dc.contributor.author |
Κουσεττή, Στυλιάνα
|
el |
dc.contributor.author |
Kousetti, Styliana
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-12-23T11:53:04Z |
|
dc.date.available |
2021-12-23T11:53:04Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54258 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21956 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πιθανότητες |
el |
dc.subject |
Δειγματικός χώρος |
el |
dc.subject |
Κατανόηση |
el |
dc.subject |
Βέβαιο ενδεχόμενο |
el |
dc.subject |
Αδύνατο ενδεχόμενο |
el |
dc.subject |
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
el |
dc.title |
Κατανόηση βασικών εννοιών Πιθανοτήτων από μαθητές της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου |
el |
dc.title |
Understanding of fundamental concepts in probabilities by middle school senior class students |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Διδακτική Μαθηματικών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-13 |
|
heal.abstract |
Οι πιθανότητες αποτελούν μια ξεχωριστή προσέγγιση στη σκέψη και τη συλλογιστική των ανθρώπων, σχετικά με τις αποφάσεις τους κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας της πραγματικής ζωής. Η ανάγκη της κατανόησης των φαινομένων της τυχαιότητας αναγνωρίστηκε και ενσωματώθηκε στη διδακτέα ύλη της σχολικής εκπαίδευσης σε διεθνές επίπεδο πριν από μερικά χρόνια.
Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της κατανόησης των βασικών εννοιών πιθανοτήτων από τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Ειδικότερα, εντοπίζονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην επίλυση προβλημάτων πιθανοτήτων, διαπιστώνεται ποιες από τις βασικές έννοιες, δειγματικός χώρος, πιθανότητα και βέβαιο ενδεχόμενο, τους δυσκολεύουν περισσότερο στην κατανόηση και στη χρήση τους, και επιδιώκεται η διακρίβωση της επιρροής που έχει ο τρόπος διατύπωσης της εκφώνησης στα προβλήματα πιθανοτήτων.
Από τα αποτελέσματα, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι πιθανότητες είναι ένα κεφάλαιο δύσκολο στη κατανόηση του για τους μαθητές. Παρατηρείται μια καλύτερη προσέγγιση στην έννοια του βέβαιου ενδεχομένου, ακολούθως του δειγματικού χώρου και, τέλος, της πιθανότητας. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται η διαφορά του βαθμού δυσκολίας σε κάθε μορφή εκφώνησης και η συνεισφορά της καθεμίας στα πορίσματα σχετικά με τις γνώσεις των μαθητών. |
el |
heal.abstract |
Probability is a special approach to people's thought process and reasoning about their decisions under real-life uncertainties. The necessity to understand the phenomena of randomness was recognized and integrated into the curriculum of school education internationally years ago.
The main goal of this dissertation is to explore the understanding of the fundamental concepts of probability by middle school senior class students. In particular, we identify students' difficulties in solving probability problems, we note which of the fundamental concepts, sample space, probability and certainty, make it less easier for them to understand and use, and seek to find the influence of the way of pronunciation in probability problems.
We conclude that probability is a difficult chapter for students to understand. A better approach to the notion of certain contingency, then sample space and probability is observed. At the same time, we prove the difference in the difficulty level between each form of pronunciation and the contribution of each one to the findings regarding the students' knowledge. |
en |
heal.advisorName |
Παυλοπούλου, Καλλιόπη |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρώνη, Χρυσηίς |
el |
heal.committeeMemberName |
Γρηγοριάδης, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
115 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|