dc.contributor.author | Γκουτζούπας, Στέφανος | el |
dc.contributor.author | Gkoutzoupas, Stefanos | en |
dc.date.accessioned | 2021-10-29T07:13:18Z | |
dc.date.available | 2021-10-29T07:13:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54004 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21702 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τραμ | el |
dc.subject | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
dc.subject | Tram | en |
dc.subject | Sustainable mobility | en |
dc.subject | Ανάδειξη Iστορικών Kέντρων | el |
dc.subject | Iστορικό Kέντρο Κέρκυρας | el |
dc.subject | Ιστορικό Kέντρο | el |
dc.subject | Emergence of Historic Centers | en |
dc.subject | Historic Center of Corfu | en |
dc.subject | Historic Center | en |
dc.title | Τραμ: Εργαλείο ανάδειξης Ιστορικών Κέντρων. Εστιάζοντας στο Ιστορικό Κέντρο Κέρκυρας | el |
dc.title | Tram: Reconstruction tool for historical centers. Focusing on the Historic Center of Corfu | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.classification | Aστικός Σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-06 | |
heal.abstract | Τα Ιστορικά Κέντρα βρίσκονται ή και αποτελούν την «καρδιά» των σημερινών αστικών κέντρων. Οι διαδοχικοί κοινωνικοί οικονομικοί-χωρικοί μετασχηματισμοί διαμόρφωσαν τον πολεοδομικό τους ιστό, ο οποίος εκτός των παραπάνω αποτυπώνει χωρικά και τις πολιτικές αποφάσεις των προηγουμένων αιώνων. Ωστόσο, η προσαρμογή των νέων τεχνολογιών δεν υπήρξε καθολικά εύρυθμη σε αυτά. Με το πέρασμα του χρόνου νέες ανάγκες προέκυψαν, οι οποίες δύσκολα μπορούσαν να καλυφθούν από τη διάρθρωση του πολεοδομικού ιστού των ΙΚ. Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς υπήρξε η ένταξη των ΙΧ σε αυτά, καθώς τα μικρά πλάτη των δρόμων, οι συχνές απότομες κλίσεις και ο δυναμικός σχεδιασμός του οδικού δικτύου δε συμβάδιζαν με τις απαιτήσεις τους. Οι αυξημένες πλέον δράσεις για ενίσχυση της προστασίας των ΙΚ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εστίαζαν στον περιορισμό των ΙΧ στο εσωτερικό τους. Έτσι, πολλές πόλεις προώθησαν τα ΜΜΜ και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης στοχεύοντας στη μείωση της κίνησης των αυτοκινήτων. Τα μέτρα περιλάμβαναν και δευτερογενείς πολιτικές για περεταίρω μείωση της χρήσης των τελευταίων στο εσωτερικό των ΙΚ, ωστόσο η το όραμα εστίαζε στην οργάνωση ενός ορθολογικού συστήματος μαζικών μετακινήσεων. Η παραπάνω πολιτική δεν ακολουθήθηκε από όλες τις πόλεις, στις οποίες ανήκουν και πολλές ελληνικές. Στις τελευταίες, η προστασία των ΙΚ πραγματοποιήθηκε μονοδιάστατα, καθώς διαμορφώθηκε ένας ελκυστικός πυρήνας για οικονομικούς και πολιτιστικούς λόγους, προσφερόμενος για τους πεζούς, ωστόσο η προσέγγιση του ευρύτερου περιβάλλοντος δεν υπήρξε η αντίστοιχη. Η μειωμένη χρήση των ΜΜΜ και η έντονη παρουσία των ΙΧ έχουν εύλογα αρνητική επιρροή στις περιοχές περιμετρικά των ΙΚ, οι οποίες φαίνεται να υποβαθμίζονται στα πλαίσιο ανάδειξης των τελευταίων. Η προστασία των ΙΚ είναι αν μη τι άλλο αναγκαία, ωστόσο η μονόπλευρη προσέγγισή της έχει αρνητικές επιπτώσεις στις γειτονικές συνοικίες. Λύση στα ζητήματα που προβάλει το ΙΧ στα ΙΚ, αποτελεί η ορθολογική ενίσχυση των ΜΜΜ, μέσω των οποίων θα μπορεί να εξυπηρετείται μεγάλο μέρος των μετακινουμένων (γηγενείς και επισκέπτες). Στην εργασία επιλέγεται να εξεταστεί μια πιθανή εγκατάσταση του τραμ στην ευρύτερη έκταση ενός ΙΚ του ελλαδικού χώρου. Το τραμ, εν αντιθέσει με τα λεωφορεία, το υπόγειο και επίγειο μετρό, δεν αποτελεί μονοδιάστατα ένα μέσο υψηλής μεταφορικής ικανότητας αλλά ταυτόχρονα μια μορφή ανάπλασης του δημόσιου χώρου και γι’ αυτό το λόγο όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις το ξανα-επιλέγουν. Επομένως, ερευνάται το κατά πόσο ένα τέτοιο δίκτυο θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάδειξη όχι μόνο των ΙΚ αλλά του συνόλου, αποτελώντας έτσι το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη μιας βιώσιμης πόλης μέσω της κινητικότητας. | el |
heal.abstract | The Historical Centers (HC) are located or even constitute the” heart” of today’s urban centers. Successive social econom ic-spatial transformations shaped their urban fabric, which apart from the above spatially captures the political decisions of previous centuries. However, the adaptation of new technologies has not been universally well suited to them. With the passage of time new needs arose, which could hardly be met by the structure of the urban fabric of HC. One of the biggest concerns was the inclusion of car in them, as the small road widths, frequent steep inclines and dynamic road design did not match their requirements. The increased actions to strengthen the protection of HC after World War II, focused on the lim itation of cars within them. Thus, many cities promoted the public and alternative modes of transport aiming to reduce the movement of cars. The measures included other secondary measures to further reduce its use within them, but the policy fo cused on organizing a rational system of mass movements. The above policy was not followed by all the cities, to which many Greek cities belong. In the latter, the protection of HC was carried out one-dimensional, as an attractive core for economic and cultural reasons was formed, offered for pedestrians, but the approach of the wider environment was not the same. The reduced use of public transport and the strong presence of cars have a reasonably negative influence on the areas around the HC, which seem to be degraded in the context of their promotion. The protection of HC is not least necessary, but its one-sided approach has a negative impact on neighboring districts. Solution to the issues raised by cars in HC, is the rational reinforcement of public transport, through which a large part of the commuters (natives and visitors) can be served. The work is chosen to examine a possible installation of the tram in the wider area of an HC of Greece. | en |
heal.advisorName | Σαρηγιάννης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Sariyannis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Σαρηγιάννης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμης | el |
heal.committeeMemberName | Sariyannis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Mpakoyannis, Efthimis | en |
heal.committeeMemberName | Bλαστός, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Vlastos, Athanasios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 80 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: