dc.contributor.author | Παντερής, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Panteris, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2022-03-03T10:55:36Z | |
dc.date.available | 2022-03-03T10:55:36Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54920 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22618 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδική υποδομή κίνησης | el |
dc.subject | Δήμος Αθηναίων | el |
dc.subject | Δημοτικές Κοινότητες | el |
dc.subject | Γειτονιές | el |
dc.subject | Wheelability | en |
dc.subject | Wheelchair users | en |
dc.subject | Municipality of Athens | en |
dc.subject | Neighborhoods | en |
dc.subject | Road infrastructure | en |
dc.subject | Χρήστες αναπηρικού αμαξίδίου | el |
dc.title | Αξιολόγηση "φιλικότητας" γειτονιάς για την ανεμπόδιστη κίνηση χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων: Η περίπτωση της 5ης και 6ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων. | el |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών" | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
heal.classification | Αστική γεωγραφία | el |
heal.classification | Περιβάλλον και ανάπτυξη | el |
heal.classification | Αστική Κινητικότητα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-27 | |
heal.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, σκοπός μας είναι να αξιολογήσουμε τις υποδομές και συνθήκες, στους δημόσιους χώρους της γειτονιάς, για την ανεμπόδιστη κίνηση χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων. Παρά τις πολλές μελέτες που πραγματεύτηκαν την αξιολόγηση οδικής υποδομής κίνησης πεζή, δεν έχουν γίνει αντίστοιχες μελέτες και δεν υπάρχουν κατάλληλα εργαλεία υπολογισμού και αξιολόγησης της οδικής υποδομής κίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο. Θα υπολογίσουμε έναν σύνθετο δείκτη, που θα τον ονομάσουμε “Wheelability”. Η μελέτη αφορά την 5η και την 6η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Αθηναίων και εμβαθύνει στις 43 γειτονιές τους. Εφαρμόσαμε μία ενισχυμένη μέθοδο καταγραφής δεδομένων της μάκρο και μίκρο κλίμακας του δομημένου περιβάλλοντος με το ακρωνύμιο M.A.P.S.-Mini, καταγράφοντας 25 μεταβλητές, που αξιολογούν τις πλευρές των οικοδομικών τετραγώνων και των συνδέσεών τους. Η καταγραφή αφορά 6.278 πλευρές Ο.Τ. και συνδέσεις τους, σε σύνολο 1.409 Ο.Τ. Η αξιολόγηση έγινε εικονικά, με το εργαλείο της Google, Street View. Αφού επιλέξαμε τα πεζοδρόμια που δεν έχουν εμπόδια για τους χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου, δημιουργήσαμε ομάδες ελκυστικότητας, που συντέθηκαν από τις μεταβλητές που καταγράψαμε. Συγκεντρώνοντας τους μέσους όρους των θεματικών ομάδων, προκύπτει ο σύνθετος δείκτης “Wheelability”. Ακολούθησαν χάρτες και γραφήματα με τον δείκτη, συγκρίσεις και κατάταξη των γειτονιών. Στη συνέχεια ελέγχθηκε η ύπαρξη χωρικής αυτοσυσχέτισης και παρουσιάστηκαν κι άλλοι υπολογισμοί και πίνακες με χρήσιμα ποσοστά εμποδίων και άλλων μεταβλητών. Από την ανάλυση διαπιστώθηκε και αιτιολογήθηκε η ύπαρξη αισθητών διαφορών στα επίπεδα φιλικότητας της κίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο, ανάμεσα στις 43 γειτονιές. | el |
heal.abstract | In the present thesis, our aim is to evaluate the infrastructure and conditions of the public space of the neighborhoods, for unimpeded movement of wheelchair users. Despite the many studies that have dealt with the evaluation of road infrastructure for pedestrians, no corresponding studies have been done and there are no appropriate tools for calculating and evaluating the road infrastructure movement for wheelchairs. We will calculate a complex index, which we will call "Wheelability". The study concerns the 5th and 6th Municipal Communities of the Municipality of Athens and delves into their 43 neighborhoods. We applied an enhanced method of recording macro and micro scale data of the structured environment with the acronym M.A.P.S.-Mini, recording 25 variables, which evaluate the sides of building blocks and their connections. The recording concerns 6.278 sides of blocks and their connections, in a total of 1.409 blocks. The evaluation was done virtually, with the Google tool, Street View. After selecting the sidewalks that have no barriers for wheelchair users, we created groups of desirability, composed of the variables we recorded. Grouping the averages of the thematic groups, the complex index "Wheelability" is obtained. This was followed by maps and graphs with the index, comparisons and ranking of neighborhoods. Then the existence of spatial autocorrelation was checked and other calculations and tables with useful percentages of obstacles and other variables were presented. The analysis identified and justified the existence of significant differences in the friendliness levels of wheelchair mobility, between the 43 neighborhoods. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Photis, Yorgos | en |
heal.advisorName | Πηγάκη, Μαρία | el |
heal.advisorName | Pigaki, Maria | en |
heal.committeeMemberName | Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 181 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: