HEAL DSpace

Μελέτη επάρκειας συστημάτων κατάσβεσης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοττάς, Χρήστος el
dc.contributor.author Kottas, Christos en
dc.date.accessioned 2022-02-08T13:36:42Z
dc.date.available 2022-02-08T13:36:42Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54593
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22291
dc.rights Default License
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Πυρασφάλεια el
dc.subject Κατάσβεση el
dc.subject Κατάστρωμα οχημάτων el
dc.title Μελέτη επάρκειας συστημάτων κατάσβεσης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πυρασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-11-02
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η επάρκεια του συστήματος κατάσβεσης, κυρίως του συστήματος αυτόματων ψεκαστήρων, έναντι αναπτυσσόμενης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου, μέσω εκτέλεσης ενός αριθμού υπολογιστικών προσομοιώσεων στο λογισμικό FDS (Fire Dynamic Simulator) του προγράμματος PyroSim και εξετάζοντας διαφορετικές παραμέτρους. Οι παράμετροι αυτοί είναι: • Ο συντελεστής κατάσβεσης (extinguish coefficient) που αποτελεί ένα καθοριστικό αριθμητικό μέγεθος για την κατανόηση και την σωστή χρήση και εξαγωγή αποτελεσμάτων του FDS ως προς την μελέτη κατάσβεσης • Ο χρόνος ενεργοποίησης των ψεκαστήρων που εξετάζεται από την θερμοκρασία ενεργοποίησης τους (activation temperature) και την απόκριση τους (Response Time Index) • Η διαφορετική διαρρύθμιση των οχημάτων στον χώρο καθώς και η δοκιμή διαφορετικού τύπου συστήματος κατάσβεσης, όπως το σύστημα ολικού κατακλυσμού νερού με manual ενεργοποίηση Αρχικά, γίνεται ανάλυση των βασικών αρχών κατάσβεσης μίας φωτιάς, ο τρόπος με τον οποίο αυτή συμβαίνει και τονίζεται η σημασία του νερού ως κύριο μέσο κατάσβεσης. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται στατιστικά προσφάτων ατυχημάτων πυρκαγιάς σε επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία, με αναφορά στις καταστροφές που προέκυψαν και έμφαση στην καταγραφή της ανταπόκρισης των ψεκαστήρων. Έπειτα, ακολουθεί και μία σύντομη περιγραφή ενός σημαντικού ατυχήματος των τελευταίων ετών (Lisco Gloria) που σχετίζεται με την λειτουργία των sprinklers. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται όλοι οι τύποι συστημάτων κατάσβεσης που εγκαθίστανται σε χώρους Ro-Ro, συνοδευόμενοι από τους ισχύοντες κανονισμούς για την σωστή λειτουργία τους, μαζί με τις τροποποιήσεις τους. Περεταίρω ανάλυση πραγματοποιείται για την κατηγορία του συστήματος αυτόματων ψεκαστήρων με νερό, περιγράφοντας την διαδικασία λειτουργίας τους και τα μέρη που συνθέτουν την εγκατάσταση τους. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από αριθμητικές προσομοιώσεις, τα οποία οδήγησαν στα εξής στα εξής βασικά συμπεράσματα: • Ο συντελεστής κατάσβεσης πρέπει οπωσδήποτε να λάβει τιμή μεγαλύτερη του 0 ώστε να είναι εμφανής η επίδραση του ψεκασμού του νερού στην πυρκαγιά (burner surface) στο FDS. Παράλληλα, συμπεραίνεται ότι όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή του τόσο γρηγορότερη είναι η μείωση του HRR, άρα και η κατάσβεση της πυρκαγιάς, με τις διαφορές ωστόσο να είναι μικρής κλίμακας • Ο χρόνος ενεργοποίησης και γενικότερα η απόκριση των ψεκαστήρων (RTI) αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την κατάσβεση, καθώς όσο πιο έγκαιρα συμβαίνει τόσο λιγότερες είναι οι απώλειες και οι καταστροφές • Το σύστημα αυτόματων ψεκαστήρων ανταποκρίνεται ικανοποιητικά και σε περίπτωση καταστρώματος με πληρότητα 100% σε φορτηγά, σε αντίθεση με το σύστημα ολικού κατακλυσμού που ενεργοποιείται χειροκίνητα και με καθυστέρηση, το οποίο δεν ανταποκρίνεται καλά και παρουσιάζει προβλήματα. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κώστας el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 106 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής