HEAL DSpace

Ανάλυση γνώσεων χρηστών οδικών σηράγγων σε θέματα ασφαλούς διέλευσης και αντιμετώπισης κινδύνων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γκούμα, Ελένη Ραφαέλα
dc.contributor.author Gkouma, Eleni Rafaela en
dc.date.accessioned 2022-02-07T09:55:21Z
dc.date.available 2022-02-07T09:55:21Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54581
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22279
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Οδικές σήραγγες el
dc.subject Οδικό δίκτυο el
dc.subject Χρήστες el
dc.subject Συμπεριφορά οδήγησης el
dc.subject Δρόμος el
dc.subject Road tunnels en
dc.subject Road el
dc.subject Users el
dc.subject Behavior el
dc.subject Risk el
dc.title Ανάλυση γνώσεων χρηστών οδικών σηράγγων σε θέματα ασφαλούς διέλευσης και αντιμετώπισης κινδύνων el
dc.title Analysis of users knowledge regarding driving through road tunnels and risk treatment en
dc.contributor.department Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Risk Management en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-12
heal.abstract Οι οδικές σήραγγες αποτελούν έργα υψίστης σημασίας για το οδικό δίκτυο. Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας σχετικά τόσο με την κατασκευή τους, όσο και με την πυρασφάλειά τους, ώθησε στην ιδιαίτερη άνοδο του αριθμού τους τις τελευταίες 3 δεκαετίες, με την Ελλάδα να κατατάσσεται πλέον στην τέταρτη θέση σε πλήθος σηράγγων άνω των 500 μέτρων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η οδήγηση σε αυτό το περιβάλλον διαφέρει πολύ από την οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο και χαρακτηρίζεται από υψηλή επικινδυνότητα. Όπως έχουν αναδείξει και πληθώρα καταγεγραμμένων θανατηφόρων ατυχημάτων εντός σηράγγων, ο ανθρώπινος παράγοντος είναι ιδιαίτερα σημαντικός, και ταυτόχρονα υποτιμημένος, στην Αποτίμηση Επικινδυνότητας μίας οδικής σήραγγας. Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να βελτιωθεί η κατανόηση του επιπέδου γνώσεως των χρηστών, μέσα από τη διερεύνηση των δυνητικών συμπεριφορών τους. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που έλαβε μέρος στην Ελλάδα, προσελκύοντας 1402 χρήστες, με στόχο την ποσοτικοποίηση των γνώσεων των χρηστών σε θέματα ασφαλούς διέλευσης και αντιμετώπισης κινδύνων. Εν συνεχεία, τα αποτελέσματα που επέφερε το ερωτηματολόγιο, ελέγχθηκαν στατιστικά μέσω του SPSS, με στόχο τον εντοπισμό παραγόντων που επηρεάζουν τις συμπεριφορές των οδηγών. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν τρεις ομάδες εστίασης, με επαγγελματίες οδηγούς, με οδηγούς με εμπειρία άνω των 15 χρόνων και οδηγούς με εμπειρία κάτω των 15 χρόνων, ώστε να αναζητηθούν οι αιτίες που συντείνουν στο «κενό» και τις αδυναμίες που προέκυψαν από τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου. Η έρευνα ανέδειξε τις παρερμηνεύσεις των χρηστών σχετικά με θέματα ασφαλείας τόσο σε κανονικές, όσο και σε κρίσιμες συνθήκες. Τα περισσότερα δυνητικά λάθη φαίνεται να οφείλονται σε άγνοια, με την πλειοψηφία να μην έχει λάβει σχεδόν ποτέ ενημέρωση για αυτό το κομμάτι του οδικού δικτύου. Επακολούθως, τα «κενά» που σημειώνονται, είναι ικανά να θέσουν τις σωστές βάσεις προς το δρόμο για αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες, που θα επηρεάσουν καθοριστικά τα επίπεδα γνώσης των Ελλήνων οδηγών. Τέλος, προκύπτει ότι η εκπαίδευση ενός ποσοστού των συμμετεχόντων ασκεί μικρή επιρροή στις επιδόσεις του στο ερωτηματολόγιο, τονίζοντας έτσι την αναγκαιότητα για αναδιαμόρφωση της υφιστάμενης ενημέρωσης. Βασικοί παράγοντες επιρροής αναδεικνύονται το φύλο, το επίπεδο σπουδών, η εμπειρία οδήγησης του χρήστη και το αν ο χρήστης είναι επαγγελματίας οδηγός ή μη. el
heal.abstract Advances in technology have revolutionized the face of road network, as we knew it. Specifically, the advent of road tunnels has marked a new era about the way we travel. The state-of-the-art technology for both construction of tunnels and applications of fire safety has led to a significant increase of the rate of tunnels during the last 3 decades. Currently, Greece is ranked fourth regarding the number of road tunnels longer than 500 meters within the European Union. In contrast to driving on open roads, the environment of road tunnels demands a unique driving behavior , due to its higher risk. As several recorded fatal accidents have indicated, although the human factor plays a vital role in the Risk Analysis of a road tunnel, the driver’s part and responsibilities are often neglected. Substantial research has been carried out into road tunnels to investigate user’s misconceptions, regarding the drivers’ potential behavior in both normal and critical situations. In addition, a questionnaire survey was created and conducted in Greece, attracting 1402 users, with the aim of both exploring the user’s awareness and acknowledging knowledge “gaps”. Consequently, the results of the questionnaire were statistically tested through SPSS, with the goal of identifying factors that influence drivers' behaviors. Finally, three focus groups were held to determine the causes of the identified knowledge “gaps” of the survey’s results. The first one consisted of professional drivers, the second one of drivers with experience greater than 15 years and the third one of drivers with experience lower than 15 years. As expected, the research gave prominence to a variety of users' misconceptions for both normal and dangerous circumstances. In that regard, these misconceptions could be attributed to the incomplete education of the vast majority of the participants. Recognizing the main “gaps”, upcoming campaigns and other educational events can be arranged in order to enhance the Greek drivers’ performance. Finally, the main parameters that affect users’ potential behavior are level of education, driving experience and whether the user is a professional driver or not. en
heal.advisorName Κυρτόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 214 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα