dc.contributor.author | Σαμψάκης-Μπακόπουλος, Κωνσταντίνος![]() |
el |
dc.contributor.author | Sampsakis-Bakopoulos, Konstantinos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2022-01-20T09:51:59Z | |
dc.date.available | 2022-01-20T09:51:59Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54382 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22080 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πειραιάς | el |
dc.subject | Σταθμός μετρό | el |
dc.subject | Σήραγγα | el |
dc.subject | Γεωλογία Αθήνας | el |
dc.subject | Παραμετρικές αναλύσεις | el |
dc.subject | Pireus | en |
dc.subject | Metro station | en |
dc.subject | Geology of Athens | en |
dc.subject | Tunnel | en |
dc.subject | Parametric Simulations | en |
dc.title | Παραμετρικές αναλύσεις επί της ενδοσιμότητας συστημάτων αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφής. Το παράδειγμα του σταθμού «Πειραιά» του Μετρό της Αθήνας | el |
dc.title | Parametric simulations on the deformability of deep excavation support systems. The case of the Athens Metro’s “Piraeus” station | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωλογικές επιστήμες | el |
heal.classification | Γεωτεχνική μηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-06-25 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ενδοσιμότητα των συστημάτων αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφής του σταθμού «Πειραιά» με τη χρήση προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων. Εντός της εργασίας παρουσιάζεται η ευρύτερη γεωλογία του λεκανοπεδίου των Αθηνών, της περιοχής του Πειραιά, καθώς και το γεωλογικό υπόβαθρο και οι γεωτεχνικές και υδρογεωλογικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή του έργου. Αναλύονται με λεπτομέρεια τα μέτρα υποστήριξης που χρησιμοποιήθηκαν για την προσωρινή αντιστήριξη του σταθμού. Η ιδιαίτερη θέση του υπό κατασκευή σταθμού «Πειραιά», κυρίως λόγω της γειτνίασης του με τον τερματικό σταθμό του ΗΣΑΠ, καθώς και η ελάχιστη απόσταση κατασκευής του από το λιμάνι του Πειραιά, το καθιστούν ως ένα έργο μοναδικό και πρωτοπόρο για τα δεδομένα του στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της εργασίας αναπτύσσεται και παρουσιάζεται ένα αναλυτικό προσομοίωμα του σταθμού κατασκευής, στο οποίο αναλύονται οι μετακινήσεις και οι δυνάμεις που δέχεται ο διαφραγματικός τοίχος, το έδαφος έδρασης του κτηρίου ΗΣΑΠ, καθώς και ο πυθμένας της εκσκαφής. Δέουσα προσοχή δίνεται στο έδαφος που εδράζεται το κτήριο του τερματικού σταθμού, το οποίο είναι κηρυγμένο διατηρητέο, επομένως χρήζει ιδιαίτερης παρακολούθησης όσον αφορά τις καθιζήσεις. Επιπρόσθετα, εξετάζεται η επιρροή των μετακινήσεων ορισμένων σημείων παρακολούθησης επί του εδάφους έδρασης του παρακείμενου κτηρίου και του διαφραγματικού τοίχου, όταν μεταβάλλονται ορισμένα κατασκευαστικά στοιχεία. Η επίδραση αυτών τω μεταβολών εξετάζεται μέσω τεσσάρων ομάδων παραμετρικών αναλύσεων, στις οποίες τροποποιείται κάθε φορά: (i) το πάχος του διαφραγματικού τοίχου, (ii) το βάθος έμπηξης του διαφραγματικού τοίχου, (iii) η σταδιακή και μερική αντικατάσταση των αντηρίδων με προεντεταμένα αγκύρια καθώς και (iv) το επιβαλλόμενo φορτίο στην επιφάνεια του εδάφους. | el |
heal.abstract | The present dissertation examines the deformability of the deep excavation support systems of the "Piraeus" station using a finite element program. Within this thesis, the broader geology of the Athens basin and the Piraeus region is presented along with the geological background and the prevailing geotechnical and hydrogeological conditions in the site of the project. The support measures used for the temporary support of the station are analyzed in detail. The peculiar location of the under construction "Piraeus" station, mainly due to its proximity to the ISAP terminal, as well as the minimum construction distance from the port of Piraeus, make it a unique and pioneering engineering project in Greece. Specifically, in the context of the work, a detailed simulation of the construction station is developed and presented, in which the movements and forces of the diaphragm wall, the ground of the ISAP building, as well as the bottom of the excavation are analyzed thoroughly. Extreme attention is paid to the ground subsidence where the previously mentioned listed building is located. In addition, the influence of the movements of certain monitoring points on the bearing ground of the adjacent building and the diaphragm wall is examined when certain components change. The effect of these changes is examined through four sets of parametric analyzes, in which each time is modified: (i) the thickness of the diaphragm wall, (ii) the penetrating depth of the diaphragm wall, (iii) the gradual and partial replacement of the struts with prestressed anchors as well as (iv) the imposed load on the ground surface. | en |
heal.advisorName | Λουπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Λουπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασάς, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Γεωλογικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 118 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: