HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση του σχήματος μεσόβαθρου στα χαρακτηριστικά της τυρβώδους ροής σε ορθογωνική διώρυγα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νάρης, Νικόλαος el
dc.contributor.author Naris, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2022-02-01T11:41:05Z
dc.date.available 2022-02-01T11:41:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54505
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22203
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Turbulence en
dc.subject River en
dc.subject Bridge en
dc.subject Shape en
dc.subject Canal en
dc.subject Τύρβη el
dc.subject Γέφυρα el
dc.subject Διώρυγα el
dc.subject Ποτάμι el
dc.title Πειραματική διερεύνηση του σχήματος μεσόβαθρου στα χαρακτηριστικά της τυρβώδους ροής σε ορθογωνική διώρυγα el
dc.title Πειραματική διερεύνησ της επίδρασης του σχήματος μεσόβαθρου στα χαρακτηριστικά της τυρβώδους ροής σε ορθογωνική διώρυγα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Hydraulics Mechanics el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-30
heal.abstract Nowadays, with the advancement of technology and engineering, it is possible to connect more and more land and water surfaces through bridges around the world. Due to the existence of bridge piers in water elements, especially in watercourses, it is possible that a number of problems can be caused mainly due to the change of the hydrodynamic characteristics of the flow. In the present work, five different cross-sections of intermediate shapes of different shapes are simulated and the measurements of the flow velocity were taken at four specific depths and at four specific positions, one upstream and three downstream, of the intermediate platform. The measurements were made with the ADV instrument (Acoustic Doppler Velocimeter) under hypocritical and constant flow conditions using a constant flow throughout the experiment. The distribution of the velocities, the intensity of the turbulence and the turbulent tendencies mainly downstream of the intermediate stages were studied as there arise any problems created by the change of these characteristics. The forces and coefficients of resistance were also studied. All diagrams are in dimensionless format for easy extraction and comparison of results. By presenting these diagrams, an attempt is made to draw conclusions about how the different barrier shapes hinder the flow and its characteristic en
heal.advisorName Papanicolaou, Panayiotis en
heal.committeeMemberName Efstratiadis, Papakwnstantis en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 181 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα