HEAL DSpace

Development of a Semi-Empirical Combustion Model for a Dual Fuel Four-Stroke Diesel-Methanol Marine Engine

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοφιλόπουλος, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Theofilopoulos, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2022-03-09T18:25:55Z
dc.date.available 2022-03-09T18:25:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54949
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22647
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Dual-Fuel en
dc.subject Methanol en
dc.subject Four-Stroke en
dc.subject Combustion Model en
dc.subject Marine Engine en
dc.subject Ναυτικοί Κινητήρες el
dc.subject Κινητήρες Διπλού Καυσίμου el
dc.subject Μεθανόλη el
dc.subject Τετράχρονοι Κινητήρες el
dc.subject Μοντέλο Καύσης el
dc.title Development of a Semi-Empirical Combustion Model for a Dual Fuel Four-Stroke Diesel-Methanol Marine Engine en
dc.title Ανάπτυξη Ημι-Εμπειρικού Μοντέλου Καύσης για Τετράχρονους Ναυτικούς Κινητήρες Διπλού Καυσίμου Ντίζελ Μεθανόλης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Marine Engineering en
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-21
heal.abstract In recent years, the environmental pollution has become a major issue and efforts are being made to find a solution. In this respect, Dual fuel engines have been evolving in recent years with the aim of reducing pollutant emissions and meeting the demand of the upcoming emissions regulations. In this thesis was developed a combustion model in order to estimate the Heat Release Rate and the In-Cylinder Pressure of a Dual-Fuel Internal Combustion Marine Engine fueled by Methanol in combination with Pilot Injection of Diesel. Based on data from papers and experiments taken from bibliography, firstly an Ignition Delay model was investigated to predict the Start of Combustion. Subsequently, in order to estimate the Heat Release Rate, was selected a zero-dimensional and semi-empirical approach. Triple Wiebe functions were investigated, whose parameters were fitted using the experimental data. Furthermore, polynomial fit was applied in order to develop models for the Wiebe Parameters. The Heat Release Rate Model mentioned above was validated through data from bibliography that wasn’t used in the model development, in order to verify its prediction capability. Ultimately, the in-cylinder Pressure was predicted using the Heat Release Rate Model and the first law of Thermodynamics and was validated from experimental data en
heal.advisorName Papalambrou, George en
heal.advisorName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 124 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα