HEAL DSpace

Μοντέλο εκτίμησης της αξίας του χρόνου μετακίνησης των επιβατών αστικών συγκοινωνιών την περίοδο του covid-19

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαγκριώτης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Magkriotis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2022-02-10T10:50:05Z
dc.date.available 2022-02-10T10:50:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54668
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22366
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αστικές συγκοινωνίες el
dc.subject Μέσα μαζικής μεταφοράς el
dc.subject Αξία του χρόνου el
dc.subject Δεδηλωμένη προτίμηση el
dc.subject Πανδημία el
dc.subject Public transport en
dc.subject Means of transport en
dc.subject Value of time en
dc.subject Stated preference en
dc.subject Pandemic en
dc.title Μοντέλο εκτίμησης της αξίας του χρόνου μετακίνησης των επιβατών αστικών συγκοινωνιών την περίοδο του covid-19 el
dc.title Prediction model for the value of time of public transport passengers during the covid-19 pandemic en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αστικές συγκοινωνίες el
heal.classification Στατιστική ανάλυση el
heal.classification Μεταφορές el
heal.classification Public transport en
heal.classification Statistical analysis en
heal.classification Transportation en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-19
heal.abstract Ο σκοπός της Διπλωματικής Εργασίας είναι διπλός: αφενός να γίνει έρευνα πάνω στο πεδίο των μεταφορών με Αστικές Συγκοινωνίες και το πως επηρεάστηκαν από την πανδημία, αφετέρου να υπολογιστεί η Αξία του Χρόνου εν καιρώ πανδημίας για τους μετακινούμενους με τις Αστικές Συγκοινωνίες. Στην αρχή γίνεται μελέτη μέσα από διάφορες υλοποιημένες έρευνες επί του θέματος, δηλαδή των Αστικών Συγκοινωνιών και του COVID-19. Οι έρευνες αφορούν στην πανδημία και το πως επηρέασε τις μετακινήσεις και εκπονήθηκαν με πληθώρα τρόπων, με έρευνες από δεδηλωμένης προτίμησης έως και καταγραφή μετακινήσεων με GPS ή με επικυρωμένα εισιτήρια. Επίσης γίνεται μελέτη ερευνών που θίγουν το θέμα της Αξίας του Χρόνου, που αποτελεί στοιχείο του Γενικευμένου Κόστους Μετακίνησης, όχι όμως για Αστικές Συγκοινωνίες και COVID-19, καθώς δεν βρέθηκε σχετική έρευνα. Μετά την έρευνα δημιουργείται ερωτηματολόγιο, ακολουθώντας πρότυπα έρευνας δεδηλωμένης προτίμησης, το οποίο σύνολο έχει συνολικά 4 σκέλη και 29 ερωτήσεις, συνδυάζοντας ιδέες από ήδη υπάρχουσες έρευνες που μελετήθηκαν με νέες ιδέες που δεν έχουν μελετηθεί καθόλου ή λίγο, καταγράφοντας εν τέλει 200 έγκυρες απαντήσεις. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου συμφωνούν με ευρήματα των μελετημένων ερευνών, καθώς φαίνεται σημαντική μείωση των επιβατών των Αστικών Συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας ως προς κάθε επίπεδο. Οι ερωτήσεις του ερωτηματολογίου με τις απαντήσεις τους μετατρέπονται σε μεταβλητές, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν από το λογισμικό SPSS για την κατασκευή του μοντέλου πρόβλεψης για την επιλογή Αστικών Συγκοινωνιών ή Άλλου Μέσου στα σενάρια μετακίνησης εν μέσω πανδημίας. Συνολικά με την κωδικοποίηση των απαντήσεων, δημιουργήθηκαν 78 μεταβλητές, με μια από αυτές την εξαρτημένη "Target", που είναι η, παραπάνω, επιλογή μέσου. Από τις υπόλοιπες 77 ανεξάρτητες μεταβλητές χρησιμοποιήθηκαν οι 16 για τον μοντέλο πρόβλεψης. Γίνεται κατηγοριοποίηση των απαντήσεων του Ατομικού Εισοδήματος σε 2 νέες κατηγορίες, με κριτήριο το άνω ή κάτω των 10000€. Γίνεται ανάλυση ως προς το ατομικό εισόδημα, το οποίο δεν περιέχεται ως μεταβλητή στο μοντέλο, αλλά συσχετίζεται έντονα με ήδη υπάρχουσες μεταβλητές του μοντέλου. Οι Αξίες των Χρόνων μετακίνησης με Αστικές Συγκοινωνίες εν μέσω πανδημίας, όσο μεγαλύτερο το ατομικό εισόδημα, τόσο μεγαλύτερες είναι και αυτές, με τις Αξίες των Χρόνων μετακίνησης για την 2η κατηγορία "Μεσαίο & Υψηλό εισόδημα" σχεδόν διπλάσιες της πρώτης. Η πανδημία έχει επηρεάσει σημαντικά τις μετακινήσεις, γεγονός που ανακλάται σε όλα τα στοιχεία της έρευνας. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is to research the impact of the COVID-19 pandemic using Public Transport during the pandemic, by re-estimating the Value of Time of Public Transport users during the pandemic. Initially, a literature review was conducted including papers presenting similar research efforts from different countries and cities: Among those papers, the impact of the pandemic on the usage of Public Transport, along the Value of Time were concerned. Based on this literature, a Stated Preference survey was conducted, combining new ideas with already established ones in the literature. For this purpose, a questionnaire was appropriately structured. A total of 200 valid responses were gathered from the survey. In order to estimate the Value of Time, a prediction model was developed through the statistical analysis of the data gathered from the survey and using the SPSS software. Furthermore, a more targeted estimation of the Value of Time took place by dividing passengers into 2 groups, regarding their personal income, and estimating the Value of Time separately for these 2 groups. Even though personal income was not included in the prediction model as a variable, that information was sufficiently included in the model via other explanatory variables, highly correlated to it. The Value of Time was found to be greater for the 2nd income group, that is passengers with personal income of more than 10000€. A large decrease in Public Transport ridership became apparent from the answers received, with the Value of Time estimated low for both passenger groups during the pandemic. en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα