dc.contributor.author |
Βαρελάς, Δημήτριος Μάριος
|
el |
dc.contributor.author |
Varelas, Dimitrios Marios
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-11-15T08:02:27Z |
|
dc.date.available |
2021-11-15T08:02:27Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54062 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21760 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Έρμα |
el |
dc.subject |
Συστήματα |
el |
dc.subject |
Δειγματοληψία |
el |
dc.subject |
Ναυτιλία |
el |
dc.subject |
Ballast |
en |
dc.subject |
IMO |
el |
dc.subject |
AIS |
en |
dc.subject |
Sampling |
en |
dc.subject |
Treatment |
en |
dc.subject |
Μικροοργανισμοί |
el |
dc.title |
Διαχείριση έρματος |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Το αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση διαχείρισης έρματος. Ειδικότερα, εξετάζονται οι τρόποι διαχείρισης έρματος και ποια συστήματα επεξεργασίας έρματος αποτελούν την καταλληλότερη επιλογή σε κάθε περίπτωση. |
el |
heal.classification |
Ballast water management |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-09-28 |
|
heal.abstract |
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, στο οποίο έχει στρέψει τα τελευταία χρόνια την προσοχή της η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα είναι αυτό των θαλάσσιων μεταφορών και της επιρροής τους στο περιβάλλον και στην οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι σε παγκόσμια κλίμακα μεταφέρονται καθημερινά 3.000 με 7.000 διαφορετικά είδη οργανισμών κι έχει αποδειχθεί ότι τα πλοία και το νερό έρματος συνιστούν τους κύριους παράγοντες αυτού του φαινομένου. H μεταφορά αλλόχθονων οργανισμών προκαλεί μια σειρά από προβλήματα, όπως η επιβολή νέων ειδών στην εκάστοτε τοπική βιοποικιλότητα και η πιθανή εξαφάνιση των ήδη υπαρχόντων ειδών.
Οι οργανισμοί αυτοί ονομάζονται χωροκατακτητικοί οργανισμοί ή AIS (Alien Invasive Species) και αν καταφέρουν να επιβιώσουν από τις δυσμενείς συνθήκες που επιφέρει γι΄αυτούς η δεξαμενή έρματος, τότε μπορούν κατά την άφιξή τους σε νέο περιβάλλον να προκαλέσουν πληθώρα επιπτώσεων. Οι οργανισμοί μπορεί να είναι διάφορα είδη ζωοπλαγκτόν, μικροφύκια ή μικρόβια και βακτήρια.
Ως προς την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από την εξάπλωση των διεισδυτικών οργανισμών, ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός (IMO) το 2004 εφάρμοσε τη Σύμβαση γνωστή ως «Ballast Water Management and Sediments Convention». Αναλυτικότερα, στη Σύμβαση αυτή εμπεριέχονται οδηγίες για την ασφαλή διαχείριση του έρματος στη θάλασσα, καθώς και οδηγίες δημιουργίας και εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας έρματος πάνω στο πλοίο. Η Σύμβαση τέθηκε σε διεθνή ισχύ το 2017, γεγονός που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που συμπεριφέρονται νομοθετικά τα πλοία, όπως επίσης προσέθεσε νέα υποχρεωτικά μέτρα, που πρέπει να τηρούνται στο νέο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Τα μέτρα αφορούν κυρίως τους τρόπους με τους οποίους επεξεργάζεται ένα πλοίο το έρμα που φέρει.
Το κύριο αντικείμενο της Σύμβασης και της παρούσας εργασίας αφορά στα συστήματα επεξεργασίας έρματος ή αλλιώς BWMS (Ballast Water Management System). Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα είναι είτε με μηχανικές μεθόδους είτε με φυσικές μεθόδους είτε με χημικές μεθόδους. Κάθε μέθοδος ή σύστημα έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα καθώς και ξεχωριστή εξειδίκευση. Ένα σύστημα μπορεί να είναι αποτελεσματικό ενάντια σε ζωοπλαγκτόν και φυτοπλαγκτόν, αλλά όχι σε βακτήρια.
Στη διπλωματική εργασία αναλύονται λεπτομερώς οι διάφορες μέθοδοι διαχείρισης έρματος, με στόχο όχι μόνον την σύγκρισή τους αλλά και το να γίνει διακριτό ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τελικά την επιλογή του καταλληλότερου συστήματος επεξεργασίας. Επιπρόσθετα, υπάρχουν τομείς των οποίων η διερεύνηση βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και χρήζουν περαιτέρω έρευνας, όπως η δειγματοληψία και η ανάλυση του έρματος |
el |
heal.advisorName |
Κόλλια, Κωνσταντίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κόλλια, Κωνσταντίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Καϊκτσής, Λάμπρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χαραλάμπους, Αικατερίνη Ιωάννα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
98 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|