HEAL DSpace

Ενίσχυση ανθεκτικότητας συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας έναντι ακραίων καιρικών φαινομένων με επιλεκτική υπογειοποίηση γραμμών μεταφοράς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μοχιανάκης Καραμπατζάκης, Αντώνιος el
dc.contributor.author Mochianakis Karampatzakis, Antonios en
dc.date.accessioned 2022-01-14T13:20:05Z
dc.date.available 2022-01-14T13:20:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54313
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22011
dc.rights Default License
dc.subject Ανθεκτικότητα el
dc.subject Φυσικές καταστροφές el
dc.subject Ελαχιστοποίηση κόστους el
dc.subject Ακραία καιρικά φαινόμενα el
dc.subject Υπογειοποίηση γραμμών μεταφοράς el
dc.subject Resilience en
dc.subject Extreme weather events en
dc.subject Cost minimization en
dc.subject Natural disasters en
dc.subject Underground transmission lines en
dc.title Ενίσχυση ανθεκτικότητας συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας έναντι ακραίων καιρικών φαινομένων με επιλεκτική υπογειοποίηση γραμμών μεταφοράς el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ενέργεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-21
heal.abstract Οι φυσικές καταστροφές αποτελούν ένα σημαντικό κίνδυνο για τα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΗΕ) με βαρύνουσες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις, όπως η απώλεια ανθρώπινων ζωών και η καταστροφή κρίσιμων υποδομών. Συνεπώς καθίσταται επιτακτική η ανάγκη ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των ΣΗΕ απέναντι στις φυσικές καταστροφές, όπως τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Στόχος είναι το δίκτυο να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τέτοια γεγονότα, να ανακάμπτει γρήγορα μετά από το πέρας τους και να προσαρμόζει τη δομή και τη λειτουργία του για να μειώσει τις επιπτώσεις αντίστοιχων φαινομένων στο μέλλον. Η παρούσα εργασία έχει στόχο την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του ΣΗΕ έναντι ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως οι τυφώνες, τα οποία αποτελούν συμβάντα μικρής πιθανότητας αλλά μεγάλων επιπτώσεων, μέσω της επιλεκτικής υπογειοποίησης γραμμών μεταφοράς, προκειμένου να προστατευτούν από μελλοντικούς τυφώνες. Στόχος του προβλήματος είναι η ελαχιστοποίηση του συνολικού κόστους υπό το δυσμενέστερο σενάριο σενάριο βλάβης λόγω της φυσικής καταστροφής. Ιστορικά δεδομένα τυφώνων λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να αποφασιστεί ποιες γραμμές θα υπογειοποιηθούν. Το συνολικό κόστος αποκοπής υπολογίζεται με το άθροισμα του κόστους αποκοπής φορτίου κάθε φορά που ένας τυφώνας πλήττει το δίκτυο και προκαλεί βλάβες στις γραμμές, οι οποίες οδηγούν σε μη εξυπηρέτηση της συνολικής ζήτησης και το κόστος επένδυσης για την υπογειοποίηση των γραμμών. Οι πιθανότητες βλάβης των γραμμών υπολογίζονται ως συνάρτηση της ταχύτητας του ανέμου, χρησιμοποιώντας τις καμπύλες ευθραυστότητας. Θεωρείται ότι η πιθανότητα βλάβης των υπόγειων γραμμών κατά τη διάρκεια του τυφώνα είναι ίση με την πιθανότητα υπό κανονικές συνθήκες. Οι πιθανότητες αυτές λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το κόστος αποκοπής φορτίου υπό το δυσμενέστερο σενάριο. Ένα πρόβλημα εύρωστου προγραμματισμού αναπτύχθηκε ώστε να εντοπιστεί το δυσμενέστερο σενάριο θεωρώντας τις υποβαθμισμένες καταστάσεις του συστήματος με πιθανότητα άνω ενός ορίου, το οποίο τίθεται από τον διαχειριστή του συστήματος. Το πρόβλημα διαμορφώνεται ως ένα min-max-min πρόβλημα τριών επιπέδων και στη συνέχεια αναδιαμορφώνεται ως ένα min-max πρόβλημα δύο επιπέδων. Εφαρμόζοντας τη θεωρία δυικότητας και τεχνικές γραμμικοποίησης, το εσωτερικό max-min πρόβλημα διαμορφώνεται ως γραμμικό πρόβλημα μεικτού ακέραιου προγραμματισμού ενός επιπέδου. Το πρόβλημα δύο επιπέδων επιλύεται ως πρόβλημα δύο σταδίων με τη χρήση της μεθόδου Column & Constraint Generation. Το κύριο πρόβλημα αποφασίζει την βέλτιστη υπογειοποίηση των γραμμών, ενώ το υποπρόβλημα εντοπίζει τις βλάβες γραμμών που οδηγούν στη μεγιστοποίηση του κόστους λειτουργίας του συστήματος. Η προτεινόμενη μέθοδος εφαρμόστηκε στο πρότυπο δίκτυο 24 ζυγών της IEEE, για να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητά της. Η επίλυση της βελτιστοποίησης πραγματοποιήθηκε με την εργαλειοθήκη YALMIP, στο προγραμματιστικό περιβάλλον του MATLAB. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της εφαρμογής της μεθόδου, τα οποία αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της υπογειοποίησης γραμμών μεταφοράς για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του δικτύου. el
heal.advisorName Χατζηαργυρίου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Κορρές, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 69 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής