dc.contributor.author |
Γονίδη, Ασπασία
|
el |
dc.contributor.author |
Gonidi, Aspasia
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-01-20T10:23:18Z |
|
dc.date.available |
2022-01-20T10:23:18Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54388 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22086 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Driver behavior |
en |
dc.subject |
Συμπεριφορά οδηγών |
el |
dc.subject |
Driving |
en |
dc.subject |
Pandemic’s data |
en |
dc.subject |
Restrictive measures |
en |
dc.subject |
COVID-19 |
en |
dc.subject |
Pandemic |
en |
dc.subject |
VAR and SVAR multivariate time-series models |
en |
dc.subject |
Οδήγηση |
el |
dc.subject |
Επιδημιολογικά δεδομένα |
el |
dc.subject |
Περιοριστικά μέτρα |
el |
dc.subject |
Κορωνοϊός 19 |
el |
dc.subject |
Πανδημία |
el |
dc.subject |
Μοντέλα πολλαπλών χρονοσειρών VAR και SVAR |
el |
dc.title |
Εξέλιξη της επιρροής της πανδημίας στη συμπεριφορά οδηγών στην
Ελλάδα με ανάλυση πολλαπλών χρονοσειρών |
el |
dc.title |
Evolution of pandemic impact on driver behavior in Greece using
multivariate time series analysis |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συμπεριφορά οδηγών |
el |
heal.classification |
Driver behavior |
en |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-19 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της
εξέλιξης της επιρροής της πανδημίας του κορωνοϊού 19 στη συμπεριφορά
οδηγών στην Ελλάδα με ανάλυση πολλαπλών χρονοσειρών. Για τον σκοπό
αυτό, συλλέχθηκαν στοιχεία οδηγικής συμπεριφοράς και επιδημιολογικά
δεδομένα. Για την ανάλυση των δεδομένων, αναπτύχθηκαν μοντέλα
πολλαπλών χρονοσειρών Vector Autogression (VAR) και Structural Vector
Autogression (SVAR) για την Ελλάδα, με ζεύγη μεταβλητών, που αφορούν στα
χαρακτηριστικά οδήγησης και στην εξέλιξη της πανδημίας. Από την εφαρμογή
της μεθοδολογίας, προέκυψαν τρία στατιστικά σημαντικά μοντέλα για την
εκτίμηση της συμπεριφοράς των οδηγών, από τα οποία προέκυψε ότι η αύξηση
των κρουσμάτων προκαλεί αύξηση της επιθετικής συμπεριφοράς των οδηγών,
πιθανώς εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης αλλά και των χαμηλότερων
κυκλοφορικών φόρτων στο οδικό δίκτυο. Επιπλέον, εξαιτίας των σημαντικών
διαφορών που είχαν τα δύο «κύματα» εξάπλωσης της πανδημίας στην Ελλάδα,
οι προβλέψεις είναι αξιόπιστες έως τον Σεπτέμβρη του 2020. |
el |
heal.abstract |
The aim of the present Diploma Thesis is to investigate the evolution of
pandemic impact on driver behavior in Greece using multivariate time series
analysis. Driver behavior and pandemic’s data were collected for Greece. For
the data analysis, VAR and SVAR multivariate time-series models were
developed, using pair of variables, with the first variable referring to driving
characteristics and the second one to the pandemic evolution. The
aforementioned methodology resulted in three models estimating driver
behavior during the pandemic, from which it was demonstrated that the covid 19 cases’ increase causes increase in harsh accelerations, probably due to
psychological pressure but also due to the lower traffic volumes at the road
network. Furthermore, due to the significant differences in the two covid-19
“waves” in Greece, models’ predictions are valid up to September 2020. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαυρομάτης, Στέργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|