HEAL DSpace

Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβατικότητας των οδηγών σε κόμβους με φωτεινή σηματοδότηση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατωπόδης, Μάριος el
dc.contributor.author Katopodis, Marios en
dc.date.accessioned 2022-02-10T11:57:07Z
dc.date.available 2022-02-10T11:57:07Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54687
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22385
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Παραβτικότητα κόκκινης ένδειξης el
dc.subject Αστικοί κόμβοι el
dc.subject Δυαδική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Παράμετροι επιρροής el
dc.subject Φωτεινός σηματοδότης el
dc.subject Red light violation en
dc.subject Urban intersections en
dc.subject Binary logistic regression en
dc.subject Contributory factors en
dc.subject Red light signal en
dc.title Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβατικότητας των οδηγών σε κόμβους με φωτεινή σηματοδότηση el
dc.title Investigation of the contributory factor of red light violation at urban intersections en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στον προσδιορισμό των παραμέτρων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών που παραβιάζουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη σε αστικούς κόμβους. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα πεδίου μέσω παρατηρήσεων σε δύο κόμβους στην περιοχή του Πειραιά. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 15 ώρες παρατηρήσεων στους δύο κόμβους, στις οποίες καταγράφηκαν 740 οδηγοί εκ των οποίων οι 309 είχαν παραβιάσει την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ 331 δεν υπέπεσαν σε παράβαση παρόλο που είχαν αυτή τη δυνατότητα. Κατά την διάρκεια των μετρήσεων καταγράφηκαν μια σειρά από παραμέτρους που θεωρήθηκε ότι μπορεί να επηρεάζουν την απόφαση του οδηγού. Οι παράμετροι αυτοί επιλέχθηκαν με βάση αντίστοιχες διεθνείς έρευνες, και διαχωρίζονται σε παραμέτρους που αφορούν το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας αλλά και χαρακτηριστικά του οδηγού. Η μετρήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν με καταγραφές παρατηρητή και βιντεοκάμερας. Την καταγραφή των μετρήσεων ακολούθησε η επεξεργασία και στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω του μοντέλου logit. Συγκεντρωτικά σχεδιάστηκαν 3 μοντέλα που παρουσιάζουν τη συμπεριφορά του συνόλου του δείγματος, ενώ σχεδιάστηκαν μοντέλα και για τους υπο-πληθυσμούς των οδηγών που αφορούν τις επιμέρους προσβάσεις των κόμβων για να προσδιοριστεί αν υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους. Συνολικά, τα αποτελέσματα υπέδειξαν ότι οι νεότεροι σε ηλικία οδηγοί είναι πιο πιθανό να παραβιάσουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ αντίθετα το φύλο του οδηγού δεν φαίνεται να έχει κάποια επίδραση. Επιπλέον, τα αποτελέσματα των μοντέλων υποδεικνύουν ότι οι οδηγοί που κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες είναι πιο πιθανό να παραβιάσουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ εκείνοι που κατευθύνονται είτε δεξιά είτε αριστερά είναι πιο επιρρεπής σε παράβαση. Τέλος, η παρουσία πεζών στον κόμβο αποθαρρύνει τους οδηγούς να παραβιάσουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ σημειώθηκαν και διαφορές στην οδική συμπεριφορά των οδηγών ανάλογα τον τύπο οχήματος, με τα δίκυκλα να είναι πιο επιρρεπή στην παραβίαση της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού σηματοδότη. el
heal.abstract The present thesis aims to determine the parameters that affect the behavior of drivers committing red light violations at urban intersections. For this purpose, a field survey was conducted through observations on two intersections in the area of Piraeus. A total of 15 hours of observations were made at these intersections resulting in a sample size of 740 drivers it total. 309 drivers had violated the red light, while 331 had not, even though they had the opportunity to do so. Within the field study, a number of parameters were recorded that were considered to be influential considering drivers’ behaviour. These parameters were selected based on the findings of a literature review on a substantial number of international research papers. The reported parameters were classified in 3 categories: a) parameters concerning the road network, b) parameters concerning traffic conditions, and c) parameters concerning the driver’s characteristics. The measurements were conducted through observations from an observer, while video recordings were also performed. Data collection was followed by statistical analysis of the data through the logit model. Three models were designed representing the behaviour of the whole sample, while additional models were also designed for each distinct approach in order to identify potential differences between them. Overall, the results indicate that younger drivers are more likely to violate the red light, while on the contrary driver gender does not seem to have any effect. Moreover, drivers who tend to drive at higher speeds are more likely to violate the red light, while turn right or left at the junction are more prone to violate the red light. Finally, the presence of pedestrians at the intersections discourages drivers from violating the red light, while differences in driver behaviour were identified considering different vehicle types, with motorcycles being more prone to red light violations. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα