dc.contributor.author | Vasileiou, Evangelos | en |
dc.contributor.author | Βασιλείου, Ευάγγελος | el |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T09:47:55Z | |
dc.date.available | 2021-10-22T09:47:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53990 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21688 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Probabilistic analysis | en |
dc.subject | Compression | en |
dc.subject | Engineering against failure | en |
dc.subject | Pillar | en |
dc.subject | Buckling curves | en |
dc.subject | Πιθανοθεωρητική ανάλυση | el |
dc.subject | Θλίψη | el |
dc.subject | Υποστύλωμα | el |
dc.subject | Καμπύλες λυγισμού | el |
dc.subject | Μελέτη αστοχίας | el |
dc.subject | Reliability | en |
dc.subject | Αξιοπιστία | el |
dc.title | Numerical assessment and empirical modeling of steel columns subjected to compressive loads | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Structural Engineering | en |
heal.language | en | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-06 | |
heal.abstract | Στα πλαίσια αυτής της δουλειάς μελετάται το πρόβλημα του υπολογισμού της αντοχής σε θλίψη υποστυλωμάτων. Η θεωρητική και η βασισμένη στους κανονισμούς αντοχή σε θλίψη αναλύονται. Στη συνέχεια, η αντοχή σε θλίψη υποστυλωμάτων που συναντώνται σε πλοία μελετάται υπό την έννοια της αξιοπιστίας, μέσω αναλυτικής και αριθμητικής μοντελοποίησης. Κατά την αναλυτική μοντελοποίηση, προσομοιώσεις Monte Carlo (Monte Carlo Simulation-MCS) εφαρμόζονται, μέσω της μεθόδου “Latin Hypercube” για την παραγωγή δειγμάτων, έτσι ώστε να ληφθούν υπ’ όψιν οι αβεβαιότητες που υπεισέρχονται στις τυχαίες μεταβλητές του προβλήματος (τάση διαρροής, μέτρο ελαστικότητας και μέγιστο αρχικό βέλος κάμψης). Προσομοιώσεις Monte Carlo εφαρμόζονται για τρεις τιμές λόγου λυγηρότητας (χαμηλή, μέση και υψηλή), για κοίλη κυκλική, κοίλη τετράγωνη διατομή και διατομή σχήματος «Η», για πολλαπλές γεωμετρίες ανά λόγο λυγηρότητας και διατομή. Η αντοχή σε θλίψη υποστυλώματος υπολογίζεται μέσω της σχέσης Perry-Robertson. Η πιθανοθεωρητική αντοχή σε θλίψη ανά υποστύλωμα μοντελοποιείται παράγοντας την συνάρτηση πυκνότητας πιθανότητας που περιγράφει ακριβέστερα την πιθανοθεωρητική δομή των δεδομένων που προέκυψαν από την δειγματοληψία. Κατά την αριθμητική μοντελοποίηση, προσομοιώσεις Monte Carlo εφαρμόζονται μέσω της μεθόδου δειγματοληψίας Latin Hypercube, έτσι ώστε να ληφθούν υπ’ όψιν οι αβεβαιότητες που υπεισέρχονται στις τυχαίες μεταβλητές του προβλήματος (τάση διαρροής, μέτρο ελαστικότητας και μέγιστο αρχικό βέλος κάμψης). Προσομοιώσεις Monte Carlo εφαρμόζονται για τρεις τιμές λόγου λυγηρότητας (χαμηλή, μέση και υψηλή) για κοίλη τετράγωνη διατομή συγκεκριμένων διαστάσεων. Η αντοχή σε θλίψη υποστυλώματος υπολογίζεται με πολυώνυμα παραγμένα μέσω επιφανειών απόκρισης (Response Surface). Τα πολυώνυμα αυτά ορίζονται παρεμβάλλοντας επιφάνειες απόκρισης στις τιμές της θλιπτικής αντοχή υποστυλώματος που υπολογίζονται με βάση τα πεπερασμένα στοιχεία (FEA). Για τον ορισμό των βασικών δειγμάτων που μοντελοποιήθηκαν στα πεπερασμένα στοιχεία, χρησιμοποιείται η μέθοδος πειραματικού σχεδιασμού (Design of Experiment-DOE). Η πιθανοθεωρητική προσέγγιση υπολογισμού αντοχής σε θλίψη μέσω πεπερασμένων στοιχείων πραγματοποιείται με και χωρίς την εφαρμογή πεδίου παραμενουσών τάσεων στο υποστύλωμα. Η πιθανοθεωρητική αντοχή σε θλίψη ανά υποστύλωμα μοντελοποιείται παράγοντας την συνάρτηση πυκνότητας πιθανότητας που περιγράφει ακριβέστερα την πιθανοθεωρητική δομή των δεδομένων που προέκυψαν από την δειγματοληψία. Σε αυτήν την εργασία δίνουμε βάση στην πιθανοθεωρητική δομή της θλιπτικής αντοχής υποστυλωμάτων, και την συγκρίνουμε με την προσδιοριστική θλιπτική αντοχή που προτείνουν οι σχετικοί κανονισμοί. | el |
heal.abstract | The problem of the calculation of the compression resistance of pillars is studied. The theoretical and regulation-based methods for the estimation of the pillar compression resistance are analyzed. The compressive strength of pillars found in ship structures is then studied under a reliability perspective, through analytical and arithmetic modeling. In the analytical modeling, Monte Carlo Simulations (MCS) are applied, aided by a stratified sample scheme (i.e. Latin Hypercube), to account for uncertainty within the problem’s input variables (yield stress, elastic modulus, initial bow imperfection). MCS were applied for three slenderness ratio values (low, medium, high), for hollow-circular, hollow-square and “H” shape cross-sections, and multiple geometries per slenderness ratio, per cross-section. The pillar’s strength is calculated based on the Perry-Robertson formula. The probabilistic resistance per pillar was modeled by generating the probability density function that best describes the statistical nature of the sample data. In the arithmetic modeling, Monte Carlo Simulations (MCS) are applied, aided by a stratified sample scheme (i.e. Latin Hypercube), to account for uncertainty within the problem’s input variables (yield stress, elastic modulus, initial bow imperfection). MCS were applied for three slenderness ratio values (low, medium, high) for square hollow section, of specific dimensions. The pillar’s compression strength is calculated based on the Response Surface Methodology (RSM) regression polynomials. These polynomials are defined by fitting a Response Surface to the FEA-based compression strength. The Design of Experiment (DOE) method was used to specify the key samples to be modeled in FEA. This probabilistic approach was done both with and without the application of residual stress field in the FEA models. The probabilistic resistance was modeled by generating the probability density function that best describes the statistical nature of the sample data. In this work, we illustrate the probabilistic nature of the compression column resistance and compare it to the deterministic resistance suggested by regulatory bodies. | en |
heal.advisorName | Ανυφαντής, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης, Μανόλης | el |
heal.committeeMemberName | Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 142 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: