dc.contributor.author | Μαγκριώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Magkriotis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T10:50:05Z | |
dc.date.available | 2022-02-10T10:50:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54668 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22366 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αστικές συγκοινωνίες | el |
dc.subject | Μέσα μαζικής μεταφοράς | el |
dc.subject | Αξία του χρόνου | el |
dc.subject | Δεδηλωμένη προτίμηση | el |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | Public transport | en |
dc.subject | Means of transport | en |
dc.subject | Value of time | en |
dc.subject | Stated preference | en |
dc.subject | Pandemic | en |
dc.title | Μοντέλο εκτίμησης της αξίας του χρόνου μετακίνησης των επιβατών αστικών συγκοινωνιών την περίοδο του covid-19 | el |
dc.title | Prediction model for the value of time of public transport passengers during the covid-19 pandemic | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αστικές συγκοινωνίες | el |
heal.classification | Στατιστική ανάλυση | el |
heal.classification | Μεταφορές | el |
heal.classification | Public transport | en |
heal.classification | Statistical analysis | en |
heal.classification | Transportation | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-19 | |
heal.abstract | Ο σκοπός της Διπλωματικής Εργασίας είναι διπλός: αφενός να γίνει έρευνα πάνω στο πεδίο των μεταφορών με Αστικές Συγκοινωνίες και το πως επηρεάστηκαν από την πανδημία, αφετέρου να υπολογιστεί η Αξία του Χρόνου εν καιρώ πανδημίας για τους μετακινούμενους με τις Αστικές Συγκοινωνίες. Στην αρχή γίνεται μελέτη μέσα από διάφορες υλοποιημένες έρευνες επί του θέματος, δηλαδή των Αστικών Συγκοινωνιών και του COVID-19. Οι έρευνες αφορούν στην πανδημία και το πως επηρέασε τις μετακινήσεις και εκπονήθηκαν με πληθώρα τρόπων, με έρευνες από δεδηλωμένης προτίμησης έως και καταγραφή μετακινήσεων με GPS ή με επικυρωμένα εισιτήρια. Επίσης γίνεται μελέτη ερευνών που θίγουν το θέμα της Αξίας του Χρόνου, που αποτελεί στοιχείο του Γενικευμένου Κόστους Μετακίνησης, όχι όμως για Αστικές Συγκοινωνίες και COVID-19, καθώς δεν βρέθηκε σχετική έρευνα. Μετά την έρευνα δημιουργείται ερωτηματολόγιο, ακολουθώντας πρότυπα έρευνας δεδηλωμένης προτίμησης, το οποίο σύνολο έχει συνολικά 4 σκέλη και 29 ερωτήσεις, συνδυάζοντας ιδέες από ήδη υπάρχουσες έρευνες που μελετήθηκαν με νέες ιδέες που δεν έχουν μελετηθεί καθόλου ή λίγο, καταγράφοντας εν τέλει 200 έγκυρες απαντήσεις. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου συμφωνούν με ευρήματα των μελετημένων ερευνών, καθώς φαίνεται σημαντική μείωση των επιβατών των Αστικών Συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας ως προς κάθε επίπεδο. Οι ερωτήσεις του ερωτηματολογίου με τις απαντήσεις τους μετατρέπονται σε μεταβλητές, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν από το λογισμικό SPSS για την κατασκευή του μοντέλου πρόβλεψης για την επιλογή Αστικών Συγκοινωνιών ή Άλλου Μέσου στα σενάρια μετακίνησης εν μέσω πανδημίας. Συνολικά με την κωδικοποίηση των απαντήσεων, δημιουργήθηκαν 78 μεταβλητές, με μια από αυτές την εξαρτημένη "Target", που είναι η, παραπάνω, επιλογή μέσου. Από τις υπόλοιπες 77 ανεξάρτητες μεταβλητές χρησιμοποιήθηκαν οι 16 για τον μοντέλο πρόβλεψης. Γίνεται κατηγοριοποίηση των απαντήσεων του Ατομικού Εισοδήματος σε 2 νέες κατηγορίες, με κριτήριο το άνω ή κάτω των 10000€. Γίνεται ανάλυση ως προς το ατομικό εισόδημα, το οποίο δεν περιέχεται ως μεταβλητή στο μοντέλο, αλλά συσχετίζεται έντονα με ήδη υπάρχουσες μεταβλητές του μοντέλου. Οι Αξίες των Χρόνων μετακίνησης με Αστικές Συγκοινωνίες εν μέσω πανδημίας, όσο μεγαλύτερο το ατομικό εισόδημα, τόσο μεγαλύτερες είναι και αυτές, με τις Αξίες των Χρόνων μετακίνησης για την 2η κατηγορία "Μεσαίο & Υψηλό εισόδημα" σχεδόν διπλάσιες της πρώτης. Η πανδημία έχει επηρεάσει σημαντικά τις μετακινήσεις, γεγονός που ανακλάται σε όλα τα στοιχεία της έρευνας. | el |
heal.abstract | The aim of this Diploma Thesis is to research the impact of the COVID-19 pandemic using Public Transport during the pandemic, by re-estimating the Value of Time of Public Transport users during the pandemic. Initially, a literature review was conducted including papers presenting similar research efforts from different countries and cities: Among those papers, the impact of the pandemic on the usage of Public Transport, along the Value of Time were concerned. Based on this literature, a Stated Preference survey was conducted, combining new ideas with already established ones in the literature. For this purpose, a questionnaire was appropriately structured. A total of 200 valid responses were gathered from the survey. In order to estimate the Value of Time, a prediction model was developed through the statistical analysis of the data gathered from the survey and using the SPSS software. Furthermore, a more targeted estimation of the Value of Time took place by dividing passengers into 2 groups, regarding their personal income, and estimating the Value of Time separately for these 2 groups. Even though personal income was not included in the prediction model as a variable, that information was sufficiently included in the model via other explanatory variables, highly correlated to it. The Value of Time was found to be greater for the 2nd income group, that is passengers with personal income of more than 10000€. A large decrease in Public Transport ridership became apparent from the answers received, with the Value of Time estimated low for both passenger groups during the pandemic. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: