dc.contributor.author |
Παστρωμά, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Τσικούρη, Λουκία
|
el |
dc.contributor.author |
Pastroma, Vasiliki
|
en |
dc.contributor.author |
Tsikouri, Loukia
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-03-03T14:22:48Z |
|
dc.date.available |
2022-03-03T14:22:48Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54925 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22623 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσειολογία |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Εμπειρία |
el |
dc.subject |
Πολυαισθητηριακότητα |
el |
dc.subject |
Συναισθήματα |
el |
dc.subject |
Επισκέπτες |
el |
dc.subject |
Μουσεία |
el |
dc.subject |
Museums |
en |
dc.subject |
Museology |
en |
dc.subject |
Visitors |
en |
dc.subject |
Emotions |
en |
dc.subject |
Multisensory experience |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.title |
Μουσειακή εμπειρία και συναίσθημα |
el |
dc.title |
Museum experience and emotion |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Μουσειολογία |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Museum architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-02-07 |
|
heal.abstract |
Ο ρόλος ενός μουσείου είναι πολυδιάστατος, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες μοιάζει να μεταθέτει το ενδιαφέρον του από την προστασία και παρουσίαση εκθεμάτων στη βιωματική προσέγγισή τους από τον επισκέπτη. Τον τοποθετεί στο επίκεντρο, στρέφοντας τις λειτουργίες του απευθείας προς αυτόν, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάλογος μεταξύ τους. Η εμπειρία του μουσειακού χώρου δεν αρκείται πια στην όραση, αλλά επιχειρεί την πολυαισθητηριακότητα.
Κομβικό ρόλο στη σύγχρονη μουσειακή εμπειρία διαδραματίζει το συναίσθημα, το οποίο απουσίαζε από το παραδοσιακό μουσείο με τα λογικά ταξινομημένα εκθέματά του. Το συναίσθημα στα πλαίσια της πληροφόρησης και της εμπειρίας του επισκέπτη είναι ουσιώδες, αφού όταν κάποιο ερέθισμα συνδυάζεται με κάποιο συναίσθημα, τότε το βίωμα εντυπώνεται καλύτερα στον εγκέφαλο και τη μακροπρόθεσμη μνήμη.
Η εργασία αυτή, πραγματεύεται τον ρόλο των συναισθημάτων στο μουσείου, όπως αυτό συγκροτείται αρχιτεκτονικά και αισθητηριακά. Θίγει τους τρόπους με τους οποίους συμμετέχει το συναίσθημα στη σύγχρονη μουσειακή εμπειρία, και σε ποιο βαθμό αυτή η συμμετοχή μπορεί να προβλεφθεί ή επαφίεται στην εξατομικευμένη διάδραση. Εξετάζει επίσης κατά πόσο το συναίσθημα συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων του μουσείου αλλά και στην εκπλήρωση της κοινωνικής του ευθύνης. Τα συμπεράσματα από τη θεωρητική ερεύνα εφαρμόζονται σε δύο μελέτες περίπτωσης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος. |
el |
heal.abstract |
The purpose of a museum is multidimensional, however in recent decades it seems to shift its interest from the protection and presentation of exhibits, to their experiential approach by the visitor. It puts him in the spotlight, directing its functions to him, in order to create a dialogue between them. Experience in museums is no longer limited to sight, but attempts to use all senses.
In the modern museum experience, emotion is heavily important, since it was absent from traditional museums with reasonably arranged exhibits. Emotion is essential for visitors' experience, for when a stimulus is combined with emotion, then the experience is better impressed on the brain and long-term memory.
This assignment discusses the role of emotions in museums, as they are constructed architecturally and for the human senses. We discuss the ways in which emotion participates in the contemporary museum experience, and to what extent this involvement can be predicted or depends on personalized interaction. We also examine whether emotion contributes to the accomplishment of the museum's goals but also to the fulfillment of its social responsibility. The conclusions from the theoretical research are applied in two case studies, the National Archeological Museum and the Jewish Museum of Greece. |
en |
heal.tableOfContents |
1. Εισαγωγή
1.1.Ορισμοί
1.1.1. Μουσείο
1.1.2. Συναίσθημα
1.1.3. Μουσειολογία και μουσειογραφίας
1.2. Η πορεία του μουσείου στο χρόνο
2. Μέσα συγκρότησης της μουσειακής εμπειρίας
2.1. Αρχιτεκτονικά εργαλεία
2.1.1. Το μουσείο στο τοπίο
2.1.2. Οι συνθήκες εντός του μουσειακού χώρου
2.1.2.1. Μουσειακά σενάρια και οργάνωση χώρου
2.1.2.2. Ο επισκέπτης στον χώρο του μουσείου
2.2. Αισθητηριακά μέσα
2.2.1. Χρήση κειμένου και οπτικοακουστικών μέσων
2.2.2. Χρήση αισθητηριακού συστήματος του επισκέπτη
2.2.3. Φωτισμός
2.2.4. Χρήση χρωμάτων
2.2.5. Αναπαραστάσεις
2.2.6. Διαδραστικότητα - εργαστήρια
3. Παραδείγματα μουσείων
3.1. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
3.1.1. Αρχιτεκτονική ανάλυση
3.1.2. Ανάλυση αισθητηριακών μέσων
3.2. Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος
3.2.1. Αρχιτεκτονική ανάλυση
3.2.2. Ανάλυση αισθητηριακών μέσων
3.3. Σχολιασμός και συμπεράσματα
4. Επίλογος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|