dc.contributor.author |
Τσέρμος, Δημήτρης
|
el |
dc.contributor.author |
Tsermos, Dimitris
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-02-09T11:45:52Z |
|
dc.date.available |
2022-02-09T11:45:52Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54611 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22309 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
υποθαλάσσιοι αγωγοί |
el |
dc.subject |
υποθαλάσσιες κατολισθήσεις |
el |
dc.subject |
χάραξη |
el |
dc.subject |
αυτοματοποιημένο εργαλείο |
el |
dc.subject |
ενεργειακά δίκτυα |
el |
dc.subject |
pipelines |
en |
dc.subject |
submarine |
en |
dc.subject |
routes |
en |
dc.subject |
analytical approach |
en |
dc.subject |
python |
en |
dc.title |
«Ανάπτυξη
αυτοματοποιημένου εργαλείου σε περιβάλλον GIS για τη χάραξη
ενεργειακών δικτύων έναντι υποθαλάσσιων κατολισθήσεων» |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Δυναμική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-05 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, θα παρουσιαστεί μία προσπάθεια για τη δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου εργαλείου χάραξης διαδρομής υποθαλάσσιων ενεργειακών δικτύων, έναντι γεωκινδύνων, και κυριότερα έναντι υποθαλάσσιων κατολισθήσεων. Η περιοχή μελέτης του συγκεκριμένου εργαλείου αφορά τη Μεσόγειο θάλασσα και συγκεκριμένα την θαλάσσια περιοχή της Αδριατικής ανάμεσα στην Ελλάδα την Αλβανία και την Ιταλία. Τα ενεργειακά δίκτυα αφορούν καλώδια και αγωγούς στα οποία μεταφέρονται διαφορετικά είδη ενέργειας από ένα μέρος σε κάποιο που το έχει ανάγκη και δεν μπορεί να έχει αυτονομία. Σε αυτή την εργασία θα γίνει αναφορά στα υποθαλάσσια ενεργειακά δίκτυα και ιδιαίτερα στους υποθαλάσσιους αγωγούς που μεταφέρουν φυσικό αέριο. Αναλυτικότερα, εξετάζεται μια περίπτωση αγωγού, που ενώνει την χερσαία περιοχή της Αλβανίας - βόρεια της Ελλάδας - και την χερσαία περιοχή της Ιταλίας. Αρχικά γίνονται αναφορές στα διάφορα είδη των αγωγών που υπάρχουν ως τώρα για μεταφορές ενεργειακών υλικών σε υποθαλάσσιο περιβάλλον. Για τον υποθαλάσσιο αγωγό που μελετάμε έχει καταγραφεί η καταπόνηση που μπορεί να δεχθεί o αγωγός, ο οποίος έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (είδος χάλυβα, όριο διαρροής, παραμόρφωση(%) στο μέγιστο φορτίο) από μία κατολίσθηση συγκεκριμένων στοιχείων φορτίου και πλάτους για συγκεκριμένες συνθήκες για το περιβάλλον (εδαφικός πυθμένας), η οποία ανάλογα τις συνέπειες που θα δημιουργήσει στον αγωγό που μελετάμε θα χαρακτηριστεί ως ακίνδυνη, κρίσιμη και επικίνδυνη. Το αυτοματοποιημένο εργαλείο που θα σχεδιαστεί για την παρούσα εργασία θα αξιολογεί την επικινδυνότητα της υποθαλάσσιας κατολίσθησης και θα σχεδιάζει νέες διαδρομές αν αυτή κριθεί ως επικίνδυνη. Η δημιουργία του αυτοματοποιημένου εργαλείου θα κατασκευαστεί σε περιβάλλον ArcGIS με τη βοήθεια προγράμματος(script) σε γλώσσα Python, το οποίο θα κατασκευάζει την εναλλακτική διαδρομή έναντι της υποθαλάσσιας κατολίσθησης και θα παρουσιάζεται σε μορφή γραμμικού υποβάθρου στο σχεδιαστικό πρόγραμμα του ArcGIS, χωρίς να χρειαστεί αυτή η διαδικασία να γίνει χειροκίνητα στο σχεδιαστικό πρόγραμμα. Τέλος, θα παρουσιαστούν τα προβλήματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την προσπάθεια για την δημιουργία του αυτοματοποιημένου εργαλείου, αλλά και προτάσεις για την καλύτερη σχεδίαση του εργαλείου και τις επιπλέον δυνατότητες που μπορεί να αποκτήσει για μια πιο έγκυρη αξιοποίηση των περιοχών που |
el |
heal.advisorName |
Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καπόγιαννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Ρουσάκης, Γρηγόρης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
97 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|