dc.contributor.author |
Αυγουστάκης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Avgoustakis, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-01-28T13:18:48Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T13:18:48Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54443 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22141 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αυτοεντοπισμός ρομποτικής πλατφόρμας |
el |
dc.subject |
Οπτική οδομετρία |
el |
dc.subject |
Φίλτρα Κάλμαν |
el |
dc.subject |
Μέθοδος umeyama |
en |
dc.subject |
Ρομποτική γεωργία |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη συστήματος πλοήγησης ρομποτικού οχήματος εδάφους με χρήση κάμερας και GPS για εξερεύνηση σε αμπελώνα |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Συστήματα Αυτοματισμού |
el |
heal.classification |
Ρομποτική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-11-03 |
|
heal.abstract |
Την τελευταία δεκαετία, υπάρχει ένα ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων στον αγροτικό τομέα λόγω των πολλαπλών αγροτικών χρήσεων που προσφέρουν όπως κλάδεμα, συγκομιδή ή τηλεπισκόπηση. Αποτελεί λοιπόν μείζον ζήτημα, για την οποιαδήποτε επίτευξη ενός στόχου ή μίας εργασίας, μία ρομποτική πλατφόρμα να διαθέτει ένα επίπεδο αυτονομίας χωρίς οποιαδήποτε ανθρώπινη παρέμβαση. Για την επίτευξη της επιζητούμενης αυτονομίας, το πρόβλημα του αυτοεντοπισμού αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ανοιχτά προβλήματα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, δημιουργήθηκαν δύο υλοποιήσεις επίλυσης του αυτοεντοπισμού βασισμένες στο Επεκταμένο φίλτρο Κάλμαν. Η παραλλαγή των δύο υλοποιήσεων στηρίζεται στην χρήση διαφορετικών αισθητήρων που χρησιμοποιήθηκαν καθώς στην πρώτη χρησιμοποιήθηκε ο αισθητήρας GPS ενώ στην δεύτερη χρησιμοποιήθηκε ένας οπτικός αισθητήρας. Για την σύγκριση και αξιολόγηση των δύο οδομετρικών εφαρμογών σχεδιάστηκε μία μεθοδολογία που υποδηλώνει την πραγματικότητα και χρησιμοποιείται ως μία αληθής μέτρηση η οποία επιτρέπει την σύγκριση διαφόρων εκτιμήσεων καθώς επίσης και ένα σύνολο πειραμάτων σε μηχανή προσομοίωσης αλλά και σε πραγματικές φυσικές συνθήκες. Για κάθε μία από τις δύο εκτιμήσεις εξετάστηκε η συνολική αλλά και η τοπική ακρίβεια σε σχέση με την πραγματικότητα. Τα ευρήματα που παρουσιάζονται στην παρούσα διπλωματική εργασία δείχνουν ότι ο οπτικός αισθητήρας παρουσιάζει παρόμοια αριθμητικά σφάλματα ως προς την συνολική ακρίβεια ενώ μικρότερα σφάλματα στην περίπτωση της τοπικής ακρίβειας |
el |
heal.advisorName |
Τζαφέστας, Κωνσταντίνος |
el |
heal.advisorName |
Φουντάς, Σπύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τζαφέστας, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φουντάς, Σπύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|