HEAL DSpace

Συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μέρμηγκα, Βασιλική el
dc.contributor.author Mermigka, Vasiliki en
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:54:47Z
dc.date.available 2022-01-17T08:54:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54324
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22022
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Αριθμός παθόντων el
dc.subject Γενιές el
dc.subject Ηλικιακές ομάδες el
dc.subject Λογαριθμογραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Traffic accidents en
dc.subject Number of victims en
dc.subject Generations en
dc.subject Age groups en
dc.subject Log-Linear regression en
dc.title Συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην Ελλάδα el
dc.title Comparative analysis of road safety factors across generations, in Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-19
heal.abstract Στόχο της Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών οδικής ασφάλειας μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην Ελλάδα, με τη χρήση στατιστικών μοντέλων. Για το σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν κατάλληλα δεδομένα αναφορικά με τα χαρακτηριστικά των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα, κατά το χρονικό διάστημα 1985-2018. Σε πρώτο στάδιο η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με βασικό κριτήριο τον καθορισμό των οδικών ατυχημάτων που αφορούν στα μέλη της κάθε γενιάς ξεχωριστά (Silent Generation, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z), καθώς και εκείνων που αφορούν στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες κάθε γενιάς (<18, 18-25, 26-64, 65+). Παράλληλα, προσδιορίστηκαν τα αντίστοιχα μεγέθη του πληθυσμού και τα έτη των παρατηρήσεων οδικών ατυχημάτων, με σκοπό την αξιόπιστη και συγκριτική αξιολόγηση των γενεών. Από την εφαρμογή των μαθηματικών μοντέλων λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης προέκυψε ότι ο αριθμός των παθόντων ακολουθεί αυξητική τάση κατά την μετάβαση από τις παλαιότερες γενιές προς τις νεότερες, κάτι που ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι τα μέλη των νεότερων γενεών χαρακτηρίζονται από αυξημένες δραστηριότητες και μετακινήσεις. Επίσης, για την ηλικιακή ομάδα 26-64 ετών οι περισσότεροι παθόντες με επιβατικό όχημα ανήκουν στην Generation X, ενώ με δίκυκλο στην Generation Y. Αυτό πιθανότατα οφείλεται αφενός στο ότι τα μέλη των δύο γενεών συνδέονται με διαφορετικές οικονομικές περιόδους της χώρας και αφετέρου στο χαρακτηριστικό των μελών της Generation Y να παρουσιάζουν μια γενικότερη καθυστέρηση στη μετάβαση στα επόμενα στάδια της ζωής τους, η οποία περιλαμβάνει και την απόκτηση ιδιωτικού οχήματος, καθιστώντας έτσι συχνότερη την επιλογή μοτοσυκλετών ως μέσο μετακίνησης. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is the comparative analysis of road safety factors across generations in Greece with the use of statistical models. To this end, appropriate data were collected concerning the characteristics of road crashes in Greece in the period between 1985 and 2018. Data analysis was conducted for each generation separately (Silent Generation, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z), as well as for the different age groups of each generation (<18, 18-25, 26-64, 65+). In parallel, the corresponding population sizes and the years of the different types of crashes were determined so as to guarantee a reliable and comparative evaluation of the generations. It emerges from the application of Log-Linear regression models that the number of road casualties follows a rising trend in the transition from the older to the younger generations, which presumably can be attributed to increased mobility of younger generations. Additionally, most car crash victims between the ages of 26 and 64 belong to Generation X while those involved in a two-wheeled vehicle accident belong to Generation Y. This is most probably due to the fact that the members of the two generations are connected to different financial periods but also to the tendency of the members of Generation Y to experience delays in their transition to the following stages of their life, which normally involves the acquisition of a private car, thus rendering the choice of a motorbike for their transportation inevitable. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Mavromatis, Stergios en
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Vlachogianni, Eleni en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα