dc.contributor.author |
Γρατσάνη, Αγγελική Χριστίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Gratsani, Angeliki Christina
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-01-17T10:16:35Z |
|
dc.date.available |
2022-01-17T10:16:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54334 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22032 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αλληλεπίδραση |
el |
dc.subject |
Μαθηματικά |
el |
dc.subject |
Φυσική |
el |
dc.subject |
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Μαθητής |
el |
dc.subject |
Καθηγητής |
el |
dc.subject |
Ασκήσεις |
el |
dc.title |
Η αλληλεπίδραση των μαθηματικών και της φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
el |
dc.title |
The interaction of mathematics and physics in secondary education |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μαθηματικά |
el |
heal.classification |
Φυσική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-14 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η αλληλεπίδραση των Μαθηματικών και της Φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της προπτυχιακής ακαδημαϊκής μου πορείας στη σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.). Στην εργασία παρουσιάζεται αρχικά μια βιβλιογραφική διερεύνηση αναφορικά με την αλληλεπίδραση των μαθημάτων της Φυσικής και των Μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και εν συνεχεία εστιάζει στην τάξη της Α’ Λυκείου, με τη βοήθεια τεσσάρων διαφορετικών ασκήσεων, με σκοπό να αναδειχθεί η ανάγκη σύνδεσης των δύο μαθημάτων κατά τη διδασκαλία τους.
Η γραπτή εργασία αποτελείται από δύο κεφάλαια:
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται εκτενώς η αλληλένδετη σχέση μεταξύ Μαθηματικών και Φυσικής σε ένα πιο θεωρητικό πλαίσιο. Πιο συγκεκριμένα, η έναρξη της διπλωματικής εργασίας «τοποθετεί» τα Μαθηματικά και τη Φυσική στην πραγματική ζωή, αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι η γνώση αυτών καθίσταται σημαντική τόσο για τη διερεύνηση των οριζόντων ενός ανθρώπου όσο και για την εξέλιξη του κόσμου όλου. Κατόπιν, αναλύεται η στενή σύνδεση μεταξύ των δύο επιστημών, εξετάζοντάς την κυρίως μέσα στο πλαίσιο ανάπτυξης αυτής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την επιρροή της στο μαθητή. Ακόμη, αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους αυτή η σχέση φαντάζει περίπλοκη στα μάτια των μαθητών, ενώ παράλληλα τονίζεται η σημασία της διδασκαλίας των επιστημών των Μαθηματικών και της Φυσικής από την νεαρή κιόλας ηλικία του ανθρώπου.
Το δεύτερο κεφάλαιο είναι κατά κύριο λόγο πρακτικό. Αρχικά, παρουσιάζονται προσιτοί τρόποι προσέγγισης για τη διδασκαλία των δύο μαθημάτων, δηλαδή τρόποι, οι οποίοι είναι ικανοί να τραβήξουν την προσοχή του μαθητή και να εξάψουν το ενδιαφέρον του προς τα δύο αντικείμενα. Τέλος, χρησιμοποιώντας την τάξη της Α’ Λυκείου ως σημείο αναφοράς, για το λόγο ότι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως προς την αλληλεπίδραση της μιας επιστήμης με την άλλη στο σχολικό πλαίσιο, δημιουργείται ένας οδηγός επίλυσης τεσσάρων διαφορετικών ασκήσεων της Φυσικής. Το αξιοσημείωτο στην επίλυση των τεσσάρων ασκήσεων είναι ότι παρουσιάζουν διαφορετικό τρόπο αλληλεπίδρασης των επιστημών, ενώ αποδεικνύεται εμπράκτως η αναπόσπαστη σχέση τους. |
el |
heal.abstract |
The present diploma thesis entitled "The interaction of Mathematics and Physics in Secondary Education" was carried out in the context of the completion of the academic years at the School of Applied Mathematics and Physical Sciences of the National Technical University of Athens (NTUA). At first, it presents a bibliographic investigation regarding the interaction of Physics and Mathematics courses in Secondary Education, then it focuses at the 1st class of High School, with the help of four different exercises, in order to reveal the need of the instruction’s connection of these two courses.
The written work consists of two chapters:
The first chapter analyzes with details the interrelationship between Mathematics and Physics in theoretical context. More specifically, the beginning of the dissertation places Mathematics and Physics in real life, thus proving that the knowledge of them becomes important both exploring the horizons of people and the evolution of the whole world. In addition, the close relationship between the two sciences is analyzed, focusing on secondary education and its impact on students. Not only are the reasons, why this relationship seems complicated in the eyes of students, mentioned, but also it emphasizes the importance of teaching sciences of Mathematics and Physics from a very young age.
The second chapter is mainly practical. Initially, there are affordable ways to approach the intuition of these subjects and ways that can draw student's attention and spark their interest at both subjects. Finally, considering that the 1st class of High School is the focal point for the reason that it appears a particular interest in the interaction of one science with another in the school context, a guide for solving four different Physics exercises is created. The remarkable thing of solving these exercises is that present different ways of interaction of sciences, while their inseparable relationship is proved in practice. |
en |
heal.advisorName |
Παυλοπούλου, Καλλιόπη |
el |
heal.committeeMemberName |
Παυλοπούλου, Καλλιόπη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βελέντζας, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στεφανέας, Πέτρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Οπλισμένου Σκυροδέματος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
108 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|