dc.contributor.author | Κοντοδίνας, Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Kontodinas, Eleftherios | en |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T08:26:12Z | |
dc.date.available | 2021-10-22T08:26:12Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53987 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21685 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Ταχυφορτιστής | el |
dc.subject | Σταθμός φόρτισης | el |
dc.subject | Υψίσυχνος μετασχηματιστής | el |
dc.subject | Μετατροπέας DC/DC | el |
dc.subject | Πεπερασμένα στοιχεία | el |
dc.subject | Μικροεπεξεργαστής | el |
dc.subject | Έλεγχος | el |
dc.subject | Ημιαγωγοί | el |
dc.subject | Electric vehicles | en |
dc.subject | Fast charging | en |
dc.subject | Vehicle charging station | en |
dc.subject | High-frequency transformer | en |
dc.subject | Dc/dc converter | en |
dc.subject | Dual active bridge | en |
dc.subject | Finite element analysis | en |
dc.subject | Microcontroller | en |
dc.subject | PCB | en |
dc.subject | Semiconductors | en |
dc.title | Υλοποίηση μετατροπέα Dual Active Bridge για σταθμό ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρονική ισχύος | el |
heal.classification | Power electronics | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-16 | |
heal.abstract | Στο κοντινό μέλλον τα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους θα πολλαπλασιαστούν και η απαίτηση για την ταυτόχρονη φόρτιση τους από το δίκτυο θα είναι αναπόφευκτη. Κάτι τέτοιο δημιουργεί σημαντικές απαιτήσεις ηλεκτρικής ισχύος, την οποία δεν μπορεί να παρέχει άμεσα το υπάρχον δίκτυο, και η ευστάθεια του δικτύου θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί. Παράλληλα η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Α.Π.Ε.) απαιτεί την προσεκτική σχεδίαση λύσεων για την αποθήκευση ενέργειας ώστε να γίνει η μετάβαση στην καθαρότερες μορφές ενέργεια. Μια συμφέρουσα λύση που εξετάζουμε στην παρούσα διπλωματική είναι η δημιουργία μικροδικτύου συνεχούς ρεύματος (DC Microgrid) που θα υποστηρίζει την αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες, και την ταχεία φόρτιση σε τοπικό επίπεδο μέσω της αποθηκευμένης ενέργειας, χωρίς να επιβαρύνει το δίκτυο. Επιπλέον επεκτάσεις αυτού του συστήματος λόγω της ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας είναι η επιστροφή ενέργεια προς το δίκτυο όποτε υπάρχει πλεόνασμα ενέργειας ή αυξημένη ζήτηση στο δίκτυο. Θέτοντας ως αντικείμενο μελέτης τον συνολικό σταθμό φόρτισης με DC μικροδίκτυο, στην παρούσα διπλωματική εστιάζουμε στην υλοποίηση των μετατροπέων που θα απαρτίζουν το σύστημα. Η διερεύνηση γίνεται για έναν μετατροπέα ο οποίος στην μία πλευρά του θα έχει μπαταρία, είτε του αυτοκινήτου, είτε την τοπική του σταθμού, και από την άλλη πλευρά τον DC δίαυλο του μικροδικτύου. Επομένως μελετάμε τον μετατροπέα που θα χρησιμεύει και για την σύνδεση με τα οχήματα του σταθμού, αλλά και για την σύνδεση με την τοπική μπαταρία. Για την αναλυτικότερη μελέτη και για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων που προκύπτουν με την υλοποίηση ενός τέτοιου συστήματος ταχείας φόρτισης και αποθήκευσης ενέργειας, στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών & Ηλεκτρονικών Ισχύος της σχολής υλοποιήσαμε έναν DC/DC μετατροπέα Dual Active Bridge. Για την δημιουργία του εργαστηριακού μετατροπέα σχεδιάστηκε και αναλύθηκε σε τρισδιάστατο πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων (3D FEM) ο υψίσυχνος μετασχηματιστής. Επιλέχθηκαν κατάλληλα ημιαγωγικά στοιχεία και σχεδιάστηκε η πλακέτα (PCB) του μετατροπέα. Ακόμη υλοποιήθηκε ο έλεγχος σε μικροεπεξεργαστή (MCU) και κατασκευή του μετατροπέα στο εργαστήριο. | el |
heal.abstract | In the near future the number of electric vehicles on the roads will grow therefore the requirement for their simultaneous charging from the grid will be inevitable. At the same time, the development of renewable energy sources (RES) requires the careful design of solutions for energy storage in order to make the transition to clean energy sources. An advantageous solution that is considered in this thesis is the implementation of a DC Microgrid that will support energy storage in batteries, to enable fast charging using the local energy storage, without burdening the network. An additional extension of this system due to the energy storage capacity is the possibility to feed energy to the grid whenever there is a surplus of energy or increased demand in the grid. Suggesting a charging station architecture comprising of a DC microgrid, the present thesis we focuses on the implementation of the power converters that will be the building block of the system. The investigation is done for a converter that on one side will have a battery, either of the car or the local station, and on the other side the DC bus of the microgrid. Therefore that study focuses on a DC/DC converter that can be used for the connection between the vehicles and the station, but also for the connection of the DC Bus to the local battery. For a more detailed study and to deal with potential problems that arise with the implementation of such a system, we implemented a Dual Active Bridge DC/DC converter in the Laboratory of Electrical Machines & Power Electronics of the school. To create the laboratory prototype, the high-frequency transformer was designed and analyzed in a 3D finite element program (3D FEM). Suitable semiconductor components were selected and the converter board (PCB) was designed. The control of the converter was implemented in a microprocessor (MCU), and the final construction in the laboratory was also carried out. | en |
heal.advisorName | Αντωνόπουλος, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 85 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: