HEAL DSpace

Η σχεσιακή οπτική της Doreen Massey ως εκπαιδευτικό εργαλείο για μια διαλεκτική νοηματοδότηση του χώρου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αποστολάκη, Βασιλική el
dc.contributor.author Apostolaki, Vasiliki en
dc.date.accessioned 2021-12-03T14:46:53Z
dc.date.available 2021-12-03T14:46:53Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54135
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21833
dc.rights Default License
dc.subject Ανθρωπογεωγραφία el
dc.subject Παγκοσμιότητα του τοπικού el
dc.subject Γεωμετρίες δύναμης el
dc.subject Γεωγραφίες ευθύνης el
dc.subject Doreen Massey en
dc.subject Relational perspective en
dc.subject Human geography en
dc.subject A global sense of place en
dc.subject Geometries of power en
dc.subject Geographies of responsibility en
dc.subject Σχεσιακή οπτική el
dc.title Η σχεσιακή οπτική της Doreen Massey ως εκπαιδευτικό εργαλείο για μια διαλεκτική νοηματοδότηση του χώρου el
dc.title The relational perspective of Doreen Massey as an educational tool for a dialectical conceptualization of space en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Πολεοδομία el
heal.classification Ανθρωπογεωγραφία el
heal.classification City planning en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-08
heal.abstract Η παρακάτω διάλεξη ασχολείται με τη σχεσιακή οπτική της ανθρωπογεωγράφου Doreen Massey και τον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα, για μια διαλεκτική νοηματοδότηση του χώρου. Εκκινεί από τις θεωρητικές παραδόσεις που έχουν χαρακτηρίσει τον πολεοδομικό σχεδιασμό και την εκπαίδευση στις Σχολές Αρχιτεκτονικής, στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας, για να διερευνήσει δυνατότητες και ανοίγματα που ανταποκρίνονται στη σημερινή συνθήκη. Υπό αυτή την οπτική, ανατρέχει σε εναλλακτικά ρεύματα σκέψης και προσεγγίσεις στις θεωρίες των επιστημών του χώρου (μαρξισμός, θεωρία της καθημερινότητας, πολιτισμική στροφή, μεταποικιοκρατικές σπουδές, έμφυλη οπτική), για να αντιληφθεί τις επιρροές και τα στοιχεία, που με τη σειρά τους συγκρότησαν τον κλάδο της ανθρωπογεωγραφίας και τη σχεσιακή οπτική. Τέλος, η διάλεξη εστιάζει στο έργο της Doreen Massey και σε ορισμένα σημεία του, που εννοιολογούν το χώρο (τόπο) και το χρόνο, ως ανοικτά συστήματα, που συγκροτούνται μέσω αλληλεπιδράσεων, από την κλίμακα του παγκόσμιου έως το τοπικό, και μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας διαλεκτικής, υπεύθυνης και επίκαιρης στάσης απέναντι στα χωρικά ζητήματα. el
heal.abstract The following dissertation deals with the relational perspective of the human geographer Doreen Massey and its educational character, for a dialectical conceptualization of space. It starts from the theoretical traditions that have characterized urban planning and education in the Architecture Schools, in the modern history of Greece, to explore possibilities and openings that correspond to the current condition. From this point of view, it traces back to alternative tendencies and approaches in the theories of space studies (Marxism, theory of everyday life, cultural shift, postcolonial studies, gender perspective), in order to understand the influences and elements, which in turn formed the field of human geography and relational perspective. Finally, the dissertation focuses on the work of Doreen Massey and some of the points that conceptualize space (place) and time as open systems, formed through interactions, from the global to the local scale, and can contribute to shaping a dialectical, responsible and up-to-date attitude towards spatial issues. en
heal.tableOfContents εισαγωγή: σελ.3 1. η κλασική θεωρία του χωρικού σχεδιασμού: διακυβεύματα και ελλείψεις: σελ.5 1.1. εισαγωγικές επισημάνσεις: σελ. 5 1.2. η κλασική θεωρία του σχεδιασμού: σελ. 6 1.2.α. ταξινόμηση: σελ.7 1.2.β. περιγραφή: σελ.8 1.2.γ. εξήγηση: σελ. 10 1.2.δ. πρόβλεψη: σελ.10 1.3. συμπεράσματα για την κλασική θεωρία σχεδιασμού: σελ. 11 2. ρεύματα σκέψης και εναλλακτικές προσεγγίσεις στις θεωρίες των επιστημών του χώρου: σελ.12 2.1. εισαγωγή: σελ.12 2.2. η μαρξιστική οπτική: σελ.13 2.2α. οι συνεισφορές των Engels και Marx στη θεωρία του χώρου: σελ.13 2.2β. η συγκρουσιακή θεωρία των Engels και Marx για τη συνύφανση ιστορίας και κοινωνίας: σελ.15 2.2γ. η συμβολή του Max Weber στην εξέλιξη της μαρξιστικής οπτικής: σελ. 16 2.2δ. ο Engels και το έμφυλο: σελ. 17 2.2ε. παραδείγματα της πρακτικής εφαρμογής της μαρξιστικής θεωρίας: σελ.17 2.3. η θεωρία της καθημερινότητας: σελ.18 2.4. η πολιτισμική στροφή: σελ. 22 2.4α. η θεωρία των αναπαραστάσεων: σελ. 22 2.4β. χώρος, χρόνος και εξουσία στο έργο των Deleuze- Guattari και Foucault: σελ. 26 2.5. μεταποικιοκρατικές προσεγγίσεις: σελ. 28 2.6. η έμφυλη οπτική: σελ. 30 3. η σχεσιακή οπτική, μέσα από 3 σημεία του έργου της ανθρωπογεωγράφου Doreen Massey: σελ. 32 3.1.α. ο κλάδος της ανθρωπογεωγραφίας και η σχεσιακή οπτική: σελ.32 3.1.β. η ανθρωπογεωγράφος Doreen Massey: σελ. 33 3.2. το έργο της Doreen Massey και τα τρία σημεία για μια διαλεκτική νοηματοδότηση του χώρου: σελ. 34 3.2.α. χώρος, χρόνος, κοινωνία: σκέψεις για μια ανοιχτή θεώρηση: σελ. 35 3.2.β. για μια παγκοσμιοποιημένη αίσθηση του τόπου: σελ. 37 3.2.γ. γεωμετρίες δύναμης ή ενεργοί και ανενεργοί παράγοντες : σελ. 39 3.3. ανακεφαλαιώνοντας: σελ. 41 επίλογος: σελ. 42 βιβλιογραφία: σελ. 44 πηγές εικόνων: σελ. 48 el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής