dc.contributor.author | Impresimi,Eriola | en |
dc.contributor.author | Ιμπερσίμη, Εριόλα | el |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T10:06:47Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T10:06:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54333 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22031 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Spatial analysis | en |
dc.subject | Network analysis | en |
dc.subject | Pedestrians' traffic accidents | en |
dc.subject | Built environment | en |
dc.subject | Dashboard | en |
dc.subject | Ατυχήματα πεζών | el |
dc.subject | Γεωγραφικά σταθμισμένη παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Ανάλυση δικτύου | el |
dc.subject | Χωρική ανάλυση | el |
dc.subject | Στατιστική ανάλυση | el |
dc.title | Spatial-temporal analysis of traffic accidents in Athens: The case of pedestrians | en |
dc.title | Χωροχρονική ανάλυση οδικών ατυχημάτων περιόδου 2008-2017 στην Αθήνα: Η περίπτωση των πεζών | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Geoinformatics | en |
heal.classification | Γεωπληροφορική | el |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-29 | |
heal.abstract | This study aims to identify the parameters of the urban morphology that are related to pedestrian traffic accidents, contributing to the literature enrichment. Usually, road accidents are examined as a problem within the road network separately as a single event, while they may be directly connected to the way the surrounding area is formed. Therefore, network analysis was used to identify the relation between the structure of the urban area and the traffic accidents as an outcome of human movement. Specifically, traffic accidents that involved pedestrians were analysed to identify the influence that urban planning might have on them. The capital city of Greece, Athens, was chosen as the case study and data of 1318 pedestrian accidents through the years 2008-2017 were analysed. Statistical and spatial analysis was used to categorise and classify the road segments based on the severity and the frequency of traffic accidents involving pedestrians. GIS techniques were used to identify those specific areas that present the highest concentration of accidents in both frequency and severity. The results showed that most of the areas concentrating a high number of accidents were located in the very city centre and were persistent through the years. The methodology used for analysing those areas aims in confirming the correlation between the accidents and the way the surrounding area is structured. Therefore, the land use was categorised in transportation data, traffic data and locations related to education and alcohol consumption, which have been reported by previous studies to correlate with pedestrian accidents. Bivariate analysis and Geographically Weighted Regression were used in order to identify the effect of the built environment on the accidents. It was found that there is a correlation between pedestrian traffic accidents and alcohol consumption, mostly in the city centre. In addition, traffic points such as crossings, stops, traffic signals; and transportation points such as bus stops, are related to accidents as well. On the contrary, the education institutes did not show a high correlation with accidents. Finally, an emergency dashboard was created with the aim of presenting a new idea of a real-time platform that can be used by different local and governance services to manage efficiently different incidents that occur in the cities. | en |
heal.abstract | Ο συνεχώς αυξανόμενος πληθυσμός των πόλεων, έχει επιφέρει τα τελευταία χρόνια την άμεση ανάγκη για εύρεση λύσεων οι οποίες επικεντρώνονται περισσότερο στο περιβάλλον και τους ανθρώπους αφήνοντας περισσότερο χώρο για επιλογές μεταφορών φιλικότερων προς το περιβάλλον και την υγεία, όπως το ποδήλατο και το περπάτημα. Οι βιώσιμες και “έξυπνες” πόλεις έχουν ώς στόχο την αξιοποίηση της έξυπνης τεχνολογίας προκειμένου να αναπτύξουν τεχνικές προστασίας του περιβάλλοντος και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους. Για να επιτευχθεί αυτό, ωστόσο, χρειάζονται ριζικές αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού των πόλεων οι οποίες μέχρι πρότινος είχαν ως επίκεντρο το αυτοκίνητο. Η οδική ασφάλεια, όμως παραμένει ένα κύριο ζήτημα σε παγκόσμιο επίπεδο το οποίο χρήζει άμεση αντιμετώπιση. Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζουν να αποτελούν κύρια αιτία θανάτου. Επιπλέον, οι πεζοί ως οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου είναι εκείνοι για τους οποίους πρέπει να λαμβάνονται τα περισσότερα μέτρα ασφαλείας. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάλυση οδικών ατυχημάτων των πεζών και τον προσδιορισμό των παραμέτρων του δομημένου περιβάλλοντος οι οποίοι σχετίζονται με αυτά. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού χρησιμοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές ανάλυσης σε περιβάλλον Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (ΓΣΠ). Η έρευνα επικεντρώθηκε στην στατιστική και χωρική ανάλυση δεδομένων 1318 ατυχημάτων πεζών τα οποία είχαν συμβεί μεταξύ του 2008-2017 στην πρωτεύουσα της Ελλάδας, την Αθήνα. Το χωρικό πρότυπο του φαινομένου εξετάστηκε τόσο συνολικά, όσο και ειδικά ανά κατηγορία ατυχημάτων ανάλογα με την σοβαρότητα του οδικού ατυχήματος. Οι τεχνικές ΓΣΠ χρησιμοποιήθηκαν για τον προσδιορισμό των συγκεκριμένων περιοχών που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ατυχημάτων τόσο σε συχνότητα όσο και σε σοβαρότητα. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση δικτύου για τον προσδιορισμό των τμημάτων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν την μεγαλύτερη συγκέντρωση ατυχημάτων πεζών και χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα τμήματα, των τμημάτων εκείνων με λίγα ατυχήματα ή και καθόλου ατυχήματα. Η ανάλυση αυτή πραγματοποιήθηκε και διαχρονικά προκειμένου να αναδειχτούν τα τμήματα του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν διαχρονικότητα ή ένταση, αποτελούν νέα εστία ή παλιά εστία ατυχημάτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότερες από τις περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό ατυχημάτων πεζών βρίσκονταν στο κέντρο της πόλης και ήταν επίμονες με την πάροδο των ετών. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για την ανάλυση αυτών των περιοχών στοχεύει στην επιβεβαίωση της συσχέτισης μεταξύ των ατυχημάτων και του τρόπου με τον οποίο είναι δομημένη η γύρω περιοχή. Ως εκ τούτου, η χρήση γης κατηγοριοποιήθηκε σε δεδομένα μεταφοράς, δεδομένα κυκλοφορίας και τοποθεσίες που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την κατανάλωση αλκοόλ, τα οποία έχουν αναφερθεί από προηγούμενες μελέτες ότι συσχετίζονται με ατυχήματα πεζών. Η διμεταβλητή ανάλυση και η γεωγραφικά σταθμισμένη παλινδρόμηση χρησιμοποιήθηκαν για να προσδιοριστεί η επίδραση του δομημένου περιβάλλοντος στα ατυχήματα. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ τροχαίων ατυχημάτων πεζών και κατανάλωσης αλκοόλ, κυρίως στο κέντρο της πόλης. Επιπλέον, σημεία κυκλοφορίας όπως διαβάσεις, στάσεις, σήματα κυκλοφορίας και σημεία μεταφοράς, όπως στάσεις λεωφορείων, σχετίζονται με τα ατυχήματα. Αντίθετα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν παρουσίασαν υψηλή συσχέτιση με αυτά. Τέλος, δημιουργήθηκε ένας πίνακας παρακολούθησης έκτακτων περιστατικών με στόχο να παρουσιαστεί μια νέα ιδέα πλατφόρμας, η οποία παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο διάφορα περιστατικά στην πόλη και χρησιμοποιείται από τοπικές υπηρεσίες για την αποτελεσματική διαχείριση των περιστατικών. | el |
heal.advisorName | Kavouras, Marinos | en |
heal.committeeMemberName | Pigaki, Maria | en |
heal.committeeMemberName | Darra, Athanasia | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: