HEAL DSpace

Μέθοδοι διδασκαλίας της αρχιτεκτονικής σε εικονική εμβύθιση: πειραματισμοί για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βελαώρα, Μαρία el
dc.contributor.author Velaora, Maria en
dc.date.accessioned 2022-02-24T14:08:34Z
dc.date.available 2022-02-24T14:08:34Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54831
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22529
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική μάθηση el
dc.subject Architecture learning en
dc.subject Επαυξημένη πραγματικότητα el
dc.subject Πειραματισμός el
dc.subject Αλληλεπίδραση el
dc.subject Στούντιο σχεδιασμού el
dc.subject Εμβύθιση el
dc.subject Augmented reality en
dc.subject Design studio en
dc.subject Experimentation en
dc.subject Immersion en
dc.subject Interaction, en
dc.title Μέθοδοι διδασκαλίας της αρχιτεκτονικής σε εικονική εμβύθιση: πειραματισμοί για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό el
dc.title Methods of teaching architecture in virtual immersion: experimentations for the design studio en
dc.title Méthodes d'enseignement de l'architecture en immersion virtuelle: expérimentations pour le studio de projet fr
heal.type doctoralThesis
heal.classification Architecture, urbanism and environment en
heal.classification Αρχιτεκτονική, πολεοδομία και περιβάλλον el
heal.classification Architecture, urbanisme et environnement fr
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-12-03
heal.abstract Οι ψηφιακές πραγματικότητες, όπως η εικονική (VR) ή η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), μπορούν να συμπληρώσουν τις παραδοσιακές μεθόδους εκμάθησης αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Οι δυνατότητες ανάμειξης του πραγματικού και του εικονικού περιβάλλοντος, που καθίσταται δυνατή από την AR, θα προωθήσουν την οικειοποίηση των σχέσεων μεταξύ της αρχιτεκτονικής και του περιβάλλοντός της. Η VR θα επέτρεπε την αντιμετώπιση διαφορετικών καταστάσεων από τον φοιτητή αρχιτεκτονικής. Η διδακτορική εργασία στοχεύει στη συμβολή πιθανών χρήσεων διαδραστικών εικονικών περιβαλλόντων από τα οποία μπορούν να αναδυθούν νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι διδασκαλίας αρχιτεκτονικής. Οι μετασχηματισμοί στις μεθόδους διδασκαλίας που σχετίζονται με τις ψηφιακές τεχνολογίες ξεφεύγουν εντελώς από τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής, η οποία παραμένει σταθερά ριζωμένη στην παράδοση. Η ερευνητική μέθοδος που αναπτύξαμε συνίστατο στη διεξαγωγή ερευνών μεταξύ φοιτητών αρχιτεκτονικής. Επιπλέον, έχουμε αναπτύξει ψηφιακές εφαρμογές και τις δοκιμάσαμε στο μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Τέλος, έχουμε συνθέσει αυτές τις εμπειρίες για να προσδιορίσουμε τις δυνατότητες και τα τα όρια της ψηφιακής πραγματικότητας και των εικονικών εμβυθιστικών περιβαλλόντων που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής. el
heal.abstract Digital realities, such as virtual (VR) or augmented reality (AR), can complement traditional methods of learning architectural design. The possibilities of mixing the real and the virtual environment, made possible by AR, would promote the appropriation of the relationships between architecture and its surroundings. VR would make it possible to confront the architectural student with different situations. The thesis aims to contribute possible uses of interactive virtual environments on which new educational methods of teaching architecture can emerge. The transformations in teaching methods related to Digital Technologies completely escape the teaching of architecture, which remains firmly rooted in tradition. The research method that we developed consisted of carrying out surveys among architectural students. Furthermore, we have developed digital applications and tested them in design studios. Finally, we have synthesized these experiences to identify the possibilities and limits of digital realities and virtual immersive environments used in the teaching of architecture. en
heal.abstract Les réalités numériques, telles que la réalité virtuelle (RV) ou augmentée (RA) peuvent compléter les méthodes traditionnelles d’apprentissage de la conception architecturale. Les possibilités de mixité entre l’environnement réel et virtuel, rendues possibles par la RA, favoriseraient l’appropriation des relations entre l’architecture et son milieu. La RV permettrait de confronter l’étudiant à différentes situations. La thèse vise à contribuer aux usages possibles d’environnements virtuels interactifs de réalités numériques à partir desquels pourraient émerger de nouvelles méthodes pédagogiques d’enseignement de l’architecture. Les transformations des méthodes pédagogiques liées aux technologies numériques échappent totalement à l’enseignement de l’architecture, qui reste fortement ancrée dans la tradition. La méthode de recherche que nous avons développée a consisté à mener des enquêtes auprès d’étudiants. Nous avons développé des applications numériques et nous les avons expérimentés au sein des ateliers de projets. Enfin, nous avons synthétisé ces expériences afin d’identifier les possibilités et les limites de l’usage des réalités numériques et des environnements virtuels immersifs dans l’enseignement de l’architecture. fr
heal.sponsor The thesis is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund-ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project "Strengthening Human Resources Research Potential via Doctorate Research - 2 ndCycle" (MIS-5000432), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ). en
heal.sponsor Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας» (MIS-5000432), που υλοποιεί το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). el
heal.advisorName Μωραϊτης, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Guena, Francois en
heal.advisorName Moraitis, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Marin, Philippe en
heal.committeeMemberName Lioret, Alain en
heal.committeeMemberName Σαντοριναίος, Μάνθος el
heal.committeeMemberName Mader, Stephanie en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα