HEAL DSpace

Επεξεργασία μετρήσεων δυναμικών μεγεθών βυτιοφόρων οχημάτων για την εκτίμηση της οδηγικής συμπεριφοράς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζηγιαννίδης, Αριστοτέλης el
dc.contributor.author Chatzigiannidis, Aristotelis en
dc.date.accessioned 2022-03-03T10:07:40Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54911
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22609
dc.rights Default License
dc.subject Οδηγική συμπεριφορά el
dc.subject Επιθετική οδήγηση el
dc.subject Βυτιοφόρα οχήματα el
dc.subject Μέτρησεις δυναμικών μεγεθών el
dc.subject Ανάλυση μετρήσεων el
dc.subject Driver behavior en
dc.subject Aggressive driving en
dc.subject Tanker vehicles en
dc.subject Measurement analysis en
dc.subject Dynamic measurements en
dc.title Επεξεργασία μετρήσεων δυναμικών μεγεθών βυτιοφόρων οχημάτων για την εκτίμηση της οδηγικής συμπεριφοράς el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταφορικά μέσα el
heal.dateAvailable 2023-03-02T22:00:00Z
heal.language el
heal.language en
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-11-09
heal.abstract Η παρούσα Διπλωματική Εργασία ασχολείται με την ανάλυση μετρήσεων δυναμικών μεγεθών οχήματος με στόχο την αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς στην ιδιαίτερη περίπτωση των βυτιοφόρων οχημάτων. Εξετάσθηκαν λεπτομερώς μετρήσεις αλλά και μαγνητοσκοπήσεις από ενδεικτικές διαδρομές τις οποίες πραγματοποίησαν βυτιοφόρα οχήματα υπό την επίβλεψη του Εργαστηρίου Οχημάτων του ΕΜΠ, προκειμένου να αποκαλυφθεί η επίδραση της οδηγικής συμπεριφοράς στα εν λόγω μετρούμενα μεγέθη και τις αντίστοιχες μετρήσεις. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε η αιτιότητα μεταξύ των μετρήσεων και των χειρισμών του οδηγού αλλά και των συνθηκών τις οποίες διαμορφώνει το οδόστρωμα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των βυτιοφόρων οχημάτων (π.χ. βάρος, φυσική κατάσταση φορτίου κ.ά.). Επιπρόσθετα, κατέστη εμφανής η διαφοροποίηση των μετρήσεων μεταξύ δυο διαφορετικών οχημάτων, με παρουσία αλλά και με έλλειψη περιεχόμενου ρευστού στη δεξαμενή τους. Η αποτύπωση αυτή αποκτήθηκε μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης την οποία κατέστησε εφικτή η στρατηγική ποικιλότητα των πειραμάτων σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά τους. Ακόμα, διερευνήθηκαν οι δυνατότητες αξιοποίησης των μετρήσεων για τη συστηματική, χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του ερευνητή, αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς. Δεδομένου ότι τα βυτιοφόρα οχήματα αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο ανατροπής με συγχρόνως αισθητά καταστροφικότερες συνέπειες, η έρευνα αρχικά επικεντρώθηκε στην εκτίμηση του κινδύνου αυτού μέσω των μετρήσεων. Επίσης, επιδιώχθηκε η αναγνώριση και αξιολόγηση των κρίσιμων για την οδική ασφάλεια περιστατικών επιτάχυνσης και πέδησης, χρησιμοποιώντας τις έννοιες του κύκλου τριβής και του τρόπου οδήγησης. Τελικά, συντέθηκε ένας αλγόριθμος βαθμολόγησης της οδηγικής συμπεριφοράς με σκοπό την αυτοματοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης. Συνοπτικά, η επιθετικότητα του οδηγού μεταφράζεται σε ανάλογη πτώση της βαθμολογίας που υπολογίζει ο αλγόριθμος από τις σχετικές μετρήσεις. Για τη διεξαγωγή της έρευνας αξιοποιήθηκε περιγραφική στατιστική, ανάλυση έκτροπων τιμών, φίλτρα και απεικονίσεις στο πεδίο του χρόνου αλλά και της συχνότητας. Οι απαραίτητοι υπολογισμοί, η χάραξη των διαγραμμάτων καθώς και η υλοποίηση του αλγορίθμου, πραγματοποιήθηκαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον MATLAB. el
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 122 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής