροφορία και τα αποτελέσματα των υπολοίπων εργαλείων, αλλά και του «ελληνικού» προσδίδουν επιπλέον γνώση στον χρήστη, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν άκριτα και μονωμένα, αλλά ως επιπρόσθετη πληροφορία σχετικά με την ασφάλεια ενός οδικού τμήματος. Στο πλαίσιο της εργασίας παρατίθενται αναλυτικά όλα τα παραπάνω στοιχεία και οι περιορισμοί, παρουσιάζεται αναλυτικά η μεθοδολογία κάθε εργαλείου, καθώς και τα στοιχεία του και γίνεται εκτενής αναφορά στα «Ελληνικά» εργαλεία (ισόπεδων και ανισόπεδων κόμβων) και των στοιχείων που επιλέχθηκαν να τα απαρτίζουν. Επίσης έγινε μετάφραση των ξένων εργαλείων και κατασκευή αυτών στα ελληνικά. Τέλος, παρουσιάζονται αριθμητικές εφαρμογές για ελληνικούς κόμβους σε όλα τα εργαλεία, ενώ ακολουθεί και σύγκριση όλων των εργαλείων και των αποτελεσμάτων αυτών. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is the study of existing road safety assessment tools for at grade rural intersections and interchanges of rural freeways , as well as the composition of a new Greek tool utilizing their data. Road safety assessment tools are a method of quantifying it in order to help the designer to compare alternative design scenarios for future or existing road projects. Such studies have been created by various countries around the world, some created only for use within each country and others with the ability to adapt to foreign study conditions. Many of these studies are accompanied by a software, which can be used in conjunction with the study of the respective manual. The composition of a "Greek" tool, which was the main goal of this diploma thesis, is the result of the study of more than one foreign textbooks, as well as data that emerged after a study on relevant internet sites (Clearing House). The manuals studied are those of the USA, Denmark and Germany. It should be noted that each of the above-mentioned manuals differentiates the road safety assessment methods into freeway sections (or ramps) and intersections (or ramp terminals). All of the above manuals also had a separation between manuals and tools related to rural roads and freeways. The study of urban roads and urban freeways are not part of the present study. This diploma thesis attended to the study and subsequent construction of a tool for both at grade rural intersections and freeway interchanges. Some tools have a common methodology (US, Danish), while others differ (German). The composition of the "Greek" tool was achieved by finding and adapting common features between the tools (and the Clearing House website) and is not a study based on data and equations made by scientists based on Greek data. Also, all tools include road accidents between motor vehicles, cyclists and pedestrians, but missing data on pedestrian accidents and accident data for railway junctions. Therefore, the information and the results of the other tools, but also the ones of the "Greek" give additional knowledge to the user, but cannot be used uncritically and individually, but as additional information about the safety of a road section. In the following text of this thesis, all the above elements and limitations are pre-sented in detail, the methodology of each tool is presented also in detail, as well as its elements. An extensive reference is made to the "Greek" tools and the elements selected to create them. The foreign tools were also translated and recreated into Greek. Finally, examples of Greek intersections (and of one interchange) are inserted in all the tools respectively, while a comparison of all tools and their results is also presented. en
heal.advisorName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα