HEAL DSpace

Μελέτη αντοχής μετωπικών οδοντωτών τροχών με τη μέθοδο της φωτοελαστικότητας και τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Γκιθώνας, Εμμανουήλ Ε. el
dc.contributor.author Gkithonas, Emmanouil E. en
dc.date.accessioned 2007-10-23T09:36:12Z
dc.date.available 2007-10-23T09:36:12Z
dc.date.available 2007-10-23T09:36:12Z
dc.date.copyright 2007-10-22
dc.date.issued 2007-10-23T09:36:12Z
dc.date.submitted 2007-10-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/542
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3203
dc.description 252 σ. el
dc.description.abstract Στις περισσότερες μηχανολογικές εφαρμογές, οι οδοντωτοί τροχοί είναι τα πλέον χρησιμοποιούμενα μηχανικά στοιχεία για την μετάδοση περιστροφικής κινήσεως και την μεταφορά ισχύος από τη μία άτρακτο στην άλλη. Άρα, αυτή είναι μία απόδειξη ότι υπάρχει η ανάγκη για αξιοπιστία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, η οποία απαιτεί επακριβή και σαφή γνώση του τασικού πεδίου στον οδόντα του οδοντωτού τροχού. Στην προκείμενη εργασία, σκοπός μας είναι ο υπολογισμός των μεγίστων τάσεων που αναπτύσσονται στην επικίνδυνη διατομή ποδός οδόντων κανονικών μετωπικών οδοντωτών τροχών ευθείας οδοντώσεως όταν αυτοί φορτίζονται στο δυσμενέστερο σημείο τους (Ανώτερο Σημείο Μονής Επαφής Οδόντος) τόσο με αριθμητικές όσο και με πειραματικές μεθόδους. Η αριθμητική μέθοδος που χρησιμοποιείται δεν είναι άλλη από την μέθοδο των Πεπερασμένων Στοιχείων η οποία χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα με πολύ μεγάλη αξιοπιστία. Από την άλλη, η πειραματική μέθοδος με την οποία θα ασχοληθούμε και έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς ερευνητές έως τώρα και συνεχίζει να χρησιμοποιείται με επιτυχία στην μέτρηση της μεγίστης τάσης σε οδοντώσεις είναι η μέθοδος της Φωτοελαστικότητας. Σκοπός μας είναι ο έλεγχος της αντοχής του οδοντωτού τροχού συγκρίνοντας την υπολογιζόμενη τάση με την επιτρεπόμενη τάση του υλικού του τροχού από τους αντίστοιχους πίνακες. el
dc.description.abstract In most engineering applications, gears are the most widely used machine elements for the transmission of power and motion from one shaft to another. Hence it is evident that there is a need for reliability and longer service life, which requires precise knowledge of the stress field in the gear tooth. In this case in study, our aim is the calculation of maximum stresses that is developed in the dangerous cross-section of spur gears tooth root, when it is loaded in the Highest Point of Single Tooth Contact (HPSTC) either by numerical methods or by experimental methods. The numerical method that is used is the Finite Elements method which is used widely today with very big reliability. From other, the experimental method with which we will deal and has been used by a lot of researchers until now and continues to be used with success in the calculation of maximum stress in spur gears is the method of Photo-elasticity. Our aim is to check the strength of spur gear comparing the calculated stress with the allowed stress of its material from the corresponding tables. en
dc.description.statementofresponsibility Εμμανουήλ Ε. Γκιθώνας el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.extent 9086848 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso el en
dc.rights PolicyETDFree.xml en
dc.subject Μετωπικοί οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Μέγιστη τάση el
dc.subject Ρίζα δοντιού el
dc.subject Φωτοελαστικότητα el
dc.subject Πεπερασμένα στοιχεία el
dc.subject Spur gears en
dc.subject Max stress en
dc.subject Tooth root en
dc.subject Photo-elasticity en
dc.subject Finite elements en
dc.title Μελέτη αντοχής μετωπικών οδοντωτών τροχών με τη μέθοδο της φωτοελαστικότητας και τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων el
dc.title.alternative Strength study of spur gears with the method of photoelasticity and the finite elements method (FEM). en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2007-10-18
dc.date.modified 2007-10-22
dc.contributor.advisorcommitteemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.committeemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών και Δυναμικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2007-10-23
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2007-10-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής