HEAL DSpace

Ανάλυση παραγόντων επιρροής της πανδημίας στην κινητικότητα στην Ευρώπη με χρήση μηχανικής εκμάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πηγαδιώτη, Δήμητρα el
dc.contributor.author Pigadioti, Dimitra en
dc.date.accessioned 2022-01-27T18:32:11Z
dc.date.available 2022-01-27T18:32:11Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54430
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22128
dc.rights Default License
dc.subject Κινητικότητα el
dc.subject Πανδημία el
dc.subject Ευρώπη el
dc.subject Κορονοϊός el
dc.subject Παλινδρόμηση el
dc.subject Μηχανική εκμάθηση el
dc.subject COVID-19 en
dc.subject Mobility en
dc.subject Europe el
dc.subject Pandemic el
dc.subject Regression el
dc.subject Machine learning el
dc.title Ανάλυση παραγόντων επιρροής της πανδημίας στην κινητικότητα στην Ευρώπη με χρήση μηχανικής εκμάθησης el
dc.title Analysis of pandemic impact factors in European mobility using machine learning en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιολογία el
heal.classification Συγκοινωνιολόγων el
heal.classification Πολιτικών Μηχανικών el
heal.classification Transportation en
heal.classification Civil Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-19
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is the analysis of pandemic impact factors in European mobility using machine learning. To achieve that, appropriate data has been collected regarding the tendency of people's mobility, the mobility restrictions as well as the COVID-19 cases and deaths among twenty-six European countries. Data analysis was based on the development of appropriate regression analysis models, using machine learning techniques and making predictions, based on the historical trends of the dependent variables of driving and walking. Two types of models were developed. The basic difference of the models lies in the choice of the independent variables. The first one was based on the unique characteristics of each country and the factors that have the higher impact on mobility, while the second is a common data prediction model of the mobility of all study countries. The methodology demonstrated that the population’s behavior towards the pandemic and the consequent deaths, are better reflected and predicted by the characteristics of the population movements and not by the number of COVID-19 cases. Furthermore, the population's mobility trends during the pandemic can be predicted satisfactorily for most European countries, considering the data of new COVID-19 cases per million population, the implemented vaccination policies and the movement trends to the grocery, pharmacy and parks. Moreover, it was demonstrated that the long-term implementation of the restrictive measures can lead to lower degrees of compliance. en
heal.abstract Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάλυση παραγόντων επιρροής της πανδημίας COVID-19 στην κινητικότητα στην Ευρώπη με χρήση τεχνικών μηχανικής εκμάθησης. Για το σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν κατάλληλα στοιχεία αναφορικά με τις τάσεις κινητικότητας, τα περιοριστικά μέτρα και τις καταγραφές κρουσμάτων και θανάτων της νόσου για εικοσιέξι Ευρωπαϊκά κράτη. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ανάπτυξη κατάλληλων στατιστικών μοντέλων παλινδρόμησης, τα οποία με αξιοποίηση της μεθόδου μηχανικής εκμάθησης, οδηγούν σε προβλέψεις βασιζόμενα στις ιστορικές τάσεις των εξαρτημένων μεταβλητών, τις οποίες συνιστούν η οδήγηση και το βάδισμα. Αναπτύχθηκαν δύο τύποι μοντέλων, η διαφορά των οποίων έγκειται στην επιλογή των ανεξαρτήτων μεταβλητών: ο πρώτος βασίστηκε στα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας και στους παράγοντες υψηλότερης επιρροής της κινητικότητάς της, ενώ ο δεύτερος αποτελεί ένα κοινό μοντέλο πρόβλεψης στοιχείων κινητικότητας των εξεταζόμενων κρατών, αφού αξιοποίησε ίδιες ανεξάρτητες μεταβλητές για όλες τις χώρες. Από την εφαρμογή της μεθοδολογίας προέκυψε ότι η συμπεριφορά του πληθυσμού απέναντι στην πανδημία και οι συνεπαγόμενοι θάνατοι, απεικονίζονται και προβλέπονται καλύτερα από τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων του πληθυσμού και όχι από τον αριθμό των κρουσμάτων. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε ότι οι τάσεις κινητικότητας του πληθυσμού κατά την πανδημία, μπορούν να προβλεφθούν σε ικανοποιητικό βαθμό για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης με αξιοποίηση στοιχείων που αφορούν στον αριθμό νέων κρουσμάτων του ιού ανά εκατομμύριο πληθυσμού, στις πολιτικές εμβολιασμού και στις τάσεις μετακινήσεων από και προς παντοπωλεία, φαρμακεία και πάρκα. Τέλος, προέκυψε ότι η μακροχρόνια ισχύς των περιοριστικών μέτρων μπορεί να οδηγήσε σε χαμηλότερα επίπεδα συμμόρφωσης. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 98 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής