dc.contributor.author |
Αναστόπουλος, Παναγιώτης
|
el |
dc.contributor.author |
Anastopoulos, Panagiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-11-10T11:29:29Z |
|
dc.date.available |
2021-11-10T11:29:29Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54057 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21755 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γέφυρα |
el |
dc.subject |
Bridge |
en |
dc.subject |
Μεσόβαθρο |
el |
dc.subject |
Middle pier |
en |
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Design |
en |
dc.subject |
Σύμμικτο κατάστρωμα |
el |
dc.subject |
Composite deck |
en |
dc.title |
Σχεδιασμός φορέα και μεσοβάθρων σύμμικτης γέφυρας τριών ανοιγμάτων |
el |
dc.title |
Design of deck and piers of a three-span composite bridge |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Brigde design |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-09-07 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός μιας οδικής γέφυρας από πολλαπλές δοκούς και σύμμικτο κατάστρωμα, η επιλογή των κατάλληλων εφεδράνων αλλά και ο σχεδιασμός των μεσοβάθρων. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 99.0 m, ενώ αποτελείται από τρία ξεχωριστά αμφιέρειστα ανοίγματα με μήκος 33.0 m το κάθε ένα. Στην εργασία μελετάται το ένα από τα τρία ανοίγματα, ενώ τα αποτελέσματα από την ανάλυση μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τα άλλα δύο. Το κατάστρωμα αποτελείται από πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος, πλάτους 12.0 m, η οποία συνδέεται με 6 χαλύβδινες ολόσωμες δοκούς, συγκολλητής διατομής σχήματος διπλού Ταυ, μέσω διατμητικών ήλων κεφαλής διαμορφώνοντας με αυτό το τρόπο τη σύμμικτη λειτουργία της γέφυρας.
Αρχικά γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της γεφυροποιίας στο χρόνο ενώ επεξηγείται περιεκτικά η λειτουργία των σύμμικτων και αμφιέρειστων γεφυρών. Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της γέφυρας που εξετάζεται, περιγράφεται το προσομοίωμα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση, καθώς και η χρήση του προγράμματος Autodesk Robot Structural Analysis στη μελέτη.
Στα επόμενα κεφάλαια αναλύονται οι ιδιότητες των διατομών, οι φορτίσεις, οι συνδυασμοί των δράσεων και οι βάσεις σχεδιασμού σύμφωνα με τις οποίες έγιναν οι έλεγχοι επάρκειας. Ακολούθως παρουσιάζονται όλοι οι έλεγχοι οριακών καταστάσεων σχεδιασμού και λειτουργικότητας λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο ελέγχου και το απαιτούμενο κριτήριο. Συγκεκριμένα εξετάζεται η επάρκεια του ανοίγματος της γέφυρας στην Οριακή Κατάσταση Αστοχίας και Λειτουργικότητας. Επιπλέον ελέγχεται η αντοχή σε πλευρικό λυγισμό στη φάση κατασκευής, η αντοχή σε κόπωση, και η επάρκεια της διατμητικής σύνδεσης.
Τέλος, παρουσιάζεται η μελέτη επιλογής των εφεδράνων που χρησιμοποιήθηκαν ως στηρίξεις αλλά και ο σχεδιασμός και η όπλιση των μεσοβάθρων τα οποία αποτελούνται από την δοκό έδρασης και τρεις κυκλικούς στύλους. |
el |
heal.abstract |
The scope of the present diploma thesis is the study and design of a multi-beam road bridge with composite deck, the selection of the bearings but also the design of the pier. The total length of the bridge is 99.0 m and it consists of three individual spans of 33.0 m. One of the three individual spans is studied and the results of this study can be used for the other two as well. The deck is a 12.0 m wide reinforced concrete slab, which is connected with 6 steel beams, of welded I sections, with shear connectors creating a composite structure.
Initially, a brief introduction is made on the road bridges evolution over the years and then the functionality of composite and simply supported beam bridges is explained. Then the geometric characteristics of the bridge are presented, the simulation used for the analysis is described, as well as the use of the Autodesk Robot Structural Analysis program in the study.
The following chapters analyze the properties of the cross sections, the loads, the load combinations and the design values according to which the code checks were performed. Afterwards the cross sections and the members are checked for the Ultimate Limit State and the Serviceability Limit State taking into account the construction stage and the required criteria. In addition, the lateral bending resistance during the construction phase, the fatigue resistance, and the sufficiency of the shear connection are checked.
Finally, the study of the selection of the bearings used as supports and the design of the middle pier which consists of the beam and three circular pillars are presented. |
en |
heal.advisorName |
Θανόπουλος, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γαντές, Χαράλαμπος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αβραάμ, Τάσος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|