HEAL DSpace

Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβατικότητας των πεζών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρβανιτάκη, Δήμητρα el
dc.contributor.author Arvanitaki, Dimitra en
dc.date.accessioned 2022-03-03T09:27:16Z
dc.date.available 2022-03-03T09:27:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54903
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22601
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Διάσχιση el
dc.subject Διάβαση el
dc.subject Κόκκινη ένδειξη el
dc.subject Παραβατική συμπεριφορά el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Crossing en
dc.subject Pedestrian crossing red light indication en
dc.subject Illegal behavior en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Discrete choices analysis en
dc.title Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβατικότητας των πεζών el
dc.title Contributory factors of pedestrian illegal crossing en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο τον προσδιορισμό των παραμέτρων που ωθούν τους πεζούς σε παραβατικές συμπεριφορές. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία αυτή εξετάζει τους παράγοντες για τους οποίους ο πεζός διασχίζει τη διάβαση όταν η ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη είναι κόκκινη ή διασχίζει την οδό εκτός διάβασης πεζών ενώ υπάρχει διάβαση σε κοντινή απόσταση. Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε έρευνα στην περιοχή της Αθήνας, τον Ιούλιο του 2020 με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και συμμετείχαν 356 άνθρωποι. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων επιλέχθηκε η γλώσσα προγραμματισμού R-statistics και το περιβάλλον R-Studio, όπου αναπτύχθηκαν probit μοντέλα. Τα προς εξέταση μοντέλα είναι «Διάσχιση της διάβασης κατά τη διάρκεια της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού σηματοδότη» και «Διάσχιση της οδού από σημείο που δεν υπάρχει διάβαση πεζών». Για περαιτέρω εξέταση των αποτελεσμάτων, δημιουργήθηκαν υποομάδες ανάλογα με τον χρόνο πεζής μετακίνησης, από όπου προέκυψαν 4 υπομοντέλα για τους συμμετέχοντες που μετακινούνται συχνότερα και σπανιότερα πεζή. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το πρώτο μοντέλο επηρεάζεται από το φύλο, την ηλικία, το κύριο μέσο μετακίνησης, τον ρυθμό διάσχισης και τη συχνότητα διάσχισης εκτός διάβασης πεζών. Για το δεύτερο μοντέλο ισχύει ότι οι παράμετροι που το επηρεάζουν είναι η συχνότητα διάσχισης κατά τη διάρκεια της κόκκινης ένδειξης, η προσοχή που δείχνει ο πεζός κατά τη διάσχιση εκτός διάβασης, η μετακίνηση για μικρές αποστάσεις, η πεζή μετακίνηση ως μόνη επιλογή και η αντίληψη ότι η διάσχιση εκτός της διάβασης είναι επικίνδυνη. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι αρχικά τα μοντέλα δεν συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ τους καθώς εξαρτώνται από διαφορετικά χαρακτηριστικά. Όσον αφορά στα υπομοντέλα τείνουν να συμπίπτουν με τα αρχικά όπως και μεταξύ τους, δηλαδή υποδεικνύουν το πόσο περπατάει κάποιος δεν επηρεάζει τη συμπεριφορά του όσον αφορά τις παραβατικές συμπεριφορές που διερευνήθηκαν. el
heal.abstract This thesis aims to identify the parameters contributing to pedestrians exhibiting illegal behavior. More specifically, this research investigates the factors considering pedestrian red light crossing and crossing at crossing locations, where pedestrian crossing is not allowed, even though there is a pedestrian crossing nearby. For this purpose, a survey was conducted in the city of Athens, in July 2020 with the use of a questionnaire. The survey was conducted online and the total sample size was 356 participants. Probit models were developed utilizing the R-statistics programming language and the R studio environment. The dependent variables of the models are Pedestrian red light crossing and Crossing the road from a point where there is no pedestrian crossing. Further analysis was performed on populations sub-groups relevant to the duration/ frequency of pedestrian movement. Thus, sub-models were designed for each explored dependent parameter and for each of the aforementioned sub-groups i.e. for participants who walked, often or occasionally. Results showed that the pedestrian red-light crossing is affected by gender, age, main transport mode, rate of crossing and frequency of crossing outside a pedestrian crossing. The parameters that affect pedestrians crossing illegally at locations where there is no pedestrian crossing are the frequency of red-light crossing, the attention shown by the pedestrian when crossing outside the pedestrian crossing, the selection of walking only for short distances or when there is no alternative transportation mode and the perception that crossing outside the pedestrian crossing is risky. The conclusions drawn are that the main models do not largely coincide with each other as they depend on different characteristics. As for the sub-models they tend to coincide with each other main model and with each other indicating that the illegal behaviors investigated are not affected by someone’s walking frequency. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 96 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα