dc.contributor.author | Πλιούτσιας, Αναστάσιος | el |
dc.contributor.author | Plioutsias, Anastasios | en |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T09:23:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54122 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21820 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διαχείριση Επικινδυνότητας | en |
dc.subject | Πολυπλοκότητα | el |
dc.subject | Σύζευξη | el |
dc.subject | Πτήσεις | el |
dc.subject | Οργανισμός Αεροπορικών Δυνάμεων (ΟΑΔ) | el |
dc.subject | Σύστημα Διαχείρισης της Ασφάλειας (SMS) | en |
dc.subject | Safety Management System (SMS) | en |
dc.subject | Complexity | |
dc.subject | Risk Management | |
dc.subject | Coupling | |
dc.subject | Federal Aviation Agency (FAA) | |
dc.subject | European Aviation Safety Agency (EASA) | |
dc.subject | International Civil Aviation Organization (ICAO) | |
dc.title | Εργαλεία διαχείρισης της επικινδυνότητας στις πτήσεις των αεροσκαφών: αξιολόγηση και ανασχεδιασμός | el |
dc.contributor.department | ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ | el |
heal.type | doctoralThesis | |
heal.classification | Διαχείριση της Επικινδυνότητας | el |
heal.classification | Risk Management | el |
heal.classification | Εργονομία | el |
heal.classification | Ergonomics | el |
heal.dateAvailable | 2022-12-02T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-09-08 | |
heal.abstract | Η διαχείριση της επικινδυνότητας είναι μια διεργασία που αντιμετωπίζεται με μεγάλη σοβαρότητα από τους Οργανισμούς Αεροπορικών Δυνάμεων (ΟΑΔ). Τα τελευταία χρόνια απαιτείται η χρήση εργαλείων διαχείρισης της επικινδυνότητας από το Σύστημα Διαχείρισης της Ασφάλειας (Safety Management System, SMS), που έχει θεσπιστεί από όλους τους διεθνείς αεροπορικούς οργανισμούς, όπως είναι ο International Civil Aviation Organization (ICAO), η European Aviation Safety Agency (EASA) και η Federal Aviation Agency (FAA). Για τον λόγο αυτό, όλοι οι αεροπορικοί οργανισμοί θεωρούν πολύ σημαντική την ανάπτυξη αντίστοιχων εργαλείων διαχείρισης της επικινδυνότητας των αποστολών και των δραστηριοτήτων τους. Η παρούσα Διατριβή αποσκοπεί στη βελτίωση της διαχείρισης της επιχειρησιακής επικινδυνότητας των αποστολών που εκτελούν τα αεροσκάφη ενός Οργανισμού Αεροπορικών Δυνάμεων. Ως στόχος της Διατριβής τέθηκε η αξιολόγηση και ο ανασχεδιασμός της μεθόδου και των εργαλείων διαχείρισης της επικινδυνότητας, ώστε να προταθεί μια νέα μεθοδολογία παρακολούθησης και αξιολόγησης της επικινδυνότητας κατά την εργασία. Η προτεινόμενη μέθοδος, θα μπορεί να παρέχει τη δυνατότητα στους ιπταμένους του οργανισμού να χρησιμοποιήσουν όλες τις δυνατότητες που έχουν λάβει μέσω της εκπαίδευσης, και τις δεξιότητες που έχουν αποκτήσει με την εμπειρία τους, σε ένα δυναμικό περιβάλλον όπως είναι η πτήση των αεροσκαφών. Για την ανάπτυξη της μεθόδου χρησιμοποιήθηκε η θεωρεία των Κανονικών Ατυχημάτων του Perrow, με την οποία μελετάται και αναλύεται η πολυπλοκότητα (complexity), η σύζευξη (coupling), η αβεβαιότητα (uncertainty) και ο έλεγχος (control) των συστημάτων και μέσων, που επιχειρούν σε ένα δυναμικό περιβάλλον. Μεθοδολογικά, η συμπλήρωση των απαιτούμενων συστατικών και δεδομένων για την δημιουργία της εν λόγω μεθόδου πραγματοποιήθηκε μέσω ποιοτικής και ποσοτικής επεξεργασίας των δεδομένων που αντλήθηκαν σε τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορούσε μη δομημένες συνεντεύξεις με ιπταμένους, που σχολίασαν και αξιολόγησαν το εργαλείο διαχείρισης της επικινδυνότητας που χρησιμοποιείται στον οργανισμό έως και σήμερα. Το δεύτερο στάδιο, αφορούσε την αξιολόγηση εκατόν πενήντα μια αποστολών, που εκτελέστηκαν στο πλαίσιο αεροπορικής άσκησης μεσαίας κλίμακας, με τη συμμετοχή μέρους του στόλου του οργανισμού, εκτελώντας πραγματικές αποστολές στο πλαίσιο της διεξαγωγής άσκησης. Στο τρίτο στάδιο, που βασίστηκε στις αρχές της έρευνας δράσης, δημιουργήθηκαν δυο ερωτηματολόγια τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε πραγματικές αποστολές, το πρώτο πριν και το δεύτερο μετά την εκτέλεσής τους. Επίσης, οργανώθηκαν δυο ομάδες εργασίας οι οποίες εξέτασαν τα αποτελέσματα των προηγούμενων σταδίων της έρευνας και αξιολόγησαν τα ερωτηματολόγια του τρίτου σταδίου, με σκοπό την επιλογή τριάντα εννέα ρεαλιστικών σεναρίων τα οποία βαθμολογήθηκαν από στελέχη του οργανισμού με το πρώτο ερωτηματολόγιο της τρίτης φάσης της έρευνας και τη θέσπιση στην προτεινόμενη μέθοδο των διαστάσεων της θεωρίας του Perrow για τις εξεταζόμενες αποστολές του οργανισμού, που διεξήχθη η παρούσα έρευνα. