dc.contributor.author |
Λαμπρινοπούλου, Άννα-Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Lamprinopoulou, Anna-Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-11-02T08:51:31Z |
|
dc.date.available |
2021-11-02T08:51:31Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54009 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21707 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Έπιπλα |
el |
dc.subject |
Καθιστικά |
el |
dc.subject |
Τυπολογίες |
el |
dc.subject |
Τοπολογίες |
el |
dc.subject |
Σώματα |
el |
dc.subject |
Ανθρωπομετρία |
el |
dc.subject |
Χορός |
el |
dc.subject |
Furniture |
en |
dc.subject |
Living rooms |
en |
dc.subject |
Typologies |
en |
dc.subject |
Topologies |
en |
dc.subject |
Bodies |
en |
dc.subject |
Anthropometry |
en |
dc.subject |
Dance |
en |
dc.title |
Το νοητό έπιπλο: τυπολογικές χορογραφίες σωμάτων |
el |
dc.title |
The virtual furniture: typological body choreographies |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Human body |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-09 |
|
heal.abstract |
Το σώμα του ανθρώπου ως φυσική έκφραση της ύπαρξης του αποτελεί πρωτογενές μέσο επαφής με τον κόσμο. Το έπιπλο σαν άμεση απάντηση των αναγκών του λειτουργικού σώματος και ο χορός σαν έμφυτη και καλλιτεχνική τάση του εκφραστικού σώματος νοηματοδοτούν το δίπολο σωματικής και χωρικής ύλης με αλληλεξαρτώμενες ιδιότητες και αμφίδρομες σχέσεις ελέγχου. Για να μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο το έπιπλο δύναται να χορογραφήσει σωματικά σχήματα, εκτελέστηκε ένα πειραματικό καθιστικό στο Άλσος Συγγρού. Το πείραμα μεταφέρει μία τυπολογία καθιστικού κατοικίας στο δημόσιο χώρο για την παρατήρηση του λεξικού ανθρωπίνων σχημάτων που παράγει. Η ανθρώπινη παρουσία καθιστά τον βιωματικό τύπο βιωμένο και τον ανάγει από τύπο σε τοπολογία που συντάσσει το νοητό έπιπλο. Η συνθετική πορεία κατά την οποία το επιμέρους γεγονός της χρήσης μεταφράζει το καθολικό τύπο σε νοητό έπιπλο αντιστρέφει την αρχιτεκτονική λογική λειτουργίας-μορφής. Στην πρώτη φάση της παρατήρησης η γεωμετρική ύλη του επίπλου χορογραφεί το κινητικό σώμα ενώ στις τρισδιάστατες αναπαραστάσεις του νοητού επίπλου που ακολούθησαν η γεωμετρική ύλη του σώματος χορογραφεί το τοπολικό έπιπλο. Πρόκειται για μία διερεύνηση της σωματικότητας ως ιδιότητας που κρύβεται τόσο στον άνθρωπο όσο και στον χώρο και δύναται να αναθεωρήσει το χωρικό βίωμα αν ληφθεί υπόψη κατά το σχεδιασμό. |
el |
heal.abstract |
The body, as a physical expression of human existence, is a primary means of contact with the world. Furniture, as a general response to functional needs of the body, and dance, as an innate and artistic tendency of the expressive body, signify the dipole of physical and spatial matter with interdependent relationships. In order to examine the way in which furniture can choreograph body schemas, an experimental sitting area was performed in Syggrou park. The experiment relocates a private living room typology to the public space to observe the human shapes it produces in real time. The human presence and the specific event of use translate an experiential type to an experienced topology compiled by the “virtual furniture” which reverses the architectural logic of function-form. In the first phase of the experiment, the geometric matter of the furniture choreographs the kinetic body while in the second phase of three-dimensional representations of the virtual furniture, the geometric matter of the body choreographs the topological furniture. The current thesis investigates somatic properties hidden in humans and space which can redefine spatial experiences if considered in the design process. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|