heal.abstract |
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές είδος αθλήματος, σε παγκόσμια κλίμακα, και η απαρχή του χρονολογείται τον 19ο αιώνα. Από εκείνη την εποχή, η εξέλιξη του τομέα αυτού είναι διαρκής, με αποτέλεσμα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, να μη θυμίζει σε τίποτα τη μορφή του στα πρώιμα στάδια της ύπαρξής του.
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, εκτός από το ότι είναι ένα ευχάριστο θέαμα για τους φίλους του αθλήματος, κατέχει και έναν πιο βαθύ και ουσιαστικό ρόλο. Αποτελεί έναν κλάδο, στον οποίον οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν συνεχή μάχη, δοκιμάζοντας νέου είδους τεχνολογίες και εξετάζοντας πώς αυτές επιδρούν στη συμπεριφορά των αυτοκινήτων στην πίστα και την ικανότητά τους να τους προσφέρουν νίκες, ενάντια στους αντιπάλους τους. Οι τεχνολογίες αυτές αφορούν κυρίως στα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η ισχύς του κινητήρα, τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και οι διαστάσεις των ελαστικών ή τα χαρακτηριστικά του σκελετού (σασί) του αυτοκινήτου.
Παρ’ όλο που, με βάση τη δημοφιλέστερη άποψη, ο ανθρώπινος παράγοντας έχει έναν εξέχοντα ρόλο στην επιτυχία (ή αποτυχία) στο συγκεκριμένο άθλημα, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι προαναφερθείσες τεχνολογίες, αρκετά συχνά, κατέχουν έναν εξίσου – αν όχι περισσότερο – σημαντικό ρόλο.
Στην παρούσα εργασία, μελετάται η επίδραση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών (συγκεκριμένα, της απόστασης από το έδαφος και της διαμέτρου των τροχών) ενός οχήματος της Formula 1, στην αεροδυναμική αντίσταση και την κάθετη δύναμη, που ασκείται σε αυτό και, κατά συνέπεια, στις τιμές των αεροδυναμικών συντελεστών οπισθέλκουσας και άνωσης. Η μελέτη αυτή λαμβάνει χώρα για διαφορετικά μοντέλα τύρβης και, κατόπιν σύγκρισης, αποφασίζεται ποιο απ’ όλα προσφέρει τον βέλτιστο συνδυασμό υπολογιστικού κόστους και συμφωνίας με τα πειραματικά δεδομένα. |
el |