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας νέας μεθόδου αξιολόγησης και παρακολούθησης της διαχείρισης της επικινδυνότητας, που μπορεί να βοηθήσει στην έγκαιρη και αποτελεσματική διαχείριση των ανεπιθύμητων καταστάσεων, κατά τη διάρκεια της αποστολής προλαμβάνοντας την εκδήλωσή τους. Η υιοθέτηση της εν λόγω μεθόδου, έγκειται στην αποδοχή της από τον εκάστοτε οργανισμού αεροπορικών δυνάμεων, και κατ’ επέκταση των οργανισμών αεροπορίας και αεροναυτιλίας, προκειμένου να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων τους. | el |
heal.abstract | Risk management is a process that is treated very seriously by the Air Organisations, with forces. Recent years have required the use of risk management tools by the Safety Management System (SMS), established by all international aviation organisations, such as the International Civil Aviation Organisation (ICAO), the European Aviation Safety Agency (EASA) and the Federal Aviation Agency (FAA). For this reason, all air organisations consider it very important to develop corresponding risk management tools for their missions and activities. This thesis aims to improve the management of the operational risk of missions carried out by aircraft of an Air Organisation to propose a new methodology for monitoring and assessing risk at work. The proposed method could enable the organisation's pilots to take advantage of all the opportunities they have received through training and skills from their experience in a dynamic environment such as an aircraft flight. Perrow's Normal Accidents Theory was used to develop this method, which studies and analyses complexity, coupling, uncertainty and control of systems and instruments operating in a dynamic environment. Methodologically, the completion of the components and data required for the development of this method was carried out through qualitative and quantitative processing of the data obtained in three stages. The first stage involved unstructured interviews with pilots, who commented on and evaluated the risk management tool used in the organisation to date. The second stage concerned evaluating one hundred and fifty-one missions carried out as part of a medium-scale air exercise involving part of the organisation's fleet, carrying out actual missions as part of the exercise. In the third stage, based on the action research principles, two questionnaires were created and used in actual missions before and after execution. Also, two working groups were established to examine the results of the previous research stages. They evaluated the third-stage questionnaires to select thirty-nine realistic scenarios rated by the organization's experts with the first questionnaire of the third stage and established in the proposed method with the dimensions of Perrow's chosen theory for the tasks the organization carried out this research. The analysis results have led to the construction of a new risk management assessment and monitoring method, which can assist in the timely and effective management of adverse situations occurring during the mission by preventing their occurrence. The adoption of this method lies in its acceptance by the Air Organisation concerned and, by extension, the aviation and air navigation organizations to accept it to improve the efficiency of their activities. | en |
heal.advisorName | Μαρμαράς, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Marmaras, Nicolas | en |
heal.committeeMemberName | Marmaras, Nicolas | en |
heal.committeeMemberName | Nathanael, Dimitris | en |
heal.committeeMemberName | Kontogiannis, Tom | en |
heal.committeeMemberName | Kirytopoulos, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Ponis, Stavros | en |
heal.committeeMemberName | Dokas, Ioannis | |
heal.committeeMemberName | Stamoulis, Konstantinos | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 348 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: