dc.contributor.author | Κορδωμένου, Δήμητρα | el |
dc.contributor.author | Kordomenou, Dimitra | en |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T07:37:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T07:37:14Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54120 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21818 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός, Κατ. Α2: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νομαδικότητα | el |
dc.subject | Nomadism | en |
dc.subject | Επιτελεστικότητα | el |
dc.subject | Έμφυλη σωματικότητα | el |
dc.subject | Χωρικότητα | el |
dc.subject | Δημόσια σφαίρα | el |
dc.subject | Performativity | en |
dc.subject | Gendered embodiment | en |
dc.subject | Public sphere | en |
dc.subject | Spatiality | en |
dc.title | Ανασηκώνοντας το κεφάλι | el |
dc.title | Lifting one's head up | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Δύο περιπτώσεις δημόσιων νομαδικών παρεμβάσεων | el |
heal.secondaryTitle | Two cases of public nomadic interventions | en |
heal.classification | Έρευνα στην αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Research in architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-26 | |
heal.abstract | Η παρούσα συγκριτική μελέτη φιλοδοξεί να αναπτυχθεί ως ένα σύστημα αλλεπάλληλων συνειρμών μεταξύ δύο περιπτώσεων δημόσιων νομαδικών παρεμβάσεων τέχνης, αφενός της οργάνωσης και επιτέλεσης από τη γράφουσα της δράσης "Le ballon ροζ ή έξι τρόποι", αφετέρου ενός δείγματος πέντε ανεξάρτητων έργων performance της καλλιτέχνιδας Regina José Galindo, εμπλουτίζοντας το πεδίο σκέψης γύρω από ζητήματα σωματικότητας, πολιτικής διεκδίκησης και παραγωγής ταυτότητας και χωρικότητας εντός μίας πολλαπλής δημόσιας σφαίρας. Η επεξεργασία της κεντρικής δράσης, της προαναφερθείσας προσωπικής επιτέλεσης, αξιοποιείται ως τόπος της παραγωγής αυτού του συστήματος, με τη διάκριση έξι θεματικών ενοτήτων στα πλαίσιά της να τίθεται ως άξονας ανάπτυξης της μελέτης, μέσω της αντιπαράθεσης σε αυτές αντίστοιχων κειμενικών ενοτήτων προσέγγισης παραδειγμάτων προερχόμενων από το έργο της Galindo. Τα κεντρικά κείμενα της πρώτης περίπτωσης λαμβάνουν κατά την παρουσίαση της έρευνας χαρακτήρα επιτελεστικής ανάγνωσης, έχουν γραφτεί για να διαβαστούν έναρθρα, ενώ οι αντικατοπτριζόμενες σε αυτά αναλύσεις λειτουργούν ως αναγνώσεις τους. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται αφενός ένας βαθμός αποστασιοποίησης, καθώς η πρωτοβάθμια ανάλυση δε στρέφεται στην προσωπική πρακτική, εξασφαλίζοντας ένα είδος διαλεκτικής προσέγγισης, ενώ παράλληλα υλοποιείται ακόμη και εντός της κειμενικής έρευνας μία σωματική έκφραση (μέσω της επιτελεστικής ανάγνωσης) στα πρώτα μέρη και μία συνειρμική στα δεύτερα. Η αναγνώριση των υπεισερχόμενων υποκειμενικών παραγόντων ή τυχαιοτήτων λαμβάνεται ως κομβική παραδοχή στα πλαίσια μίας νομαδικής θεώρησης, η οποία επιτρέπει μεταβάσεις και φυγές μεταξύ ιδεών, νοητικά ταξίδια και ενεργοποίηση του φαντασιακού. | el |
heal.abstract | The present comparative study aims to develop as a system of overlapping associations between two cases of public nomadic art interventions, on the one hand the organization and performance by the author of the action "Le ballon ροζ or six ways", on the other a sample of five independent works by performance artist Regina José Galindo, enriching the discourse around issues of embodied experience, political claim and the production of identity and spatiality within a multiple public sphere. The elaboration of the main performative act, of the aforementioned personal performance piece, is utilized as a place of production of this system, with the distinction of six thematic categories within it being set as an axis of the study’s development, through the juxtaposition of corresponding textual units approaching examples from the work of Galindo. The primary texts of the first case acquire characteristics of a performative reading during the presentation of the research; they have been written to be uttered vocally, while the juxtaposed analyses function as their interpretations. In this way, on the one hand, a degree of distancing is achieved, as the primary analysis is not directed to the personal practice, ensuring a kind of dialectical approach, while at the same time, even within textual research, an embodied expression (through performative reading) is implemented in the first parts and an associative one in the latter. The acknowledgement of the ingoing subjective factors or coincidences is taken as a key assumption in the context of a nomadic view, which allows transitions and lines of flight between ideas, mental journeys and the activation of the imaginary. | en |
heal.advisorName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Daflos, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Σεβαστάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Sevastakis, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδου, Αθηνά | el |
heal.committeeMemberName | Stavridou, Athena | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 153 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: