HEAL DSpace

Μελέτη σκοπιμότητας και διερεύνηση των δυνατοτήτων του διαδικτυακού εργαλείου Google Trends για την πρόγνωση πωλήσεων οχημάτων στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζούλφος, Λουκάς el
dc.contributor.author Zoulfos, Loukas en
dc.date.accessioned 2022-02-10T10:42:57Z
dc.date.available 2022-02-10T10:42:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54664
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22362
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πρόγνωση el
dc.subject Forecasting en
dc.subject Δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων el
dc.subject Online search data en
dc.subject Google trends en
dc.subject Προγνωστικά μοντέλα el
dc.subject Predictive modeling en
dc.subject Predictive analytics en
dc.subject Πωλήσεις οχημάτων el
dc.subject Vehicle sales en
dc.subject Ιστοσελίδα google trends el
dc.title Μελέτη σκοπιμότητας και διερεύνηση των δυνατοτήτων του διαδικτυακού εργαλείου Google Trends για την πρόγνωση πωλήσεων οχημάτων στην Ελλάδα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πρόγνωση el
heal.classification Forecasting en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-11
heal.abstract Η χρήση του διαδικτύου συνεχώς αυξάνεται, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι το χρησιμοποιούν καθημερινά σχεδόν σε κάθε δραστηριότητα της ζωής τους. Αφιερώνουν σημαντικά μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε αυτό, καθιστώντας το σε κάτι παραπάνω από ένα απλό εργαλείο. Μια από τις κύριες χρήσεις του διαδικτύου αποτελεί η διενέργεια αναζητήσεων για πληροφορίες αγαθών και υπηρεσιών μέσω μηχανών αναζήτησης. Ο όγκος των δεδομένων των διαδικτυακών αναζητήσεων είναι τεράστιος. Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να εξετάσει αν αυτά τα δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων και συγκεκριμένα αυτά που προέρχονται από την πλατφόρμα Google Trends, μπορούν να αποτυπώσουν επιτυχώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορά προϊόντων όπως είναι τα αυτοκίνητα. Στην ουσία μελετά σε ποιο βαθμό τα δεδομένα Google Trends έχουν προγνωστική ισχύ, όσον αφορά την πρόβλεψη πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η πρόγνωση πωλήσεων αποτελεί βασική συνιστώσα ενός αποτελεσματικού σχεδιασμού παραγωγής και κατά συνέπεια της λήψης βέλτιστων αποφάσεων ιδιαίτερα στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για το σκοπό αυτό δημιουργείται ένας αριθμός προγνωστικών μοντέλων βασισμένα σε ποικίλες τεχνικές πρόβλεψης εισάγοντας δεδομένα από το Google Trends αλλά και διάφορες άλλες οικονομικές μεταβλητές. Πιο συγκεκριμένα για κάθε μια από τις τέσσερις μάρκες αυτοκινήτων που μελετώνται στην παρούσα εργασία, διεξάγονται μηνιαίες προβλέψεις χρονικού ορίζοντα 12 μηνών για καθορισμένο χρονικό διάστημα. Η απόδοση κάθε μοντέλου αξιολογείται με τον υπολογισμό αποκλίσεων ανάμεσα στις προβλέψεις του και στις πραγματικές παρατηρήσεις για αυτό το διάστημα. Κρίνοντας από τα αποτελέσματα της διαδικασίας διεξαγωγής προβλέψεων, στη παρούσα εργασία επετεύχθη η δημιουργία προγνωστικού μοντέλου με την εισαγωγή δεδομένων Google Trends το οποίο κατάφερε να ξεπεράσει σε απόδοση παραδοσιακές μεθόδους πρόβλεψης κατά 17%. Επίσης στις περισσότερες περιπτώσεις ―πλην ορισμένων εξαιρέσεων― η εισαγωγή τέτοιων δεδομένων βελτίωσε έστω και σε μικρό βαθμό την ακρίβεια των προβλέψεων. Συνεπώς φαίνεται ότι τα δεδομένα Google Trends έχουν σημαντική προγνωστική ισχύ, σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον. Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας καταδεικνύουν τη χρησιμότητα των δεδομένων διαδικτυακών αναζητήσεων για τη δημιουργία προγνωστικών μοντέλων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σαν προσθήκη στις ήδη υπάρχουσες παραδοσιακές μεθόδους πρόβλεψης. Ακόμα επισημαίνεται η αξία της πληροφορίας που μπορεί να εξαχθεί από τέτοιου είδους δεδομένα και γίνονται προτάσεις για μελλοντική διερεύνηση τρόπων που ίσως καταστήσουν αποτελεσματικότερη την εκμετάλλευση της. el
heal.abstract The use of the internet is constantly increasing, more and more people use it every day in almost every activity of their life. They spend a considerable amount of time on it, making it more than just a tool. One of the main uses of the internet is to search for information on goods and services through search engines. The volume of internet search data is huge. This dissertation seeks to examine whether these online search data, and in particular those derived from the Google Trends platform, can successfully capture the interest of consumers in purchasing products such as cars. Actually, it studies the extent to which Google Trends data have predictive power, in terms of forecasting car sales in Greece. Sales forecasting is a key component of effective production planning and consequently of optimal decision making especially in the automotive industry. For this purpose, a number of forecasting models have been created based on various forecasting techniques by entering data from Google Trends and several other economic variables. More specifically, for each of the four car brands studied in the present thesis, monthly forecasts have been made with 12 month time horizon for a specified period of time. The performance of each model is evaluated by calculating the discrepancies between its forecasts and the actual observations for this period. Judging by the results of the forecasting process, in the present dissertation a forecasting model was created using Google Trends data and managed to outperform traditional forecasting methods by 17%. Also in most cases ―with a few exceptions― the introduction of such data has improved the accuracy of the predictions, albeit to a small extent. So it seems that Google Trends data have significant predictive power, at least in some cases. The results of this thesis demonstrate the usefulness of online search data in construction of predictive models, which can be used by the automotive industry as an addition to the existing traditional forecasting methods. The value of the information that can be extracted from such data is also pointed out and suggestions have been made for future exploration of ways that may make its exploitation more effective. en
heal.advisorName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ναθαναήλ, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 127 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα