dc.contributor.author | Αραμπατζή, Δήμητρα-Ροδία | el |
dc.contributor.author | Arampatzi, Dimitra-Rodia | en |
dc.date.accessioned | 2021-10-21T09:43:53Z | |
dc.date.available | 2021-10-21T09:43:53Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53978 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21676 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Έμφυλος χώρος | el |
dc.subject | Gender space | en |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Women | en |
dc.subject | Γυναίκες | el |
dc.title | Πειραματικές θεάσεις του έμφυλου χώρου | el |
dc.title | Experimental views of gender space | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture in motion pictures | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-09 | |
heal.abstract | Η εργασία πραγματεύεται την εμπειρία του έμφυλου χώρου και την αναπαράσταση της πόλης μέσα από τον φακό του πειραματικού κινηματογράφου. Για τη σχετική ανάπτυξη χρησιμοποιήθηκαν τρεις πειραματικές ταινίες, που εξετάζονται ως προς τις εμπειρίες στον ιδιωτικό, τον δημόσιο και έναν ενδιάμεσο χώρο. Οι πειραματικές ταινίες αποτέλεσαν το ερευνητικό πεδίο για τη διατύπωση της σχετικής ανάλυσης, μέσα από το τρίπτυχο έμφυλο ζήτημα- χώρος- κινηματογράφος. Η ανάλυση των ταινιών και των έμφυλων χαρακτηριστικών που τις διέπουν, βοήθησαν σε μία προσπάθεια για μια άλλη πρόταση ανάλυσης του χώρου, δηλαδή, ενός «εναλλακτικού» χώρου, που θα προσεγγίζεται χωρίς έμφυλες προκαταλήψεις. Δεν είναι η σύνθεση ενός νέου χώρου, αλλά η δημιουργία αυτών των εργαλείων που θα βοηθήσουν να παραχθεί ένα νέο σχεδιαστικό πρότυπο το οποίο θα έχει διαφορετικές νοηματοδοτήσεις. Στοιχεία-κλειδιά γι’ αυτές τις διαμορφώσεις, αποτελούν η ρευστότητα στη σύνθεση του χώρου, καθώς και η δημιουργία προσωπικών χώρων, καταφύγιων δημιουργικότητας και ασφάλειας για όλα τα υποκείμενα. Τέλος, ο ρυθμός, ο οποίος όσο παράγεται μέσα σε καπιταλιστικούς χρόνους, χαρακτηρίζεται από την αγχωτική του ταχύτητα, η οποία και αυτή με τη σειρά της επιβάλλεται ιδιαίτερα στα γυναικεία σώματα. Τα προτεινόμενα στοιχεία στοχεύουν να συμπεριλάβουν πιο ισόνομα όλα τα ανθρώπινα υποκείμενα και η αρχιτεκτονική σύνθεση να εμπεριέχει όλα τα ανωτέρω. | el |
heal.abstract | This dissertation deals with the experience of gender space and the representation of the city through the lens of experimental cinema. For the relevant elaboration, three experimental films were used, which are examined in terms of experiences in the private, public and an intermediate space. Experimental films were the research field for the formulation of the relevant analysis, through the threefold gender-space-cinema. The analysis of the films and the gender characteristics that define them, helped in an attempt for another proposal for the analysis of space, that is, an "alternative" space, which will be approached without gender prejudices. It is not the composition of a new space, but the creation of the appropriate tools that will help to produce a new design model that will have different connotations. The key elements for these configurations are the fluidity in the space composition, as well as the creation of personal spaces, shelters of creativity and security for all subjects. Finally, the rhythm, which as it is produced in capitalist times, is characterized by its stressful speed, that in turn is particularly imposed on the female body. The proposed elements aim to include all human subjects more equally and the architectural composition to incorporate all the above. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: