dc.contributor.author | Γκίτικας, Στυλιανός | el |
dc.contributor.author | Gkitikas, Stylianos | en |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T11:21:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54296 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21994 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΤΠΕ | el |
dc.subject | Διδασκαλία φυσικών επιστημών | el |
dc.subject | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ερωτηματολόγιο | el |
dc.subject | Ψηφιακά μέσα | el |
dc.subject | ICT | en |
dc.subject | Teaching of natural sciences | en |
dc.subject | Secondary education | en |
dc.subject | Questionnaire | en |
dc.subject | Digital media | en |
dc.title | Η χρήση ψηφιακών οπτικών μέσων και διδακτικών εργαλείων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Διδακτική των Φυσικών Επιστημών | el |
heal.dateAvailable | 2023-01-11T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-08 | |
heal.abstract | Η τεχνολογική πρόοδος και ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών έχει καταστήσει τις Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) προσιτές, προσβάσιμες και παρούσες σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η Εκπαίδευση δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Η χρήση τους στη διδασκαλία δίνει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εισάγων μια πληθώρα εποπτικών μέσων, με σκοπό την αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των διδακτικών στόχων τους. Ιδιαίτερα στον τομέα των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), οι ΤΠΕ μπορούν να προσφέρουν μια ευρύτερη, πρωτόγνωρη ματιά, ένα παράθυρο στο μακρόκοσμο αλλά και το μικρόκοσμο που μελετώνται. Ωστόσο η χρήση αυτών των νέων μέσων και η υιοθέτησή τους ως αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας αποτελεί αναμφίβολα πρόκληση για τους εκπαιδευτές, σε πολλαπλά επίπεδα. Ιδιαίτερα όσον αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κύρια βαθμίδα στην οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά η μελέτη και εμπέδωση των ΦΕ για το άτομο. Στην παρούσα εργασία γίνεται απόπειρα να προσεγγιστούν και να προσδιοριστούν οι στάσεις και τις συνήθειες των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕΚ) στις Φυσικές Επιστήμες, σχετικά με τη χρήση ψηφιακών οπτικών μέσων και διδακτικών εργαλείων και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Η εργασία αυτή αποτελείται από τρία (3) μέρη. Το 1ο μέρος αφορά το θεωρητικό υπόβαθρο των θεμάτων που θα εξεταστούν στη συνέχεια, με τις έννοιες της μάθησης, της διδασκαλίας, των ΤΠΕ και των εποπτικών μέσων να προσδιορίζονται. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τη χρήση των ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία, την προέλευση και τη σημασία τους. Το 2ο μέρος αφορά το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας. Σε αυτό, με τη χρήση ερευνητικού ερωτηματολογίου, δείγμα (N=106) εκπαιδευτικών της ΔΕΚ στις ΦΕ κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τις στάσεις στους απέναντι στη χρήση των ψηφιακών μέσων. Θεωρητική βάση για την κατάστρωση του ερωτηματολογίου αποτέλεσε το καθολικά αποδεκτό για τη μελέτη σχετικών θεμάτων «Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας» (TAM). Παράλληλα διατυπώθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις της έρευνας. Για τις απαντήσεις που υπεβλήθησαν ακολούθησε στατιστική επεξεργασία και ανάλυση, της οποίας τα αποτελέσματα παρουσιάζονται. Τέλος, στο 3ο μέρος λαμβάνει χώρα συζήτηση περί των αποτελεσμάτων, σύγκριση με αντίστοιχες έρευνες από τη βιβλιογραφία, προσδιορισμός τυχόν αδυναμιών και παραλήψεων που σημειώθηκαν καθώς και παρουσίαση προτάσεων σχετικά με το μέλλον των ψηφιακών μέσων στις ΦΕ κατά τη διδασκαλία στη ΔΕΚ. Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος για το σύνολο των εκπαιδευτικών των ΦΕ στη ΔΕΚ, ωστόσο η χρήση τους δεν είναι γενικευμένη, ως αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων που εξετάζονται. Παράλληλα, ο παράγοντας της επιμόρφωσης στις ΤΠΕ αναδεικνύεται κυρίαρχος ως προς τις εξεταζόμενες στάσεις και τις συνήθειες των εκπαιδευτικών. | el |
heal.abstract | The technological progress and development of the last decades has made the Information and Communication Technologies (ICT) accessible, accessible and thus, present in all fields of human activity. Education could not be an exception. Their use in teaching enables teachers to introduce a variety of supervisory tools, in order to more effectively carry out their teaching objectives. Especially in the field of Natural Sciences (NS), ICTs can offer a broader, unprecedented look into the macrocosm and the microcosm studied in NS. However, the use of these new tools and their adoption as an integral part of teaching is undoubtedly a challenge for educators, on multiple levels, especially in Secondary Education where NS get studied for the first time. In present study, the attitudes and habits of Secondary Education (SED) teachers in NS, regarding their use of digital optical media and teaching tools in their teaching is studied. This study consists of three (3) parts. The 1st part concerns the theoretical background of the topics that will be examined next, with the concepts of learning, teaching, ICT and supervisory tools being defined. In addition, the factors that may influence the use of digital media in teaching are being explored and defined. The 2nd part is where the survey takes place. In the survey, a sample (N=106) of SED teachers in NS as asked to answer questions about their attitudes and habits towards the use of digital media, using a research questionnaire. This questionnaire was based on the universally accepted “Technology Approval Model” (TAM). At the same time, our research hypotheses were proposed. The submitted answers were statistically processed and analyzed and the results are presented. Finally, in the 3rd part the results of the survey are discussed, with comparisons to the preexisting literature. Limitations of the survey are also presented, in addition to the presentation of proposals regarding the future of digital media use in teaching of NS in SED. Τhe most profound conclusion that emerged is that the use of ICT in teaching concerns most teachers of NS in SED; however, their use is not often wide, as a result of various factors, that are being determined in the survey. At the same time, ICT training appears to be a key factor concerning the examined attitudes and habits of the teachers. | en |
heal.advisorName | Παυλάτου, Ευαγγελία | el |
heal.committeeMemberName | Παυλάτου, Ευαγγελία | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδώρου, Θεόδωρος | el |
heal.committeeMemberName | Κορδάτος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Χημικών Επιστημών (I) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: