HEAL DSpace

Διερεύνηση παραμέτρων προτίμησης της χρήσης κοινόχρηστων αυτόνομων οχημάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τριανταφυλλίδη, Ειρήνη el
dc.contributor.author Triantafyllidi, Eirini en
dc.date.accessioned 2022-01-31T10:25:01Z
dc.date.available 2022-01-31T10:25:01Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54496
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22194
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Κοινόχρηστο αυτόνομο όχημα el
dc.subject Πείραμα δεδηλωμένων προτιμήσεων el
dc.subject Πολυωνυμικό μοντέλο logit el
dc.subject Ανάλυση διακριτών επιλογών el
dc.subject Questionnaire survey en
dc.subject Shared autonomous vehicle en
dc.subject Stated preference experiment en
dc.subject Multinomial logit model en
dc.subject Discrete choice model en
dc.title Διερεύνηση παραμέτρων προτίμησης της χρήσης κοινόχρηστων αυτόνομων οχημάτων el
dc.title Willingness to use shared autonomous vehicles en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακός σχεδιασμός el
heal.classification Transport planning en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-23
heal.abstract Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή μέσου μετακίνησης καθώς και η προθυμία των ανθρώπων να χρησιμοποιήσουν στο άμεσο μέλλον τα Κοινόχρηστα Αυτόνομα Οχήματα. Πιο αναλυτικά, στην εργασία αυτή, μελετώνται οι προτιμήσεις στην επιλογή μέσου μετακίνησης, οι παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές αυτές, όπως επίσης και οι μελλοντικές προτιμήσεις στις μετακινήσεις. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, έγινε συλλογή των απαραίτητων στοιχείων μέσω ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε έρευνα διακριτών επιλογών με τη βοήθεια υποθετικών σεναρίων. Το ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε αποτελούνταν από τέσσερις ενότητες που αφορούσαν: χαρακτηριστικά μετακινήσεων και μετακινούμενων, αντιλήψεις σχετικά με το περιβάλλον, την ασφάλεια και την παραγωγικότητα, υποθετικά σενάρια και δημογραφικά χαρακτηριστικά. Η έρευνα διήρκησε περίπου δύο μήνες και συνολικά συλλέχθηκαν 164 απαντημένα ερωτηματολόγια. Το δείγμα αποτελούνταν από 44% γυναίκες και 56% άνδρες, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-35 και να έχει ως κύριο μέσο μεταφοράς το ΙΧ. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από το ερωτηματολόγιο, καθώς και η εκτίμηση του πολυωνυμικού μοντέλου logit στο λογισμικό RStudio. Όσον αφορά το πολυωνυμικό μοντέλο Logit, δοκιμάστηκαν διάφορες μεταβλητές, οι πιο σημαντικές από τις οποίες συμπεριλήφθηκαν στο μοντέλο. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μέσου μετακίνησης είναι το κόστος διαδρομής, η διάρκεια διαδρομής, περπατήματος και αναμονής, ο κύριος σκοπός μετακίνησης όταν αυτός αφορά εργασία και εκπαίδευση, το κύριο μέσο μετακίνησης όταν αυτό είναι το αυτοκίνητο, το ποδήλατο ή η πεζή μετακίνηση, η χρήση περισσότερων μέσων για μία μετακίνηση, η σημασία της ιδιωτικότητας και της ευελιξίας, η χρήση υπολογιστή και εφαρμογών, οι αντιλήψεις σχετικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους από τα οχήματα, την ύπαρξη συνεπιβατών και την παραγωγικότητα εντός του οχήματος και τέλος η ηλικία και το εισόδημα. Από τα αποτελέσματα του μοντέλου και της στατιστικής ανάλυσης προκύπτουν τα συμπεράσματα που υποδεικνύουν το προφίλ των μετακινούμενων με προτίμηση στη χρήση κοινόχρηστων αυτόνομων οχημάτων έναντι του ΙΧ και των μέσων μαζικής μεταφοράς και οι προτάσεις για βελτίωση και περαιτέρω έρευνα του αντικειμένου. el
heal.abstract The aim of this thesis is to investigate the factors that affect modal choice as well as the willingness of people to use Shared Autonomous Vehicles in the near future. In detail, in this thesis, modal choice preferences, the factors that influence these choices, as well as the future preferences in travel are studied. To achieve this goal, the necessary data were collected utilizing quantitative research methods through a web questionnaire survey. In addition, in the context of this research, a distinct choice experiment was conducted through the design of hypothetical scenarios. The designed questionnaire consisted of four sections involving: travel and commodity characteristics, perceptions of the environment, safety and productivity, hypothetical scenarios and demographic characteristics. The duration of the questionnaire survey was about two months and a total of 164 answered questionnaires were collected. The sample consisted of 44% women and 56% men, with the majority belonging to the age group 18-35, with the main transport mode of the participants being the passenger car. Then, the statistical analysis of the data collected from the questionnaire was performed, as well as the estimation of the polynomial logit model in the RStudio software. Regarding the multinomial model Logit, various variables were tested, with the significant ones being included in the final model. The results showed that the most important factors influencing modal choice are the cost of travel, travel time, walking and waiting, work/school as the main purpose of transportation, car and bicycle or walking as the main transport mode, the use of more than one transport modes, the importance of privacy and flexibility, the use of computers and applications, perceptions of vehicle emissions, the presence of passengers and productivity in the vehicle and finally age and income. From the results of the model and the statistical analysis, emerge the conclusions that indicate the profile if travellers willing to use shares autonomous vehicles in the future and proposals for improvement and further research of present topic. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα