HEAL DSpace

Μαθηματική μοντελοποίηση ροής γύρω από αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 1

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χρυσολωράς, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Chrysoloras, Theodoros en
dc.date.accessioned 2022-02-23T10:00:39Z
dc.date.available 2022-02-23T10:00:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54809
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22507
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” el
dc.rights Default License
dc.subject Αεροδυναμική el
dc.subject Τύρβη el
dc.subject Συντελεστής οπισθέλκουσας el
dc.subject Συντελεστής άνωσης el
dc.subject PHOENICS en
dc.subject Aerodynamics en
dc.subject Turbulence en
dc.subject Drag coefficient en
dc.subject Lift coefficient en
dc.title Μαθηματική μοντελοποίηση ροής γύρω από αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 1 el
heal.type masterThesis
heal.classification Υπολογιστική Μηχανική Ρευστών el
heal.classification Computational Fluid Dynamics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-06-29
heal.abstract Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές είδος αθλήματος, σε παγκόσμια κλίμακα, και η απαρχή του χρονολογείται τον 19ο αιώνα. Από εκείνη την εποχή, η εξέλιξη του τομέα αυτού είναι διαρκής, με αποτέλεσμα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, να μη θυμίζει σε τίποτα τη μορφή του στα πρώιμα στάδια της ύπαρξής του. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, εκτός από το ότι είναι ένα ευχάριστο θέαμα για τους φίλους του αθλήματος, κατέχει και έναν πιο βαθύ και ουσιαστικό ρόλο. Αποτελεί έναν κλάδο, στον οποίον οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν συνεχή μάχη, δοκιμάζοντας νέου είδους τεχνολογίες και εξετάζοντας πώς αυτές επιδρούν στη συμπεριφορά των αυτοκινήτων στην πίστα και την ικανότητά τους να τους προσφέρουν νίκες, ενάντια στους αντιπάλους τους. Οι τεχνολογίες αυτές αφορούν κυρίως στα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η ισχύς του κινητήρα, τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και οι διαστάσεις των ελαστικών ή τα χαρακτηριστικά του σκελετού (σασί) του αυτοκινήτου. Παρ’ όλο που, με βάση τη δημοφιλέστερη άποψη, ο ανθρώπινος παράγοντας έχει έναν εξέχοντα ρόλο στην επιτυχία (ή αποτυχία) στο συγκεκριμένο άθλημα, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι προαναφερθείσες τεχνολογίες, αρκετά συχνά, κατέχουν έναν εξίσου – αν όχι περισσότερο – σημαντικό ρόλο. Στην παρούσα εργασία, μελετάται η επίδραση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών (συγκεκριμένα, της απόστασης από το έδαφος και της διαμέτρου των τροχών) ενός οχήματος της Formula 1, στην αεροδυναμική αντίσταση και την κάθετη δύναμη, που ασκείται σε αυτό και, κατά συνέπεια, στις τιμές των αεροδυναμικών συντελεστών οπισθέλκουσας και άνωσης. Η μελέτη αυτή λαμβάνει χώρα για διαφορετικά μοντέλα τύρβης και, κατόπιν σύγκρισης, αποφασίζεται ποιο απ’ όλα προσφέρει τον βέλτιστο συνδυασμό υπολογιστικού κόστους και συμφωνίας με τα πειραματικά δεδομένα. el
heal.advisorName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Καβουσανάκης, Μιχάλης el
heal.committeeMemberName Μπούρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 74 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής