HEAL DSpace

Πολυτροπική Προσέγγιση Αναγνώρισης Συναισθήματος Βασισμένη σε Δίκτυα Βαθιάς Μάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τερζάκη-Παπαδοπούλου, Στυλιανή el
dc.contributor.author Terzaki-Papadopoulou, Styliani en
dc.date.accessioned 2022-02-07T08:18:38Z
dc.date.available 2022-02-07T08:18:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54573
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22271
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αναγνώριση συναισθήματος el
dc.subject Ανάλυση συναισθηματικής συμπεριφοράς el
dc.subject Βαθιά μάθηση el
dc.subject Συνελικτικά νευρωνικά δίκτυα el
dc.subject Ενσωμάτωση δεδομένων el
dc.subject Emotion recognition en
dc.subject Affective behavior analysis en
dc.subject Deep learning en
dc.subject Convolutional neural networks en
dc.subject Data fusion en
dc.title Πολυτροπική Προσέγγιση Αναγνώρισης Συναισθήματος Βασισμένη σε Δίκτυα Βαθιάς Μάθησης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική Μάθηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-14
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αυτόματης Αναγνώρισης Συναισθήματος χρησιμοποιώντας μεθόδους Βαθιάς Μάθησης που εξάγουν πληροφορία από οπτικά και ακουστικά δεδομένα. Το αντικείμενο της ανάλυσης της συναισθηματικής συμπεριφοράς έχει εφαρμογή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, στην αυτόματη παρακολούθηση ασθενών, στην ασφάλεια, κ.α. Η προσέγγιση του προβλήματος αναγνώρισης συναισθημάτων από οπτικοακουστικά δεδομένα γίνεται με την χρήση σύγχρονων Συνελικτικών Νευρωνικών Δικτύων και την εκμετάλλευση της μεθόδου της μεταφοράς μάθησης από προεκπαιδευμένα μοντέλα. Συγκεκριμένα, στη παρούσα εργασία καλούμαστε να επιλύσουμε δύο είδη προβλημάτων Επιβλεπόμενης Μάθησης, ένα πρόβλημα ταξινόμησης και ένα πρόβλημα παλινδρόμησης. Τα δύο αυτά προβλήματα προκύπτουν από τα είδη ετικετών που περιέχει το σύνολο δεδομένων, το οποίο χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των μοντέλων. Το σύνολο αυτό ονομάζεται Aff-Wild2 και απαρτίζεται από μία συλλογή βίντεο που έχουν δημιουργηθεί σε πραγματικές συνθήκες ή όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά "in-the-wild". Το συγκεκριμένο σύνολο έχει χαρακτηρισθεί με ετικέτες που βασίζονται σε δύο διαφορετικά μοντέλα αναπαράστασης συναισθημάτων. Το πρώτο μοντέλο είναι κατηγορικό και χωρίζει το πλήθος των συναισθημάτων σε 7 βασικές κατηγορίες, οι οποίες είναι ο Φόβος, ο Θυμός, η Αηδία, η Χαρά, η Λύπη, η Έκπληξη και η Ουδετερότητα. Συνεπώς, οι ετικέτες αυτές χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη μοντέλων ταξινόμησης πολλαπλών κλάσεων. Το δεύτερο μοντέλο είναι διαστατικό και εντάσσει τα συναισθήματα σε ένα δισδιάστατο χώρο με άξονες το σθένος και τη διέγερση. Οι ετικέτες του σθένους και της διέγερσης παίρνουν συνεχόμενες τιμές στο διάστημα [-1,1] και η πρόβλεψή τους από τα μοντέλα μάθησης αποτελεί πρόβλημα παλινδρόμησης. Για το κάθε πρόβλημα μάθησης αναπτύσσονται διαφορετικά μοντέλα, τα οποία δέχονται οπτικά ή ακουστικά δεδομένα ή και τον συνδυασμό τους. Τα συνελικτικά νευρωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούνται ως βάση για τα παραπάνω μοντέλα είναι τα δίκτυα VGG, τα Διαφορικά δίκτυα (Residual Networks) και τα Πυκνά Συνδεδεμένα δίκτυα (Dense Networks). Μετά τη σχεδίαση των μοντέλων γίνεται η εκπαίδευση και η τελική αξιολόγησή τους στο συγκεκριμένο σύνολο δεδομένων. el
heal.abstract This diploma thesis deals with the topic of automatic Emotion Recognition using Deep Learning methods that extract information from visual and audio data. The field of affective behavior analysis is applicable to human-computer interaction, automatic patient monitoring, security, etc.The problem of recognizing emotions from audiovisual data is approached by using modern Convolutional Neural Networks and exploiting the method of transfer learning from pre-trained models. Specifically, in this paper we are called to solve two types of Supervised Learning problems, a classification problem and a regression problem. These two problems arise from the type of labels contained in the data set, which is used to train the models. This dataset is called Aff-Wild2 and it consists of a collection of videos created in real-life conditions or as it is typically called "in-the-wild". The dataset has been annotated with labels based on two different emotion representation models. The first model is categorical and it divides the range of different emotions into 7 basic categories, which are Fear, Anger, Disgust, Happiness, Sadness, Surprise and Neutral. These labels are therefore used to develop multi-class classification models. The second model is dimensional and incorporates emotions into a two-dimensional space with axis of valence and arousal. Valence and arousal labels take continuous values in the range [- 1, 1] and their prediction by a learning model is a regression problem.Different models are developed for each learning problem, which accept visual or audio data or their fusion. The convolutional neural networks used as the basis for the above models are the VGG networks, the Residual Networks and the Dense Networks. After the design of the models, their training and final evaluation in the specific dataset takes place. en
heal.advisorName Κόλλιας, Στέφανος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών. Εργαστήριο Συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης και Μάθησης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 90 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα