dc.contributor.author |
Σύλλας, Μάριος Ιάσων
|
el |
dc.contributor.author |
Syllas, Marios Iason
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-02-17T10:00:53Z |
|
dc.date.available |
2022-02-17T10:00:53Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54761 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22459 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αλληλεπίδραση |
el |
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Απόσταση |
el |
dc.subject |
RS2 |
en |
dc.subject |
Υποστήριξη |
el |
dc.title |
Επίδραση της απόστασης των κλάδων δίδυμης οδικής σήραγγας στη μηχανική της συμπεριφορά |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τεχνικές διάνοιξης σηράγγων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-10-25 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αριθμητική προσομοίωση και τα κατασκευαστικά θέματα της διάνοιξης δίδυμων οδικών σηράγγων ανάλογα της απόστασης των δύο κλάδων και των εδαφικών χαρακτηριστικών στο τμήμα το οποίο έγινε η διάνοιξη. Για να διαμορφωθούν τα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν και στη συνέχεια να γίνει η αριθμητική ανάλυσή τους, χρησιμοποιήθηκε το δισδιάστατο υπολογιστικό πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων Rocscience (2019), RS2 2019.
Αρχικά αναλύθηκαν οι συνθήκες υπό τις οποίες πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη των δύο σηράγγων, δηλαδή τα γεωτεχνικά χαρακτηριστικά της βραχόμαζας στην οποία πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη.
Έπειτα πραγματοποιήθηκε η προσομοίωση δίδυμης οδικής σήραγγας σε ελαστική βραχομάζα. Κατασκευάστηκαν συνολικά οκτώ (8) αριθμητικά μοντέλα, τέσσερα για δίδυμες σήραγγες κυκλικής διατομής σε τέσσερις (4) διαφορετικές αποστάσεις μεταξύ τους και τέσσερα (4) αριθμητικά μοντέλα για δίδυμες σήραγγες πεταλοειδούς διατομής αντίστοιχα.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η προσομοίωση δύο (2) δίδυμων οδικών σηράγγων πεταλοειδούς διατομής σε ελαστοπλαστική βραχομάζα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση κατασκευάστηκαν συνολικά σαράντα οκτώ (48) μοντέλα τα οποία καλύπτουν τις τέσσερις (4) διαφορετικές αποστάσεις ανάμεσα στις δύο (2) σήραγγες , τα γεωτεχνικά χαρακτηριστικά της βραχομάζας στην οποία έγινε η εκσκαφή και των επιδράσεων των τριών (3) κύριων τάσεων που επιδρούν πάνω σε αυτές.
Ύστερα μελετήθηκε η επίδραση της απόστασης των δύο κλάδων δίδυμης οδικής σήραγγας. Ακολούθησε η περιγραφή του έργου των σηράγγων της Κνημίδας , η περιγραφή των γεωτεχνικών συνθηκών και των κατηγοριών υποστήριξης. 'Έγινε αριθμητική προσομοίωση σταδιακής διάνοιξης, υποστήριξης και ανάλυση των αποτελεσμάτων.
Επιλεκτικά μέσω των παραπάνω μοντέλων, αντλήθηκαν συγκεκριμένα συμπεράσματα από τη σύγκριση αριθμητικών προσομοιώσεων . |
el |
heal.advisorName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζευγώλης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
76 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|