dc.contributor.author |
Μούγιος, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Mougios, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-01-20T11:15:02Z |
|
dc.date.available |
2022-01-20T11:15:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54396 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22094 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Νωπά αγροτικά προϊόντα |
el |
dc.subject |
Μεταφορές |
el |
dc.subject |
Εφοδιαστική αγροτικών προϊόντων |
el |
dc.subject |
Πίνακες προέλευσης προορισμού |
el |
dc.subject |
Fresh agricultural products |
en |
dc.subject |
Transport |
en |
dc.subject |
Agrologistics |
en |
dc.subject |
Origin destination matrices |
en |
dc.title |
Μεταφορές νωπών αγροτικών προϊόντων |
el |
dc.title |
Transport of fresh agricultural products |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Logistics |
en |
heal.classification |
Μεταφορές αγροτικών προϊόντων |
el |
heal.classification |
Συγκοινωνιακή μελέτη |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-21 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση θεμάτων παραγωγής (παραγόμενες ποσότητες σε επίπεδο
περιφερειακής ενότητας, περίοδοι παραγωγής ανά προϊόν), συσκευασίας και μεταφοράς νωπών αγροτικών προϊόντων
(40 προϊόντα στις κατηγορίες φρούτων και λαχανικών).. Η διερεύνηση αυτή αποτελεί μέρος του πρώτου και δεύτερου
βήματος ενός μοντέλου τεσσάρων βημάτων για την ανάλυση της εφοδιαστικής αλυσίδας των γεωργικών προϊόντων
στην Ελλάδα. Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία παραγωγής και κατανάλωσης από την ΕΛΣΤΑΤ καθώς και στοιχεία τιμών
αγοράς από τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας. Με τη βοήθεια του μοντέλου δημιουργήθηκε το μητρώο
Προέλευσης – Προορισμού, για κάθε ένα από τα ανωτέρω αγροτικά προϊόντα, σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων,
για κάθε μήνα του έτους. Τα κυριότερα συμπεράσματα της ανάλυσης είναι:
α) Λόγω της εποχικότητας στην παραγωγή κάθε είδους αγροτικού προϊόντος δημιουργούνται απαιτήσεις μεταφοράς σε
όλους τους μήνες του έτους, με έξαρση τους καλοκαιρινούς μήνες (500.000~800.000 τόνοι ανά μήνα) και ύφεση κατά
το διάστημα Δεκεμβρίου Ιανουαρίου (50.000~100.000 τόνοι ανά μήνα).
β) Οι μεγαλύτερες ροές νωπών αγροτικών προϊόντων αφορούν στην κατανάλωση των μεγάλων αστικών κέντρων.
Συγκεκριμένα για την τροφοδοσία των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης απαιτούνται 632 χιλιάδες τόνοι και 183 χιλιάδες
τόνοι αντίστοιχα, ενώ για τη μεταφορά των ποσοτήτων αυτών πραγματοποιούνται αντίστοιχα 135 και 32 εκατομμύρια
τονοχιλιόμετρα
γ) Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο συσκευασίας (προς μεταφορά) κάθε προϊόντος και την μεταφορική ικανότητα
διαφόρων τύπων φορτηγών προκύπτει ότι το κόστος μεταφοράς των νωπών αγροτικών προϊόντων που παράγονται
στη χώρα μας, επιβαρύνει την τιμή διάθεσης των προϊόντων στους καταναλωτές από 1~2% για προϊόντα με υψηλή
τιμή πώλησης όπως τα κεράσια και τα σύκα ως και αρκετά περισσότερο για προϊόντα μικρότερης αξίας όπως οι πατάτες
(7%), τα λάχανα (13%) και τα καρπούζια (22%). |
el |
heal.abstract |
The aim of this research is to investigate issues regarding production (quantities produced at regional unit level,
production periods per product), packaging and transport of fresh agricultural products (40 products in the fruit and
vegetable categories). This investigation is part of the first and second step of a four-step model, used for the analysis
of the agricultural supply chain in Greece. Production and consumption data, taken from ELSTAT, as well as market
price data from the Organization of Central Markets and Fisheries were used. With the help of the model, the matrix of
Origin and Destination was created, for each one of the above agricultural products, for every regional unit, for each
month of the year. The main conclusions of the analysis are:
(a) Due to seasonality in the production of all types of agricultural products, transport requirements are created
throughout the month of the year, with an increase during the summer months (500,000~800,000 tons per month) and
a reduction from December to January (50,000~100,000 tons per month).
(b) The largest flows of fresh agricultural products have to do with the consumption in the large urban centers. In
particular, the supply of Athens and Thessaloniki requires 632 thousand tons and 183 thousand tons respectively, while
the transport of these quantities takes place respectively 135 and 32 million ton-kilometers.
(c) Considering the package method (for transport) of each product and the transport capacity of the various trucks,
occurs that the transportation costs of fresh agricultural products, that are produced in our country, affects the price of
the product in market from 1~2% for high value products such as cherries and figs and even more for lower price
products such as potatoes (7%), cabbages (13%) and watermelons (22%). |
en |
heal.advisorName |
Μπαλλής, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
101 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|