dc.contributor.author | Μιχαλόπουλος, Γεράσιμος | el |
dc.contributor.author | Michalopoulos, Gerasimos | en |
dc.date.accessioned | 2021-11-10T08:01:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-10T08:01:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54048 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21746 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Performance | en |
dc.subject | Emissions | en |
dc.subject | IMO | en |
dc.subject | Greenhouse | en |
dc.subject | Containerships | en |
dc.title | Evaluation of design and operational measures to meet IMO 2050 targets for containerships | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Naval Engineering | en |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-09-16 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην μελέτη των διαθέσιμων εναλλακτικών μείωσης των εκπομπών του θερμοκηπίου με σκοπό τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού, ΙΜΟ. Ο τύπος πλοίου που θα απασχολήσει το μεγαλύτερο Κεφάλαιο αυτής της εργασίας είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων παράγει τις μεγαλύτερες εκπομπές ανά μεταφερόμενο έργο, λόγω των μεγάλων υπηρεσιακών ταχυτήτων της και για το λόγo αυτό έχει τα μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης. Ο κύριος στόχος αυτής της εργασίας, είναι η διερεύνηση της επίδρασης κάθε εναλλακτικής στις εκπομπές του θερμοκηπίου και η αξιολόγησή της μέσω δεικτών απόδοσης και οικονομικής ανάλυσης. Η ανάλυση αυτής της διπλωματικής γίνεται σε τρία Κεφάλαια με το καθένα να έχει συνάφεια με τα υπόλοιπα αλλά διαφορετική θεματολογία. Στο Κεφάλαιο 2 γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση των κανονισμών του ΙΜΟ. Οι κλιμάκωση αυτών των κανονισμών τοποθετείται στο έτος 2050, όπου ο οργανισμός στοχεύει στη μείωση των συνολικά παραγόμενων εκπομπών του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία στο 50% των επιπέδων που βρίσκονταν το 2008. Κάτι τέτοιο θεωρείτε εφικτό με βελτίωση της αποδοτικότητας των πλοίων κατά 70%. Για την επίτευξη αυτής την μεγάλης αύξησης αποδοτικότητας, ένας μεγάλος αριθμών εναλλακτικών έχουν προταθεί, αρκετές από τις οποίες αναλύονται στα επόμενα κεφάλαια. Στο Κεφάλαιο 3 γίνεται μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας των διαθέσιμων εναλλακτικών για τις οποίες δεν υπήρχαν αρκετά δεδομένα για να πραγματοποιηθεί μελέτη περίπτωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες εναλλακτικές δεν μπορούν από μόνες τους να επιφέρουν την προτεινόμενη αλλαγή. Στο Κεφάλαιο 4 πραγματοποιήθηκε η μελέτη περίπτωσης για τρεις εναλλακτικές που επιλέχθηκαν για τον τύπο πλοίου που μελετάται, εμπορευματοκιβώτια από σύνθετα υλικά, μείωση της ταχύτητας λειτουργίας και οικονομίες κλίμακας από τη χρήση μεγαλύτερων πλοίων. Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δύο πρώτων εναλλακτικών υπήρξε αλλαγή στο λειτουργικό προφίλ του πλοίου και για το λόγο αυτό έγινε χρήση προγραμμάτων πρόβλεψης αντίστασης (NavCad) και πρόωσης (PropulsionMCR). Σε όλες τις περιπτώσεις έγινε κατάλληλη χρήση του συνόλου των διαθέσιμων δεδομένων για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Panamax, ενώ όπου ήταν εφικτό έγινε αξιολόγηση μέσω κατάλληλων δεικτών και οικονομικής ανάλυσης. Τέλος, τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα αυτής της εργασίας βρίσκονται στο Κεφάλαιο 5 ενώ μερικές επιπρόσθετες πληροφορίες μπορούν να βρεθούν στο Παράρτημα – Κεφάλαιο 7. | el |
heal.advisorName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σπύρου, Κώστας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 103 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: