dc.contributor.author |
Αρβανίτης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Arvanitis, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-12-23T11:46:35Z |
|
dc.date.available |
2021-12-23T11:46:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54257 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21955 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Λίθινες γέφυρες |
el |
dc.subject |
Τοξωτές γέφυρες |
el |
dc.subject |
Ανάλυση γεφυρών |
el |
dc.subject |
Τοιχοποιία |
el |
dc.subject |
Γέφυρες 19ου αιώνα |
el |
dc.subject |
Stone bridges |
en |
dc.subject |
Arch bridges |
en |
dc.subject |
Masonry |
en |
dc.subject |
Numerical analysis of bridges |
en |
dc.subject |
Bridges of 19th century |
en |
dc.title |
Εξέλιξη λίθινων τοξωτών γεφυρών από τον 19ο αιώνα και μετά. Διερεύνηση παραμέτρων σχεδιασμού |
el |
dc.title |
Evolution of stone arch bridges after the 19th century. Investigation of design parameters |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Δομική Μηχανική |
el |
heal.classification |
Structural engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-10-27 |
|
heal.abstract |
H παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ανήκει στην γενικότερη θεματική περιοχή των ιστορικών λιθόκτιστων γεφυρών. Διαχρονικά παρατηρείται πληθώρα λίθινων τοξωτών γεφυρών, οι οποίες παρουσιάζουν κατασκευαστικές διαφορές που συνδέονται με την εξέλιξη των μεθόδων σχεδιασμού, ανά χρονική περίοδο και περιοχή. Ειδικότερα, κατά τον 19o έως τις αρχές του 20ου αιώνα κατασκευάζονται λίθινες τοξωτές γέφυρες, ιδιαίτερα, μεγάλων ανοιγμάτων οι οποίες βρίσκονται σε λειτουργία έως σήμερα και έχουν σημαντική μνημειακή αξία.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι τόσο η διερεύνηση και η ανασκόπηση των «πρακτικών» σχεδιασμού που υιοθετήθηκαν κατά τους προηγούμενους αιώνες, όσο και η τεκμηρίωση αυτών μέσω σύγχρονων υπολογιστικών εργαλείων. Επ’ αυτού, λαμβάνονται ως παραδείγματα δύο εκ’ των μεγαλύτερων, σε άνοιγμα, λίθινων γεφυρών και διενεργούνται υπολογιστικοί έλεγχοι τόσο επί της υφιστάμενης κατασκευής όσο και κατά την θεώρηση διαφορετικών παραμέτρων σχεδιασμού.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη της γεφυροποιίας. Ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην περίπτωση των λιθόκτιστων γεφυρών έως και την περίοδο της πλήρους αντικατάστασης αυτών από υλικά όπως το σκυρόδεμα και ο χάλυβας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο δίδεται έμφαση στην περίπτωση των λίθινων τοξωτών γεφυρών. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζεται η βασική ορολογία των γεφυρών και οι διαφορετικές γεωμετρικές χαράξεις που ακολουθήθηκαν μέσα στα χρόνια. Επίσης, γίνεται εκτενής αναφορά επί των «πρακτικών» και εμπειρικών μεθόδων σχεδιασμού των λίθινων τοξωτών γεφυρών, όπως αυτές καταγράφονται ανά χρονική περίοδο.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται υπολογιστική διερεύνηση των παραμέτρων σχεδιασμού που υιοθετούνται κατά τον 19ο έως τις αρχές του 20ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται οι γέφυρες Cabin John (1863) και Pont Adolphe (1904) τόσο στην πραγματική τους μορφή, όσο και λαμβάνοντας ως παραμέτρους σχεδιασμού: (α) πλήρες «γέμισμα» άνωθεν του τόξο και (β) σταθερό πάχος καθ’ όλο το μήκος του τόξου.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται γενικά συμπεράσματα που προκύπτουν τόσο από την ανασκόπηση των «πρακτικών» σχεδιασμού όσο και από τα αποτελέσματα της σύγκρισης των διαφορετικών μεθόδων που αποτιμώνται στο πλαίσιο της υπολογιστικής διερεύνησης. |
el |
heal.abstract |
The present Postgraduate Thesis covers part of the thematic area of traditional stone bridges. Throughout time, a multitude of stone arch bridges types can be observed. It is noted that, structural differences are observed, depending on the evolution of design methods through time period and region. In particular, during the 19th to the early 20th century, stone arch bridges were constructed, having spans of rather large dimensions. These bridges are still in use and have considerable monumental value.
The purpose of the thesis is to study and investigate the empirical rules and methods, which used for the design of stone arch bridges in previous centuries. Furthermore, the static behavior of bridges designed using different methods is being investigated, through numerical methods. For this purpose, two existing stone bridges with the largest span are chosen as case studies.
The first chapter presents the historical evolution of bridges. Emphasis is given to the stone arch bridges, up to the period when concrete and steel materials replaced the traditional masonry.
In the second chapter emphasis is placed on the structural design of stone arch bridges. In particular, the parameters of the structural and geometric design of traditional bridges are presented. Additionally, the empirical design rules, as recorded by period, are presented.
The final chapters (chapters three and four) regard the numerical simulation of the existing bridges. The case studies adopted are the Cabin John (1863) and Pont Adolphe (1904) bridges, namely the stone bridges with the largest span at the period of their construction. The results of static analysis of the existing bridges are compared with the parameter analysis, taking into account different structural design parameters. As parameters of structural design are adopted (a) the case of infilled spandrel above the arch and (b) the thickness of arch, being constant along its entire length. |
en |
heal.advisorName |
Βιντζηλαίου, Ελισάβετ |
el |
heal.committeeMemberName |
Μουζάκης, Χαράλαμπος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζέρης, Χρήστος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Οπλισμένου Σκυροδέματος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
85 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|