dc.contributor.author | Megalokonomou, Anastasia | en |
dc.contributor.author | Μεγαλοκονόμου, Αναστασία | el |
dc.date.accessioned | 2022-03-03T09:54:49Z | |
dc.date.available | 2022-03-03T09:54:49Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54908 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22606 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ballast | en |
dc.subject | Convention | en |
dc.subject | Treatment | en |
dc.subject | Technoogies | en |
dc.subject | Owner | en |
dc.subject | Water | en |
dc.subject | Έρμα | el |
dc.subject | Κανονισμοί | el |
dc.subject | Διαχείριση | el |
dc.subject | Τεχνολογίες | el |
dc.subject | Φίλτρο | el |
dc.title | Ballast water management convention from owner’s perspective | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Regulations and technologies | en |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-10 | |
heal.abstract | Για πολλά χρόνια, τα πλοία εκτελούσαν τα ταξίδια τους χρησιμοποιώντας το θαλασσινό νερό για να πετύχουν την απαραίτητη ισορροπία βάρους ώστε να φτάσουν στην επιθυμητή κατάσταση φόρτωσης, ευστάθειας, πρόωσης του πλοίου, βύθιση της έλικας και της πλώρης καθώς και για τη ρύθμιση της ταχύτητα λειτουργίας τους. Φόρτωναν βάρος σε ειδικές δεξαμενές των πλοίων για την επίτευξη επαρκούς ευστάθειας και έπειτα το ξεφόρτωναν είτε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – συνοδευόμενης και από της επαναφόρτωσης εν πλω -, είτε στο λιμάνι προορισμού τους. Αυτό το «βάρος» ονομάζεται έρμα και η εν λόγω διαδικασία ερματισμός. Για πολλά χρόνια συνεχιζόταν αυτή η διαδικασία μέχρι που εντοπίστηκαν πολλά προβλήματα, προερχόμενα από την παρουσία στο έρμα των πλοίων ανεπιθύμητων οργανισμών όπως μικρόβια, βακτήρια, πλαγκτόν, ασπόνδυλα κ.λπ., όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, η διαταραχή των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, η μετάδοση επικίνδυνων ασθενειών ανά τον κόσμο κ.α.. Γι’ αυτό τον λόγο, ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (International Maritime Organization - ΙΜΟ), ένας πολυεθνικός, διακυβερνητικός Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός αρμόδιος για την ασφάλεια και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος σε σχέση με ναυτιλιακές δραστηριότητες, επελήφθη για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων μέσω της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC). Το αποτέλεσμα αυτών των συνεδριάσεων ήταν να επιφέρουν ως κανονισμό την ύπαρξη ενός συστήματος διαχείρισης έρματος πάνω σε κάθε πλοίο ώστε να καταστρέφονται οι μικροοργανισμοί που εμπεριέχονται σ’ αυτό και να μένει μόνο «καθαρό» και «άκακο» νερό. Σύμφωνα με τον κανονισμό κάθε πλοίο πρέπει να φέρει ένα σύστημα που να επεξεργάζεται το εισερχόμενο έρμα, να το αποθηκεύει στους ειδικούς χώρους και να ελέγχει την περιεκτικότητα σε μικροοργανισμούς –ή και να το επεξεργάζεται ξανά αν είναι απαραίτητο- πριν την αφερμάτωση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνολογίες που το επιτυγχάνουν αυτό, κάθε μία λειτουργώντας με διαφορετικό τρόπο έτσι ώστε να εξυπηρετείται κάθε πλοίο. Η επιλογή του κατάλληλου συστήματος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως ο τύπος πλοίου, η αναγκαία ποσότητα έρματος, το μέγεθος του πλοίου, τα νερά που πλέει αυτό το πλοίο (αλατότητα, κανονισμοί που ισχύουν κ.λπ.), η ισχύς που απαιτείται και η κατανάλωση του συστήματος καθώς και το κατά πόσο το σύστημα αυτό θα εγκατασταθεί εξ αρχής στο πλοίο – αφορά τα νέα πλοία που χτίζονται- ή αν θα είναι μέρος μετασκευής (retrofit). Στην παρούσα εργασία αναλύονται όλες οι διαθέσιμες τεχνολογίες διαχείρισης έρματος, ο τρόπος λειτουργίας τους καθώς και η σύγκριση μεταξύ τους. Επιπλέον, αναφέρονται όλοι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην διαδικασία επιλογής του κατάλληλου συστήματος. Ως εφαρμογή όλων των παραπάνω, η εργασία συμπεριλαμβάνει και μια συγκριτική αξιολόγηση δύο διαφορετικών συστημάτων διαχείρισης έρματος πάνω σε δύο υπάρχοντα αδελφά, δηλαδή όμοια, πλοία. Τέλος, από τα συμπεράσματα αυτής της εργασίας παρέχονται πολλές χρήσιμες πληροφορίες αλλά και συμβουλές σε πλοιοκτήτες ως προς την επιλογή του κατάλληλου συστήματος, της διαδικασίας που πρέπει να ακολουθηθεί για να εγκριθεί ένα τέτοιο σύστημα καθώς και του χρονοδιαγράμματος που εμπεριέχει όλες τις διορίες από τους κανονισμούς ώστε ένας πλοιοκτήτης να προγραμματίσει σωστά τις απαραίτητες ενέργειες. | el |
heal.advisorName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: