HEAL DSpace

Κατανόηση βασικών εννοιών Πιθανοτήτων από μαθητές της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κουσεττή, Στυλιάνα el
dc.contributor.author Kousetti, Styliana en
dc.date.accessioned 2021-12-23T11:53:04Z
dc.date.available 2021-12-23T11:53:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54258
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21956
dc.rights Default License
dc.subject Πιθανότητες el
dc.subject Δειγματικός χώρος el
dc.subject Κατανόηση el
dc.subject Βέβαιο ενδεχόμενο el
dc.subject Αδύνατο ενδεχόμενο el
dc.subject Δευτεροβάθμια εκπαίδευση el
dc.title Κατανόηση βασικών εννοιών Πιθανοτήτων από μαθητές της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου el
dc.title Understanding of fundamental concepts in probabilities by middle school senior class students en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Διδακτική Μαθηματικών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-13
heal.abstract Οι πιθανότητες αποτελούν μια ξεχωριστή προσέγγιση στη σκέψη και τη συλλογιστική των ανθρώπων, σχετικά με τις αποφάσεις τους κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας της πραγματικής ζωής. Η ανάγκη της κατανόησης των φαινομένων της τυχαιότητας αναγνωρίστηκε και ενσωματώθηκε στη διδακτέα ύλη της σχολικής εκπαίδευσης σε διεθνές επίπεδο πριν από μερικά χρόνια. Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της κατανόησης των βασικών εννοιών πιθανοτήτων από τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Ειδικότερα, εντοπίζονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην επίλυση προβλημάτων πιθανοτήτων, διαπιστώνεται ποιες από τις βασικές έννοιες, δειγματικός χώρος, πιθανότητα και βέβαιο ενδεχόμενο, τους δυσκολεύουν περισσότερο στην κατανόηση και στη χρήση τους, και επιδιώκεται η διακρίβωση της επιρροής που έχει ο τρόπος διατύπωσης της εκφώνησης στα προβλήματα πιθανοτήτων. Από τα αποτελέσματα, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι πιθανότητες είναι ένα κεφάλαιο δύσκολο στη κατανόηση του για τους μαθητές. Παρατηρείται μια καλύτερη προσέγγιση στην έννοια του βέβαιου ενδεχομένου, ακολούθως του δειγματικού χώρου και, τέλος, της πιθανότητας. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται η διαφορά του βαθμού δυσκολίας σε κάθε μορφή εκφώνησης και η συνεισφορά της καθεμίας στα πορίσματα σχετικά με τις γνώσεις των μαθητών. el
heal.abstract Probability is a special approach to people's thought process and reasoning about their decisions under real-life uncertainties. The necessity to understand the phenomena of randomness was recognized and integrated into the curriculum of school education internationally years ago. The main goal of this dissertation is to explore the understanding of the fundamental concepts of probability by middle school senior class students. In particular, we identify students' difficulties in solving probability problems, we note which of the fundamental concepts, sample space, probability and certainty, make it less easier for them to understand and use, and seek to find the influence of the way of pronunciation in probability problems. We conclude that probability is a difficult chapter for students to understand. A better approach to the notion of certain contingency, then sample space and probability is observed. At the same time, we prove the difference in the difficulty level between each form of pronunciation and the contribution of each one to the findings regarding the students' knowledge. en
heal.advisorName Παυλοπούλου, Καλλιόπη el
heal.committeeMemberName Καρώνη, Χρυσηίς el
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 115 σ. el
heal.fullTextAvailability false el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής