dc.contributor.author | Σπετσιέρης, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Spetsieris, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2022-01-18T09:43:13Z | |
dc.date.available | 2022-01-18T09:43:13Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54348 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22046 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συγκολλήσεις | el |
dc.subject | Κράματα αλουμινίου | el |
dc.subject | Τριβή και ανάδευση | el |
dc.subject | 5083-H111 | el |
dc.subject | 7075-T651 | el |
dc.subject | Friction stir welding | en |
dc.subject | FSW | en |
dc.subject | Lap joint | en |
dc.subject | Aluminum | en |
dc.subject | Welding | en |
dc.title | Συγκόλληση με τριβή και ανάδευση ανόμοιων κραμάτων αλουμινίου ΑΑ5083-Η111 και ΑΑ7075-Τ651 | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Επιστήμη των Υλικών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-20 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια οι αυξανόμενες απαιτήσεις της βιομηχανίας για ελαφρά και ανθεκτικά υλικά οδήγησαν την έρευνα στη μελέτη διαφόρων κραμάτων αλουμινίου, καθώς είναι σχετικά φθηνά με υψηλό λόγο αντοχής προς βάρος. Τα κράματα αλουμινίου χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς της βιομηχανίας όπως η αεροδιαστημική, η ναυπηγική και η αυτοκινητοβιομηχανία. Σε πολλές εφαρμογές τους απαιτείται συγκόλληση όμοιων είτε και ανόμοιων κραμάτων, οι οποίες με τις συμβατικές μεθόδους τήξης είναι είτε ανέφικτες είτε υποβαθμίζουν την ποιότητα της συγκόλλησης. Η συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση (Friction Stir Welding-FSW) είναι μια σχετικά καινούργια μέθοδος συγκόλλησης, η οποία αναπτύχθηκε από το Βρετανικό Ινστιτούτο Συγκολλήσεων (TWI). Πρόκειται για μια μέθοδο συγκόλλησης στερεάς κατάστασης, αφού δεν υπάρχει τήξη των προς συγκόλληση υλικών, παρά μόνο μερική πλαστικοποίηση τους. Αναπτύχθηκε κυρίως για τη συγκόλληση κραμάτων αλουμινίου, καθώς και για τη συγκόλληση μεταξύ κραμάτων αλουμινίου και χάλυβα, συγκολλήσεις οι οποίες ήταν δύσκολο (π.χ. συγκόλληση κραμάτων αλουμινίου σειράς 7ΧΧΧ) ή και αδύνατο, αντίστοιχα, να πραγματοποιηθούν με τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης. Λόγω, της απουσίας τήξης και συνεπώς της μειωμένης θερμικής παροχής, οι συγκολλήσεις της μεθόδου (FSW), εμφανίζουν βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες και αναβαθμισμένη θερμικά επηρεασμένη ζώνη (Θ.Ε.Ζ.), σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης. Τα χαρακτηριστικά αυτά, καθιέρωσαν την εφαρμογή της μεθόδου FSW σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς, όπως στη ναυπηγική και στην αεροδιαστημική βιομηχανία, στις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο προσδιορισμός των βέλτιστων παραμέτρων συγκόλλησης σε κράματα αλουμινίου των σειρών 5ΧΧΧ και 7ΧΧΧ. Για κάθε συγκόλληση, ακολουθεί μεταλλογραφική προετοιμασία και μεταλλογραφική παρατήρηση. Εν κατακλείδι αξιολογείται η κάθε συγκόλληση και παρατίθενται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την μέγιστη δυνατή επεξήγηση των αποτελεσμάτων. | el |
heal.advisorName | Παπαευθυμίου, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Τσακιρίδης, Πέτρος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 99 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: