dc.contributor.author |
Dimos, Dimitrios
|
|
dc.contributor.author |
Δήμος, Δημήτριος
|
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T19:23:57Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T19:23:57Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54455 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22153 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ρευστοδυναμική |
el |
dc.subject |
Συζυγής Μέθοδος |
el |
dc.subject |
Αεροτομή |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Ανάπτυξη Λογισμικού |
el |
dc.subject |
CFD |
en |
dc.subject |
Optimization |
el |
dc.subject |
Airfoil |
el |
dc.subject |
Adjoint |
el |
dc.subject |
Code Developement |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη λογισμικού για Βελτιστοποίηση Γεωμετρίας
Αεροτομών με τη Συνεχή Συζυγή Μέθοδο |
el |
dc.title |
Software Development for the Shape Optimization of
Airfoils using the Continuous Adjoint Method |
en |
dc.contributor.department |
Μονάδα Παράλληλης Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής και Βελτιστοποίησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Mechanical Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-14 |
|
heal.abstract |
This dimploma thesis aims at the programming of a Gradient-Based shape opti-
mization software for airfoils using the continuous adjoint method, in its Enchanced
Surface Integral, E-SI, form, as already proposed by the Parallel CFD & Optimiza-
tion Unit (PCOpt) of NTUA. The flow is simulated by solving the Euler equations
on an unstructured grid, based on finite volume vertex-centered approach. After
the engineer defines the objective function, the adjoint field can be computed simi-
larly to the flow-field itself. Thus, the software is able to compute the sensitivity
derivatives with respect to the design variables parameterizing the shape of the air-
foil. Using these derivatives, the design variables are iteratively updated in order to
improve the objective function’s value by changing the airfoil shape.
Furthermore, a parametric analysis has been made with the goal of finding the
most efficient and accurate parameter set for the optimization proccess. Different
numerical schemes, such as Flux Vector Splitting and Roe’s Approximate Riemann
Solver in conservative and non-conservative form have been applied. Moreover, first
and second order schemes have been implemented by also implementing the Van-
Leer Van-Albada Limiter. Additionally, different grid densities have been used in
order to investigate their effect. Last but not least, the continous adjoint (Severed)
SI and Enchanced SI (E-SI) methods are compared with respect to the accuracy
of the shape’s sensitivity derivatives. This parametric analysis has been applied
for three different airfoils, NACA 4412, RAE 2822 and FAUVEL for different free-
stream conditions.
As a next step, the software is evaluated by comparing the adjoint sensitivity derivatives with those resulting from the second-order Finite Difference scheme. Then, a
proper parameter set is extracted that gives accurate and cost-efficient results. On
the account of that, objective functions have been chosen, concerning the increase
of lift coefficient for airfoil optimizations. |
en |
heal.abstract |
Η διπλωματική αυτή εργασία αποσκοπεί στη δημιουργία ενός λογισμικού αιτιοκρατι-
κής βελτιστοποίησης με τη συνεχή συζυγή μέθοδο διατυπωμένη σύμφωνα με την E-SI
τεχνική που έχει προταθεί από την ερευνητική ομάδα της Μονάδας Παράλληλης Υπολο-
γιστικής Ρευστοδυναμικής & Βελτιστοποίησης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Η πρόλεξη της ροής υλοποιείται με την αριθμητική επίλυση των εξισώσεων Euler σε
μη δομημένο πλέγμα και τη κεντρο-κομβική διατύπωση πεπερασμένων όγκων. Αφού
ο μηχανικός επιλέξει τη συνάρτηση-στόχο, πραγματοποιείται ο υπολογισμός του συζυ-
γούς πεδίου με τρόπο παρόμοιο με αυτόν της πρόλεξης της ροής. ΄Ετσι, το λογισμικό
υπολογίζει τις παραγώγους ευαισθησίας ως προς τις μεταβλητές σχεδιασμού της αερο-
τομής. Με τη χρήση των παραγώγων αυτών, οι μεταβλητές σχεδιασμού μεταβάλλουν
τις τιμές τους, ώστε να βελτιωθεί η τιμή της συνάρτησης-στόχου. ΄Ετσι, αλλάζει και
το σχήμα της αεροτομής.
Επίσης, πραγματοποιείται παραμετρική ανάλυση με σκοπό την εύρεση των κατάλληλων
ρυθμίσεων για τη μείωση του κόστους και αύξηση της ποιότητας των αποτελεσμάτων
κατά τη βελτιστοποίηση. Χρησιμοποιούνται διαφορετικά αριθμητικά σχήματα επίλυσης
της φυσικής και της συζυγούς ροής, όπως το Flux Vector Splitting και ο επιλύτης
Roe’s Approximate Riemann σε συντηρητική και μη-συντηρητική μορφή. Ακόμα,
συγκρίνεται η χρήση πρώτης και δεύτερης τάξης ακριβεια σχημάτων διακριτοποίησης,
καθώς και ο περιοριστής Van-Leer Van-Albada. Επιπλέον, εξετάζεται η επίδραση της
πυκνότητας του πλέγματος, ώστε να γίνει αντιληπτή η επίδραση της στα αποτελέσματα.
Μια ακόμα παράμετρος που μελετάται είναι η χρήση διαφόρων μεθόδων της συζυγο-
ύς συνάρτησης. Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα του E-SI συγκρίνονται με εκείνα το
Severed SI. Η παραμετρική αυτή ανάλυση εφαρμόζεται σε τρεις αεροτομές, τη NACA
4412, τη RAE 2822 και τη FAUVEL, σε διαφορετικές συνθήκες αδιατάρακτης ροής,
έτσι ώστε τα συμπεράσματα να είναι πιο γενικά.
Σε επόμενο βήμα, πιστοποιείται η ακρίβεια του λογισμικού, συγκρίνοντας τις παρα-
γώγους ευαισθησίας με αυτές που προκύπτουν από τις δεύτερης τάξης ακρίβειας Πεπε-
ρασμένες Διαφορές. Καθορίζονται κατάλληλες ρυθμίσεις, ωστε ο κώδικας να παράγει
αξιόπιστα και οικονομικά αποτελέσματα. Τέλος, επιλέγονται συναρτήσεις-στόχοι που
σχετίζονται με την αύξηση του συντελεστή άνωσης σε τρεις αεροτομές. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
|
heal.committeeMemberName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
|
heal.committeeMemberName |
Αρετάκης, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος |
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
101 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|