dc.contributor.author | Μέρμηγκα, Βασιλική | el |
dc.contributor.author | Mermigka, Vasiliki | en |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T08:54:47Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T08:54:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54324 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22022 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Αριθμός παθόντων | el |
dc.subject | Γενιές | el |
dc.subject | Ηλικιακές ομάδες | el |
dc.subject | Λογαριθμογραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Traffic accidents | en |
dc.subject | Number of victims | en |
dc.subject | Generations | en |
dc.subject | Age groups | en |
dc.subject | Log-Linear regression | en |
dc.title | Συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην Ελλάδα | el |
dc.title | Comparative analysis of road safety factors across generations, in Greece | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-19 | |
heal.abstract | Στόχο της Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην Ελλάδα, με τη χρήση στατιστικών μοντέλων. Για το σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν κατάλληλα δεδομένα αναφορικά με τα χαρακτηριστικά των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα, κατά το χρονικό διάστημα 1985-2018. Σε πρώτο στάδιο η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με βασικό κριτήριο τον καθορισμό των οδικών ατυχημάτων που αφορούν στα μέλη της κάθε γενιάς ξεχωριστά (Silent Generation, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z), καθώς και εκείνων που αφορούν στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες κάθε γενιάς (<18, 18-25, 26-64, 65+). Παράλληλα, προσδιορίστηκαν τα αντίστοιχα μεγέθη του πληθυσμού και τα έτη των παρατηρήσεων οδικών ατυχημάτων, με σκοπό την αξιόπιστη και συγκριτική αξιολόγηση των γενεών. Από την εφαρμογή των μαθηματικών μοντέλων λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης προέκυψε ότι ο αριθμός των παθόντων ακολουθεί αυξητική τάση κατά την μετάβαση από τις παλαιότερες γενιές προς τις νεότερες, κάτι που ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι τα μέλη των νεότερων γενεών χαρακτηρίζονται από αυξημένες δραστηριότητες και μετακινήσεις. Επίσης, για την ηλικιακή ομάδα 26-64 ετών οι περισσότεροι παθόντες με επιβατικό όχημα ανήκουν στην Generation X, ενώ με δίκυκλο στην Generation Y. Αυτό πιθανότατα οφείλεται αφενός στο ότι τα μέλη των δύο γενεών συνδέονται με διαφορετικές οικονομικές περιόδους της χώρας και αφετέρου στο χαρακτηριστικό των μελών της Generation Y να παρουσιάζουν μια γενικότερη καθυστέρηση στη μετάβαση στα επόμενα στάδια της ζωής τους, η οποία περιλαμβάνει και την απόκτηση ιδιωτικού οχήματος, καθιστώντας έτσι συχνότερη την επιλογή μοτοσυκλετών ως μέσο μετακίνησης. | el |
heal.abstract | The aim of this Diploma Thesis is the comparative analysis of road safety factors across generations in Greece with the use of statistical models. To this end, appropriate data were collected concerning the characteristics of road crashes in Greece in the period between 1985 and 2018. Data analysis was conducted for each generation separately (Silent Generation, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z), as well as for the different age groups of each generation (<18, 18-25, 26-64, 65+). In parallel, the corresponding population sizes and the years of the different types of crashes were determined so as to guarantee a reliable and comparative evaluation of the generations. It emerges from the application of Log-Linear regression models that the number of road casualties follows a rising trend in the transition from the older to the younger generations, which presumably can be attributed to increased mobility of younger generations. Additionally, most car crash victims between the ages of 26 and 64 belong to Generation X while those involved in a two-wheeled vehicle accident belong to Generation Y. This is most probably due to the fact that the members of the two generations are connected to different financial periods but also to the tendency of the members of Generation Y to experience delays in their transition to the following stages of their life, which normally involves the acquisition of a private car, thus rendering the choice of a motorbike for their transportation inevitable. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Yannis, George | en |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Mavromatis, Stergios | en |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Vlachogianni, Eleni | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 105 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: