dc.contributor.author |
Πηγαδιώτη, Δήμητρα
|
el |
dc.contributor.author |
Pigadioti, Dimitra
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-01-27T18:32:11Z |
|
dc.date.available |
2022-01-27T18:32:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54430 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22128 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Πανδημία |
el |
dc.subject |
Ευρώπη |
el |
dc.subject |
Κορονοϊός |
el |
dc.subject |
Παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Μηχανική εκμάθηση |
el |
dc.subject |
COVID-19 |
en |
dc.subject |
Mobility |
en |
dc.subject |
Europe |
el |
dc.subject |
Pandemic |
el |
dc.subject |
Regression |
el |
dc.subject |
Machine learning |
el |
dc.title |
Ανάλυση παραγόντων επιρροής της πανδημίας στην κινητικότητα στην Ευρώπη με χρήση μηχανικής εκμάθησης |
el |
dc.title |
Analysis of pandemic impact factors in European mobility using
machine learning |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιολογία |
el |
heal.classification |
Συγκοινωνιολόγων |
el |
heal.classification |
Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.classification |
Transportation |
en |
heal.classification |
Civil Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-19 |
|
heal.abstract |
The aim of this Diploma Thesis is the analysis of pandemic impact factors in European mobility
using machine learning. To achieve that, appropriate data has been collected regarding the
tendency of people's mobility, the mobility restrictions as well as the COVID-19 cases and deaths
among twenty-six European countries. Data analysis was based on the development of
appropriate regression analysis models, using machine learning techniques and making
predictions, based on the historical trends of the dependent variables of driving and walking.
Two types of models were developed. The basic difference of the models lies in the choice of
the independent variables. The first one was based on the unique characteristics of each country
and the factors that have the higher impact on mobility, while the second is a common data
prediction model of the mobility of all study countries. The methodology demonstrated that the
population’s behavior towards the pandemic and the consequent deaths, are better reflected
and predicted by the characteristics of the population movements and not by the number of
COVID-19 cases. Furthermore, the population's mobility trends during the pandemic can be
predicted satisfactorily for most European countries, considering the data of new COVID-19
cases per million population, the implemented vaccination policies and the movement trends to
the grocery, pharmacy and parks. Moreover, it was demonstrated that the long-term
implementation of the restrictive measures can lead to lower degrees of compliance. |
en |
heal.abstract |
Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάλυση παραγόντων επιρροής της
πανδημίας COVID-19 στην κινητικότητα στην Ευρώπη με χρήση τεχνικών μηχανικής εκμάθησης.
Για το σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν κατάλληλα στοιχεία αναφορικά με τις τάσεις κινητικότητας, τα
περιοριστικά μέτρα και τις καταγραφές κρουσμάτων και θανάτων της νόσου για εικοσιέξι
Ευρωπαϊκά κράτη. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ανάπτυξη κατάλληλων
στατιστικών μοντέλων παλινδρόμησης, τα οποία με αξιοποίηση της μεθόδου μηχανικής
εκμάθησης, οδηγούν σε προβλέψεις βασιζόμενα στις ιστορικές τάσεις των εξαρτημένων
μεταβλητών, τις οποίες συνιστούν η οδήγηση και το βάδισμα. Αναπτύχθηκαν δύο τύποι μοντέλων,
η διαφορά των οποίων έγκειται στην επιλογή των ανεξαρτήτων μεταβλητών: ο πρώτος βασίστηκε
στα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας και στους παράγοντες υψηλότερης επιρροής της
κινητικότητάς της, ενώ ο δεύτερος αποτελεί ένα κοινό μοντέλο πρόβλεψης στοιχείων κινητικότητας
των εξεταζόμενων κρατών, αφού αξιοποίησε ίδιες ανεξάρτητες μεταβλητές για όλες τις χώρες. Από
την εφαρμογή της μεθοδολογίας προέκυψε ότι η συμπεριφορά του πληθυσμού απέναντι στην
πανδημία και οι συνεπαγόμενοι θάνατοι, απεικονίζονται και προβλέπονται καλύτερα από τα
χαρακτηριστικά των μετακινήσεων του πληθυσμού και όχι από τον αριθμό των κρουσμάτων.
Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε ότι οι τάσεις κινητικότητας του πληθυσμού κατά την πανδημία,
μπορούν να προβλεφθούν σε ικανοποιητικό βαθμό για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης με
αξιοποίηση στοιχείων που αφορούν στον αριθμό νέων κρουσμάτων του ιού ανά εκατομμύριο
πληθυσμού, στις πολιτικές εμβολιασμού και στις τάσεις μετακινήσεων από και προς παντοπωλεία,
φαρμακεία και πάρκα. Τέλος, προέκυψε ότι η μακροχρόνια ισχύς των περιοριστικών μέτρων μπορεί
να οδηγήσε σε χαμηλότερα επίπεδα συμμόρφωσης. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαυρομάτης, Στέργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
98 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|