HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου προσομοίωσης εκκένωσης επιβατηγού πλοίου σε περιβάλλον Unity

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σιούτης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Sioutis, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2021-12-29T10:27:14Z
dc.date.available 2021-12-29T10:27:14Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54264
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21962
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Προσομοίωση εκκένωσης el
dc.subject Επιβατηγά πλοία el
dc.subject Τεχνητή νοημοσύνη el
dc.subject Χρόνος εκκένωσης el
dc.subject Συμφόρηση el
dc.subject Passenger ship evacuation en
dc.subject MSC en
dc.subject Unity en
dc.subject 3D Simulation en
dc.subject Artificial intelligence en
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου προσομοίωσης εκκένωσης επιβατηγού πλοίου σε περιβάλλον Unity el
dc.title Development of simulation model for the evacuation procedure of a passenger ship in Unity en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τριδιάστατες προσομοιώσεις el
heal.classification 3D Simulations en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-29
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη εφαρμογής προσομοίωσης εκκένωσης επιβατηγών πλοίων. Το μοντέλο εντάσσεται στην κατηγορία του Agent Based Modelling και χρησιμοποιεί μοναδικές οντότητες με εξατομικευμένα χαρακτηριστικά για την προσομοίωση των επιβατών και του πληρώματος. Παράλληλα ορίζεται ένα σύνολο τρόπων αλληλεπίδρασης των agents μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον. Τα δομικά στοιχεία για την ανάπτυξη της εφαρμογής εκτός από τις βασικές αρχές του Agent Based Modelling ήταν οι κατευθυντήριες γραμμές της Maritime Safety Commitee (MSC) για προηγμένες μεθόδους ανάλυσης εκκένωσης. Επίσης υιοθετήθηκε ένα συνδυαστικό μοντέλου άγχους για τους agents που εξελίχθηκε προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εφαρμογής και τέλος αξιοποιήθηκαν τα πολλαπλά εργαλεία που προσφέρει το Unity μέσω της μηχανής rendering και physics που διαθέτει. Οι κατευθυντήριες γραμμές της MSC για προηγμένες μεθόδους ανάλυσης εκκένωσης περιέχονται στις οδηγίες MSC.1/Circ.1533. Οι οδηγίες αυτές επιβάλλουν την ανάλυση εκκένωσης κατά τη σχεδίαση κάθε πλοίου που εξυπηρετεί 36 ή περισσότερους επιβάτες. Προβλέπουν όλες τις απαιτούμενες παραμέτρους για ένα προηγμένο μοντέλο εκκένωσης αλλά και μεθόδους επαλήθευσης τη ορθής λειτουγίας του μοντέλου. Όλες οι οδηγίες αναλύονται στην εργασία και ακολουθούνται μεθοδικά. Τα πολλαπλά ατυχήματα και οι συνεπακόλουθες ανθρώπινες απώλειες σε επιβατηγά πλοία υπό εκκένωση οδήγησαν στην υιοθέτηση του εν λόγω κανονισμού. Έτσι σε κάθε πλοίο επιβάλλεται να αξιολογείται και να βελτιστοποιείται ήδη από το στάδιο της προμελέτης η σχεδίαση και ασφάλειά που παρέχει για την εξυπηρέτηση της άτακτης διαφυγής των επιβατών σε έκτακτες περιπτώσεις. Η εφαρμογή θα παρέχει πληροφορίες όπως ο ολικός χρόνος εκκένωσης και οι περιοχές συμφόρησης στον σχεδιαστή μηχανικό ενός πλοίου ώστε να μπορεί να εντοπίσει τα σημεία της σχεδίασης που πάσχουν και να βελτιώσει την τοπική διαρρύθμιση του πλοίου(κυρίως αναφορικά με τις ενδιαιτήσεις και τους κοινόχρηστους χώρους). Θεμελιώδης ήταν η συνεισφορά του συνδυαστικού μοντέλου άγχους που αναπτύχθηκε στην προσπάθεια άμεσης ανταπόκρισης των προσομοιώσεων προς την πραγματικότητα. Ανατρέχοντας στη μελέτη της συμπεριφεριολογίας και αντίδρασης του ανθρώπου σε παράγοντες άγχους μελετήθηκε η θεωρία «General Adaption Syndrome(GAS)», γνωστή στον κλάδο της κοινωνιολογίας και της ψυχολογίας του πλήθους. Η θεωρία αυτή καθορίζει ποιοτικά την αντίδραση του ανθρώπου σε στρεσογόνους παράγοντες. Ακολουθείται στη συνέχεια μέθοδος ποσοτικοποίησης βασισμένη στο GAS model όπως αναλύεται σε σχετικές εργασίες. Το προκύπτον μοντέλο συνδυάζεται με μια ακόμα μέθοδο ορισμού κλίμακας του stress ώστε η ποσοτικοποίηση του να οδηγεί σε αντιστοίχιση με διαφορετικά stress stages. Τελικά μπορεί να αποδοθεί σε κάθε stress stage ένα σύνολο συμπεριφορών για τους agents. Το συνολικό μοντέλο βασίζεται σε εγκεκριμένες μαθηματικές εξισώσεις και αναλύεται διεξοδικά στην παρούσα έκθεση. Τα παραπάνω αποτυπώνονται μέσω της μηχανής φυσικής και rendering του Unity ενώ παρέχονται στο τέλος της έκθεσης ενδεικτικά αποτελέσματα της εφαρμογής για τυχαίο μοντέλου πλοίου. Επίσης χρησιμοποιούνται διάφορα εργαλεία και πακέτα του Unity. Κύριο εργαλείο που αξιοποιήθηκε είναι το πακέτο τεχνητής νοημοσύνης το οποίο επιτρέπει την πλοήγηση και την αυτοματοποιημένη εύρεση διαδρομών(pathfinding) για τους agents. Για όλες τις λειτουργίες εντός του Unity αναπτύχθηκε κατάλληλος κώδικας ο οποίος αναλύεται στοιχειωδώς στην παρούσα έκθεση. Γενικότερα δόθηκε έμφαση στην αποδοτικότητα(efficiency) του κώδικα ώστε η εφαρμογή να έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει προσομοιώσεις για μεγάλο αριθμό agents, δηλαδή για μεγαλύτερα κατά το δυνατόν πλοία. el
heal.abstract The objective of this thesis is the development of an application for the simulation of the evacuation procedure for passenger ships. The type of the used modelling is Agent Based Modelling and is based on autonomous entities with individual attributes which embody the passengers and crew members. In parallel a sum of ways of interactions between the agents among them and between the agents and the environment is defined. The structural components for the development of the application except the fundamentals of Agent Based Modelling were the guidelines of the Maritime Safety Commitee (MSC) on the methods for advanced evacuation analysis. Furthermore a combined stress model was adapted for the agents that was evolved according to the requirements of the application and finally the variety of assets that Unity affords through the rendering and physics machine were deployed. The guidelines of MSC on advanced methods for evacuation analysis are contained in MSC.1/Circ.1533. These guidelines impose that every ship under construction which accommodates more than 36 passengers should undergo evacuation analysis. They include all the necessary parameters for an advanced evacuation model and its validation tests. The guidelines are analyzed in this report and are accurately applied. The number of accidents and the consequent loss of life on ships under alert for evacuation led to the adaption of the guidelines in question. Thus, it is required for every vessel to evaluate and improve the safety that the ship assures for evacuation cases during the preliminary design. The application provides data to the designer such as the total evacuation duration and the congestion areas so that he can detect the weak points of the design and improve the local arrangement(basically for the accommodation decks and the public places). The contribution of the developed stress model was fundamental during the effort to build a reliable model. By backtracking to the science of behavory so as to simulate the human response to stress, the theory of “General Adaption Syndrome(GAS)” was investigated which is popular among the areas of sociology and psychology of crowds. This theory defines the human stress response qualitatively. Additionally a method of quantification of the GAS model is applied that was detected in relevant papers. The resultant model is combined with a method which scales stress and assigns the quantified stress to different zones. Eventually a sum of attitudes can be accorded to each stress zone. The whole combined model is based on approved mathematical equations and is elaborately analyzed in the current report. The aforementioned are illustrated through the physics and rendering machine of Unity while indicative results are provided for a random ship model at the end of the report. In addition many assets and packages of Unity were used. The artificial intelligence asset for the navigation and pathfinding of the agents is a main asset used for the application. Appropriate code was developed for the functions of the application and is essentially analyzed in this report. The code efficiency was supervised carefully in order to build an application that is able to run simulations for a great number of agents, thus for greater vessels as possible. en
heal.advisorName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.advisorName Λιάσκος, Ορέστης el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 123 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα